تاریخ : دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024
4
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

درآمدهای پایدار برای بازسازی عتبات عالیات عراق ایجاد شود

  • کد خبر : 5546
  • ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
درآمدهای پایدار برای بازسازی عتبات عالیات عراق ایجاد شود
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: ضروری است درآمدهای پایدار برای بازسازی عتبات عالیات عراق ایجاد شود و در استان اصفهان دو موقوفه برای این امر وجود دارد.
  • به گزارش اینهفته به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام محمدحسین بلک ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و شهید قاسم سلیمانی با اشاره به برگزاری جلسه مدیران کل اوقاف و امور خیریه استان‌های کشور و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور اظهار داشت: در این جلسه تفاهمنامه ۹ بندی بین این دو نهاد منعقد شد تا ادامه همکاری این دو نهاد سازمان یافته و برنامه ریزی شده باشد.
    وی با بیان اینکه مفاد این تفاهم‌نامه در گذشته در استان اصفهان بین دو اداره اوقاف و امور خیریه و ستاد بازسازی عتبات عالیات استان منعقد شده بود، ابراز داشت: با این تفاهم نامه نسخه موجود در استان اصفهان تکمیل شد.
    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان دراین جلسه پیشنهاداتی را مبنی بر ایجاد درآمدهای پایدار برای بازسازی عتبات عالیات ارائه شد، اضافه کرد: در این زمینه دو پروژه مهم را معرفی کردیم که با نیت کمک به عتبات عالیات عراق وقف شده بود.
    وی گفت: یکی از این موقوفات موقوفه‌ای در شهرستان تیران و کرون و دیگری موقوفه ای در شهر اصفهان است که در راستای اجرای امینانه نیات واقفان و درآمدزایی بیشتر این دو موقوفه برنامه ریزی شود.
    حجت الاسلام بلک با بیان اینکه مردم و هنرمندان استان اصفهان همواره در بازسازی عتبات عالیات نقش داشته‌اند، ادامه داد هنر هنرمندان و مومنین این شهر همچنان درعتبات عالیات مشهود است. و دارای سابقه طولانی و دیرینه ای است
    وی در خصوص مفاد تفاهم نامه سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان عتبات عالیات نیز تصریح کرد: از جمله این مفاد استفاده از ظرفیت‌ و فضاهای موجود در موقوفات برای فعالیت ستاد بازسازی عبتات عالیات است ضمن اینکه باید توجه داشت در کشور عراق موقوفات زیادی دارد که نیاز به مرمت و بازسازی دارد و می توان با استفاده از ظرفیت موجود در کشور برای این امر استفاده کرد.
    مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تجمیع درآمدهای مربوط به عتبات عالیات در کشور را از دیگر بندهای این تفاهم نامه دانست و ادامه داد: این امر با مجوزی که نماینده ولی فقیه صادر خواهند کرد اجرایی خواهد شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=5546

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.