تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
9

دانستنی ها و عجایب کشورهای جهان

  • کد خبر : 620
  • ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۱
دانستنی ها و عجایب کشورهای جهان

پایتخت ایران، تهران، یکی از بدترین آلودگی های هوای جهان را دارد. طبق برآوردها هر روز ۷۲ نفر در این شهر بر اثر بیماری های مربوط به آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند. بازار خاویار دریای٪ایران ۰۵ خزر را تحت کنترل دارد. قیمت هر ۸۲ گرم از تخم ماهیان خاویاریب لوگای دریای […]

  • پایتخت ایران، تهران، یکی از بدترین آلودگی های هوای جهان را دارد. طبق برآوردها هر روز ۷۲ نفر در این شهر بر اثر بیماری های مربوط به آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند. بازار خاویار دریای٪ایران ۰۵ خزر را تحت کنترل دارد. قیمت هر ۸۲ گرم از تخم ماهیان خاویاریب لوگای دریای تومان ۶۱ خزر می تواند به ۰۰۰۵ برسد. ماهی خاویار بلوگا در ها زمان دایناسورها در رودخانه اما نسل ماهی – شنا می کرد سال ۱ خاویار که می تواند تا ۰۰ عمر کند، به سرعت در حال انقراض است. طرفداران محیط زیست معتقدند که ممنوعیت کامل صید ماهی خاویار می تواند به حفظ این موجودات باستانی کمک کند

    دانستنی ها و عجایب کشورهای جهان

    دانستنی ها و عجایب کشورهای جهان

    کشوری بدون هیچ رودخانه ای- عربستان صعودی

    به نظر یکم عجیب است،نه؟ که در کشوری به بزرگی عربستان صعودی، حداقل باید تعدادی رودخانه روان باشد. اما نیست. بیشتر آب تازه ی این کشور از گیاهان آب شیرین کن و یا مخزن های زیر زمینی تامین می شود.

    کشوری با بیشترین تعداد دریاچه در دنیا

    – کانادا قلمروی کانادایی را آب تازه ٪۹ میلیون دریاچه وجود دارد و در نتیجه ۳ این کشور بیشتر از درصد دریاچه های دنیا در این کشور وجود دارند.

    بیشترین جمعیت جوان دنیا

    – نیجریه سال ۱ بد نیست بدانید شاخص تشخیص کشوری با جوانترین جمعیت، سرشماری افراد جوان زیر ۵ آن کشور است. و در حال حاضر این کشور نیجریه است که حتی نصف جمعیت را افرادی تشکیل می دهند که به زحمت به سن بلوغ رسیده اند.

    ملتی با حداقل صلح و آرامش در دنیا

    – سومالی سال اخیر، عراق به عنوان ناآرام ترین کشور جهان شناخته می شد، با توجه به فهرست صلح ۳ اگر چه در این جهانی، در سال های اخیر سومالی گوی سبقت را از عراق ربوده است و در صدر جدول قرار گرفته است!

    تولید کننده ی بیشترین اکسیژن جهان

    – روسیه بیشتر از ۵۲ درصد جنگل های دنیا در سیبری قرار دارند و همین مورد روسیه را به بزگترین تبدیل کننده ی دی اکسید کربن به هوای پاک قابل تنفس تبدیل کرده است.

    جزایری که بیشترین احتمال را برای ناپدید شدن در زیر امواج دارد- مالدیو

    با توجه به تمام صحبت هایی که درباره ی موضوع گرم شدن زمین و بالا آمدن سطح آب دریاها شده، مردم مالدیو باید بیشترین ترس را داشته باشند. بطور میانگین، ارتفاع این جزیره از سطح متر است! و بنابراین پایین ترین مکان بر روی زمین است.

    چین: بزرگترین تولید کننده برنج در جهان است. آسیا هند: بزرگترین تولید کننده شیر در جهان است.
    اندونزی: بیشترین تعداد گونه های پستانداران را دارد.

    پاکســتان: ایــن کشــور بیشــتر از ۸۰ درصــد تــوپ هــای مــورد اســتفاده در فوتبــال هــای حرفــه ای را تامیــن مــی کنــد.

    بنگلادش: بلندترین دلتای خانگی در جهان را دارد.

    روسیه: در حال حاضر بالاترین رتبه را در شطرنج مردان دارد. ژاپن :بهترین عملکرد را در مسابقات جهانی تکواندو دارد. ویتنام: بلند ترین غار جهان را دارد.

    فیلیپین: بهترین عملکرد را در جام جهانی شنا دارد.

    ترکیــه : کشــوری که بالاتریــن جمعیــت پناهنــده را در جهــان دارد و از آن میزبانــی مــی کند.

    ایــران: تقویــم ایــن کشــور دقیــق تریــن تقویــم ای اســت کــه مــورد اســتفاده قــرار میگیــرد.

    کره ی جنوبی: بالاترین تعداد ثبت اختراع در جهان را دارند.

    عــراق: اولیــن جایــی کــه در آن سیســتم نوشــتن و ثبــت خاطــرات و تاریــخ انجــام شــد.

    ازبکستان: بزرگترین معدن طلای جهان را دارد.

    عربستان سعودی: بزرگترین صادر کننده نفت در جهان است .

    مالزی: بزرگ ترین غار ها در این کشور واقع شده است.

    برزیل:بزرگترین تولید کننده قهوه در جهان است.

    ایالت متحده: بیشترین تعداد مهاجر در جهان را دارد.

    مکزیک :بزرگترین تولید کننده نقره در جهان است.

    کلمبیا: طولانی ترین جشنواره فیلم در جهان را دارد.

    کانادا: بهترین عملکرد را در بازی های هاکی روی یخ در المپیک زمستانی دارد.

    اســپانیا: بهتریــن عملکــرد در مســابقات جهانــی قهرمانــی هاکــی را دارد.

    آرژانتیــن: بهتریــن عملکــرد در مســابقات جهانــی پولــو را دارد.

    اکرایــن: عمیــق تریــن و بــا کیفیــت تریــن ایســتگاه متــر زیــر زمیــنی د، ۱۰۵ متــر  زیر زمین را دارد.

    لهســتان: نیــکلاس کوپرنیــک، یــک اخترشــناس لهســتانی اســت کــه دربــاره ایــن کــه خورشــید بــه جــای زمیــن در مرکــز جهــان قــرار دارد، ابتــدا توســط ایــن شــخص ارائــه شــد.

    فرانســه:بزرگترین تولیــد کننــده عطــر در جهــان اســت. ایتالیا: بالاترین تعداد سایت را در جهان دارد.

    آلمــان: بزرگتریــن تولیــد کننــده و صــادر کننــده ناخالصــی در جهــان میباشــد.

    دانستنی ها و عجایب کشورهای جهان

    دانستنی ها و عجایب کشورهای جهان

    عجیب ترین ها

    قانون استفاده از سرویس بهداشتی خانه در اسکاتلند

    در اسکاتلند، اگر کسی در خانه را بزند و نیاز به استفاده از توالت داشته باشد ، باید به آن ها اجازه دهید وارد شوند و از سرویس بهداشتی استفاده کند بهتر است که در اسکاتلند جواب کسی را ندهید، مگر اینکه منتظر کسی باشید.

    تمام کردن بنزین ممنوع در آلمان

    همیشه بایدبنزین خود را چک کنید زیرا اگر در یکی از بزرگراه های آلمان، ناگهان بنزین خودروی شما تمام شود، جریمه خواهید شد.

    غذا دادن به کبوترها در ایتالیا

    غذا دادن به پرندگان در ونیز ایتالیا ممنوع است زیرا مقامات بر این باورند که پرندگان برای سلامتی خطر ناک هستند و ممکن است به آثار باستانی آسیب بزنند اگر فردی این کار را انجام دهد ۷۰۰ دلار جریمه می شود.

    فروختن خمیر دندان و مسواک در رود آیلند

    در رود آیلند، فروختن خمیر دندان و مسواک در روز یکشنبه غیر قانونی است. مطمئن شوید که روز شنبه زمانی که اشکالی ندارد به محصولات دندان پزشکی خود نگاه کنید و یا چند بار سفر خود را در روز یک شنبه انجام دهید.

    غیر قانونی بودن طلاق در فیلیپین و واتیکان

    دو کشوری که طلاق در آنجا غیر قانونی بشمار می رود فیلیپین و واتیکانا ست.

    سه قانون عجیب در انگلستان

    در انگلستان نباید فرش را در خیابان تمیز کنید و در این صورت باید کار تمیز نمودن فرش به پایان برسد زیرا این کار قبل از ساعت ۸ ممنوع است.
    از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب در انگلستان نباید دام ها را به خیابان ببرید ، مگر اینکه مجوز پلیس را داشته باشید . در ایستگاه های راه آهن انگلستان تابلو های بوسیدن ممنوع در همه جا وجود دارد و بوسیدن در این مکان ممنوع است زیرا ممکن است این کار سبب تاخیر مسافران شود .

    سنت های مختلف در جهان

    رسم افتادن دندان در یونان

    در یــک ســری از فرهنگ هــا، دنــدان افتــاده کــودک را زیــر بالشــش قــرار می دهنــد تــا کــودکان بــه خیالشــان در قبــال دندانشــان، از یک پــری یــا یــک فرشــته پــول نقــد جایــزه بگیرنــد! در صورتــی کــه یــک ســری دیگــر نیــز دندان هــای کودکانشــان را روی پشــت بام مــی اندازنــد تــا خــوش شانســی برایشــان بیــاورد کــه در نــوع خــودش یــک ســنت عجیــب و غریــب بــه نظــر می رســد.

    پرش از روی کودکان در اسپانیا

    شــاید باورتــان نشــود امــا ســاکنین یــک بخــش کوچــک از شــمال اســپانیا یــک فســتیوال بــه نــام فســتیوال پــرش از روی کــودکان دارنــد کــه در طــول آن کــودکان خردسالشــان را روی زمیــن می خواباننــد و از روی آن هــا می پرنــد! ایــن فســتیوال کــه در زبــان اســپانیایی بــا نــام ال کولاچــو el colacho شــناخته میشــود، بــا هــدف دور کــردن شــیطان از فرزنــدان برگــزار می شــود! در  ایــن فســتیوال عجیــب و غریــب مــردان لباس هــای شــیطانی بــه تــن می کننــد و در میــان کــودکان هــا می پرنــد کــه البتــه کار خطرناکــی اســت و بــه همیــن دلیــل اســت کــه این می دونــد و از روی آن سنت عجیب و غریب برزیلی ها برای کسب رســم در میــان عجیــب و غریــب تریــن ســنت های جهــان جــای گرفتــه اســت.

    سنت عجیب و غریب برزیلی ها برای کسب مقبولیت و پذیرش اجتماعی

    یکی از عجیب و غریب ترین سنت های جهان مربوط به برزیلی ها می شود. جالب است که بدانید پسران جوان قوم ساتاره ماوه Satare Mawe برای ثابت کردن شجاعت و قدرتشان دستانشان را در یک سبد پر از ها واقعا دردناک است، اما این جوانان مورچه فرو می کنند! نیش این مورچه حاضرند تمام درد آن را تحمل کنند تا به عنوان یک پسر شجاع شناخته شوند و مقبولیت اجتماعی پیدا کنند! بیخود نیست که این رسم هم به عنوان یکی از عجیب و غریب ترین سنت های جهان شناخته شده است!

    چند سنت در ایران

    عبور از کمان پنبه زن

    یکــی از اعتقــادات تهرانــی هــا قدیــم در بخــت گشــایی دختــر، ایــن بــود کــه وقتــی پنبــه زنــی را بــه خانــه مــی آوردنــد و مشــغول کار مــی شــد، پــس از مدتــی کــه کار مــی کــرد، بــا تمهیــدی از او مــی خواســتند که دســت از کار بکشــد و بــرای صــرف چــای بــه داخــل خانــه آیــد، در ایــن زمــان به ســرعت دختــر دم بخــت را مــی آوردند و بــه طــوری کــه پنبــه زن نبینــد، دختــر را از میــان کمان پنبــه زنــی عبــورش مــی دادنــد و اعتقــاد داشــتند کــه به زودی زه کمــان هنــگام کار پنبــه زن پــاره مــی شــود و به ایــن ترتیــب بخــت دخترشــان هــم بازمی گــردد.

    آش ابودردا

    شــیرازی ها رســمی داشــتند کــه بــرای ســلامتی و رســیدن بــه خواسته هایشــان آشــی بــه نــام ابــودردا می پختنــد. بعــد از اینکــه آش را می پختنــد بیــن افــراد فقیــر و نیازمنــد پخــش می کردند.اگــر فکــر کنیــد کــه این رســم اصــلا عجیــب نیســت، کاملا حــق داریــد. تــا ایــن قســمت اصــلا کار عجیبــی نیســت امــا اگــر بگوییــم مخلفــات ایــن آش بایــد از طریــق گدایــی جمــع می شــد حتمــا تعجــب می کنیــد و برایتــان غیر قابــل بــاور اســت.

    رسم بستن نان به کمر عروس در شمال

    در برخــی مناطــق شــمالی، ایــن رســم وجــود دارد کــه بــه هنــگام عصر عروســی، دامــاد اســبی را تزئیــن مــی کنــد و به همــراه خانــواده بــه دنبال عــروس مــی رونــد و وقتــی کــه بــه محــل زندگــی عــروس رســیدند بــا شــیرینی و شــربت از آن هــا اســتقبال مــی شــود و بعــد بــرادر یــا پــدر عــروس، تکــه نانــی را بــا یــک شــال ســفید و یــا ســبز رنــگ بــه کمــر عــروس مــی بندنــد بــه ایــن امیــد کــه فرزنــد اول او پســر باشــد، ایــن رســم موجــب تعجــب گردشــگران تــور شــمال گشــته اســت.

    دانستنی ها و عجایب کشورهای جهان | inhaftemag.com

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=620

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.