تاریخ : یکشنبه, ۵ فروردین , ۱۴۰۳ Sunday, 24 March , 2024
7

خودکفایی تولید برخی از آلیاژهای وارداتی در کشور

  • کد خبر : 1793
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
خودکفایی تولید برخی از آلیاژهای وارداتی در کشور
بزودی و با سرمایه‌گذاری شستا برخی آلیاژهای وارداتی در کشور تولید می‌شود و از این نظر به خودکفایی خواهیم رسید.
  • با حضور معاون رئیس جمهور در حاشیه مراسم افتتاح شتاب دهنده صدر فردا عنوان شد
    به گزارش اینهفته شتاب ‌دهنده صدر فردا با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و محمد رضوانی‌فر مدیرعامل شستا افتتاح شد.
    در حاشیه مراسم افتتاح شتاب‌دهنده صدر فردا سورنا ستاری در جمع خبرنگاران، گفت: به زودی مقدار قابل توجهی آلیاژ که پیش از این وارد می‌شد با سرمایه‌گذاری شستا تولید و وارد روند توسعه تجاری می‌شود.
    ستاری در ادامه با اشاره به پتانسیل‌های موجود در کشور، لازمه استفاده از این پتانسیل‌ها سرمایه‌گذاری مجموعه‌های اقتصادی نظیر شستا دانست و گفت: با وجود اینکه از لحاظ دانشگاهی، مقالات زیادی در حوزه مهندسی مواد داریم و جزو ۱۰ کشور اول دنیا در این زمینه هستیم، اما تعداد قابل توجهی از مواد به ویژه آلیاژهای فلزی از خارج از کشور وارد می‌شود.
    وی ادامه داد: برای نمونه در حوزه کاتالیست‌ها، میزان قابل توجهی از مواد اولیه از خارج از کشور وارد می‌شود و این در حالی است که خطوط تولید کاتالیست پیشرفته‌ای را در دو سه سال اخیر در کشور راه‌اندازی کرده‌ایم.
    ستاری گفت: همچنین در آلیاژهای خاص و آلیاژهای فولادی وابستگی شدیدی داریم و در یک ماه گذشته نیز تحریم جدیدی شامل ۲۲ آلیاژ فلزی اعمال شد که انگیزه‌ای برای فعال‌سازی ظرفیت علمی دانشگاه‌هاست.
    ستاری با اشاره به اینکه این اقدام، یک حرکت جدی در بحث عدم خام فروشی است، افزود: برای نمونه ۲۰ قلم خاک نادر در کشور وجود دارد که برخی‌ از آنها به صورت گرمی فروخته می‌شود.
    در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) گفت: شتاب دهنده صدر فردا حاصل شناخت نیازهای فناورانه است. همچنین بخشی از اقدامات انجام شده در افتتاح شتاب‌دهنده تخصصی مواد معدنی (حامی استارتاپ ها)، این است که عارضه‌یابی و نیازهای فناورانه احصا شده است.
    مدیر عامل شستا افزود: در مرحله بعد نیازهای فناورانه مجموعه با این شتاب‌دهنده تبدیل به قرارداد شده است تا نیازهای فناورانه تامین شود.
    وی تصریح کرد: این شتاب‌دهنده‌ها موجب بالابردن ارزش فزوده، کاهش بهای تمام شده، جلوگیری از خام فروشی و ارتقای کیفیت و کمیت محصولات تولیدی می‌شود.
    رضوانی افزود: بخش دیگر حمایت از مجموعه‌هایی است که مراحلی همچون اثبات تکنولوژی را طی کردند و آماده سرمایه‌گذاری هستند و در واقع از مقیاس آزمایشگاهی وارد تولید انبوه شدند و این شتاب‌دهنده زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده تا از این سرمایه‌گذاری و تشکیل شرکت‌ها حمایت کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=1793

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.