تاریخ : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024
2
در مراسم بهره‌برداری از ۱۱ کیلومتر واریانت چهارخطه محور اصفهان_اردستان مطرح شد:

تلاش می کنیم راه‌های شریانی را در شرایط مطلوب نگه داریم

  • کد خبر : 8245
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
تلاش می کنیم راه‌های شریانی را در شرایط مطلوب نگه داریم
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان داشت: تلاش میکنیم راه های شریانی را در شرایط مطلوب نگه داریم اما شرایط سخت است و در دنیا ثابت شده که نباید بودجه ایه داری راه را به بودجه عمومی دولت گره زد.
  • به گزارش مجله خبری این هفته به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)، داریوش امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در آئین بهره‌برداری از ۱۱ کیلومتر واریانت چهار خطه محور اصفهان- اردستان اظهار داشت: حجم مراجعات و مطالبات مردمی و نمایندگان درمورد راه‌های روستایی زیاد است در حالی که تأمین اعتبارات راه روستایی استانی انجام شده است.
    وی افزود: با توجه به بودجه سازمانی برای تأمین قیر روکش آسفالت راه‌های اصلی، سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد بودجه در نظر گرفته شد اما سقف دوم تعیین کرد که مجلس در یک تبصره نیز اعلام کرد در صورت فروش مازاد نفت، تأمین شود این در حالی است که اعتبار سازمان راهداری سال گذشته چهار هزار میلیارد بوده است.
    معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه امروز برای نگهداری ۲۳۱ هزار کیلومتر راه‌های کشور با همه صرفه جویی‌ها به ۳۹ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، ابراز داشت: این محدودیت‌ها در سازمان راهداری وجود دارد؛ امروز بیش از ۱۰ هزار کیلومتر از راه‌های اصلی کشور دچار خرابی شدید بوده که برای بهسازی آنها به ۱۳ هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم و راه‌های شریانی که ۳۵ هزار کیلومتر است و بیش از ۹۰ درصد بخش اقتصادی مسافر و ترانزیت کشور در این جاده‌ها تردد می‌کنند به این پول نیاز دارد.
    امانی با اشاره به اینکه مردم برای آب، برق، گاز هزینه پرداخت می‌کنند اما برای حفظ راه‌ها اینچنین نیست، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم راه‌های شریانی را در شرایط مطلوب نگهداریم‌. اما شرایط سخت است. در دنیا ثابت شده که نباید بودجه نگهداری راه را به بودجه عمومی دولت گره زد.
    وی با بیان اینکه با بودجه عمومی دولت نمی‌توان راه‌ها را حفظ کرد، گفت: یا باید عوارض راه یا سوخت را دریافت کنیم، همچنین سازمان راهداری به دنبال منابع جدید درآمدی است.
    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان ابنکه نزدیک ۵۰ سال یک مرز مشترک با پاکستان داشتیم که میرجاوه بود اما در شش ماه گذشته ۲ مرز رسمی با پاکستان اضافه شد، افزود: اگر طرح مرزی اجرا شود که در دستور کار ما است دست کم هر کدام ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
    همزمان با افتتاح واریانت چهارخطه محور اصفهان- اردستان، عملیات اجرایی آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ راه‌های استان اصفهان به طول بیش از ۵۰ کیلومتر با اعتبار ۱۶۰ میلیارد ریال، روکش آسفالت گرم راه‌های استان اصفهان به طول بیش از ۲۴۵ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد ریال، روکش حفاظتی سیکلت راه‌های روستایی استان اصفهان به طول ۲۹۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ میلیارد ریال، زیرسازی راه‌های روستایی به طول ۶۰ کیلومتر با اعتبار بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال، روکش آسفالت محور باقر آباد- دیزلو(اصفهان- اردستان) و لکه گیری راه‌های شریانی و اصلی استان با اعتبار ۲,۵۰۰ میلیارد ریال آغاز شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=8245

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.