تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
6
شیوع موتاسیون آفریقای جنوبی در ایران

تغییرمسیرکرونا به سمت موج پنجم

  • کد خبر : 7839
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳
تغییرمسیرکرونا به سمت موج پنجم
کاهش‌‌ ‌رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی موجب تاخت و تاز کرونا و افزایش مراجعات بیمارستانی شده به طوری که موج پنجم کرونا‌ با ادامه این روند به زودی آشکار می‌شود.
  • به گزارش والی به نقل از تسنیم، نزدیک به یک سال و اندی است که مهمان ناخوانده‌ای زندگی همه را بهم زده و آرامش را از مردم سلب کرده  و تنها راه خلاص شدن از دست این مهمان ناخوانده رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است که باید رعایت شود‌.

    وجود یک مهمان ناخوانده این روزها نفس همه را تنگ کرده، مردم می‌گویند  به خاطر اینکه مردم همه گرفتارن در اجتماعات هم بیشتر شرکت می‌کنند و گرفتاری‌های مردم که همه قسط دارن ، چک دارن نمی تونن توی خونه بمونن‌، اما با وجود تمدید محدودیت‌ها تا ۱۷ اردیبهشت ماه برخی بی توج هستند.

    ‌آمار‌ها صعودی و نگران‌کننده شده و متاسفانه رعایت و توجه عمومی به هشدار‌ها کم شده است، اما راهی جز رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیست، هم مردم و هم مسئولان باید در برنامه ریزی‌ها و رفت و آمد‌ها خطر کرونا را مدنظر داشته باشند.

    اما تحقیقات جدید نشان داده است کودکان هم در ویروس‌های جهش یافته کرونا از این بیماری مصون نیستند میزان سرایت درآنها بالا رفته و باید دستورالعمل‌های بهداشتی برای این گروه‌های سنی نیز بطور کامل رعایت شود.

    ‌به نظر می رسد که اجرای نصفه و نیمه محدودیت ها و نبود نظارت بر آن نتوانسته در شرایط فعلی جلوی جولان کرونا را بگیرد و این خود ما هستیم که باید با تاکید بر رعایت شیوه نامه ها و کاستن از رفت و آمدهای غیر ضرور به کاهش آمارهای کرونا کمک کنیم.

    به گفته مسئولان ستاد مدیریت کرونا، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی ‌با سطح مطلوب بسیار فاصله دارد و باید برای قطع زنجیره انتقال ویروس، مردم نکات بهداشتی را بیشتر رعایت کنند. و در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها از سوی همه شهروندان، ممکن است دوباره به شرایط گذشته برگردیم و پیک جدیدی از کرونا را دوباره شاهد باشیم و با دستان خودمان به سمت موج پنجم برویم.

    خطر همه‌گیری موتاسیون آفریقای جنوبی در ایران

    در شبانه روز گذشته مهم ترین خبر حوزه بهداشت و درمان استان هرمزگان مربوط به خبر کشف موتاسیون جدید بیماری کرونا از نوع ویروس جهش یافته آفریقایی جنوبی بود. در این خبر که وزیر بهداشت آن را اعلام کرد، گفته شد ۵ بیمار قطعی مبتلا به کرونای آفریقایی در هرمزگان پیدا شده و ۳۵ نفر نیز به این نوع بیماری مشکوک هستند.

    در همین زمینه دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: متاسفانه تست ۵ بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته آفریقایی در استان مثبت شد و انتظار می‌رود این تعداد تا ۳۸ نفر در همین روزها افزایش یابد.

    وی افزود: این بیماران در شهرستان پارسیان شناسایی شده‌اند، یکی از افراد در بندرعباس هم تردد داشته و یک بیمار دیگر در شهرستان‌های بندرلنگه بوده است.

    نوروزیان با تاکید بر خطرناک بودن این نوع کرونا گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی الزامی است و مردم باید برای جلوگیری از شیوع این نوع کرونا تمام مراقبت‌های لازم را انجام دهند و از سویی در ایام عید فطر از سفر کردن و دید و بازدید خودداری کنند.

    وی در خصوص آمار روز گذشته بیماری کرونا در استان نیز گفت: در شبانه روز گذشته ۶۶ بیمار جدید در بیمارستان‌های هرمزگان بستری شدند. نوروزیان گفت: در حال حاضر ۶۰۶۹ نفر نیز در قرنطینه خانگی به سر می‌برند و باید تا زمان تعیین شده قرنطینه را رعایت کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=7839

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.