تاریخ : یکشنبه, ۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 21 April , 2024
6

ترین های عالم کودکی و نوجوانی

  • کد خبر : 4812
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
ترین های عالم کودکی و نوجوانی
برخی کودکان از آغاز زندگی با چالش‌های بزرگی مواجه هستند و برخی دیگر هم توانایی‌های عجیبی دارند که وجود این توانایی‌ها در یک کودک دور از انتظار است.
  • برخی از این کودکان با داشتن والدینی که توانایی های آنها را درک و به آن مسیر و هدف داده اند، توانسته اند در دنیا در همان اوان کودکی به شهرت و ثروت بسیاری دست یابند. در سطور زیر با برخی از ترین های عالم کودکی بیشتر آشنا می شویم.

    • کم سن ترین جراح دنیا

    اكریت جاسوال یك نوجوان هندی است كه باهوشترین فرد هندی به شمار میرود. او در سال ۲۰۰۰ و در هفت سالگی اولین موفقیت پزشكی خود را به دست آورد. دختری هشت ساله بود كه پول كافی برای رفتن به بیمارستان نداشت. دست این دختر به حدی سوخته بود كه جمع شده و به شكل مشت درآمده بود. اكریت هیچ تجربه ای در جراحی نداشت، ولی این دختر را عمل كرد و او دیگر میتوانست انگشتان خود را باز و بسته كند. اكریت به مطالعات پزشكی خود ادامه داد و در دوازده سالگی دارویی برای درمان سرطان ساخت. او هم اكنون كوچكترین دانشجوی دانشكده پزشكی هند است.

    ایستون در ۱۴ سالگی نخستین دست رباتیک را اختراع کرد. اما اختراعاتش را همانجا متوقف نکرد و با استفاده از سیستم چاپ سه بعدی و دانش رباتیک خودش توانست، نمونه اولیه اش را به یک ابزار کاربردی تر تبدیل کند. اختراع این پسر جوان مورد توجه ناسا قرار گرفت و از او برای ملحق شدن به تیم رباتیک ناسا دعوت کردند. ایستون هم اکنون برای ناسا کار می کند.

    • اختراعی جهانی در ۱۴ سالگی

    جک در سال ۱۹۹۵ به دنیا آمده است. او مثل هم سن و سال های خودش یک بچه کاملا عادی بود تا زمانی که یکی از نزدیک ترین دوستان خانوادگی اش به دلیل سرطان پانکراس فوت کرد و همین اتفاق او را ترغیب به کشف این بیماری کرد. جک در ۱۵ سالگی سنسور جدیدی اختراع کرد که وجود سلول های سرطانی را تشخیص می داد. این روش ارزان تر، سریع تر و درست تر از تست های دیگر بود. همانطور که می گویند اختراع او توسط حدود ۲۰۰ آزمایشگاه رد شد و سرانجام دکتر آنیربان مایترا در دانشگاه جانز هاپکینز آن را پذیرفت.

    اختراعی جهانی در 14 سالگی

     

    • قوی ترین کودک دنیا

    در حالى كه بسیارى از كودكان ۷ ساله با ماشین‌هاى اسباب‎بازى خود بازى می‌كنند، این كودك استثنایى ماشین ونى به وزن ۱٫۸۵ تن را به راحتى می‌تواند به دنبال خود بكشد!

    اما نكته عجیب دیگر این است كه برعكس خردسالان دیگر، یانگ بدنى عضله‌اى ندارد و اتفاقا چیزى حدود ۱۱۰ پوند وزن دارد. اما زورآزمایى یانگ به قبل‌تر برمی‌گردد، زمانى كه او فقط نه ماه داشت، به گونه‌اى که توانست، ظرف روغنى به وزن ۱۰۰ پوند را بلند كند.

    قوی ترین کودک دنیا

    • باهوش ترین کودکی که تا به حال متولد شده

    این فوق نابغه كره ای در سال ۱۹۶۲ به دنیا آمد و در حال حاضر باهوشترین فرد دنیا محسوب میشود. او در چهار سالگی میتوانست زبانهای ژاپنی، كره ای، آلمانی و انگلیسی را بخواند. در پنج سالگی سختترین مسئله های دیفرانسیل و انتگرال را حل میكرد و بهره هوشی بسیار بالا یعنی بالای ۲۱۰ داشت. كیم از ۳ تا ۶ سالگی دانشگاه هانگ یانگ بود و در ۷ سالگی به «ناسا» دعوت شد. او در پانزده سالگی دكترای خود را گرفت.

    باهوش ترین کودکی که تا به حال متولد شده

    • ریزترین نوزاد جهان با وزن ۲۶۸ گرم

    این پسرشرقی، از توکیو ژاپن، تصور می شود که با وزن فقط  ۲۶۸ گرم کوچک ترین نوزاد متولد شده دنیا باشد. این پسر بچه به طور معجزه آسا با وزن کم تر از ۱ کیلوگرم به دنیا آمده و در نهایت سالم به خانه رفت. این نوزاد کوچک مجبور بود، چند ماه اول عمرش را در دستگاه انکوباتور سپری کند.

    او در هفته ۲۴ ام پس از اینکه رشدش در رحم متوقف شد، با سزارین بدنیا آمد و پزشکان نگران بودند که جانش در خطر است. کودک در هنگام تولدش خیلی کوچک بود و می توانست در دست های گود انسان جا بگیرد، اما پس از اینکه پزشکان بیمارستان کیو در عرض چند ماه تنفس و تغذیه او را مدیریت کردند، او توانست به وزن طبیعی برسد و زندگی جدیدی را آغاز کند.

    ریزترین نوزاد جهان با وزن 268 گرم

    • ثروتمندترین نوجوان دنیا

    وقتی در اینترنت هستیم و می‌خواهیم به سرعت مقاله‌هایی در مورد مطلبی پیدا کنیم و مطالعه کنیم، بارها شده که آرزو کرده‌ایم که ای کاش کسی در کنارمان بود، مقالات بلند را می‌خواند و چکیده و خلاصه‌شان را برای ما نقل می‌کرد. در ابتدا به نظر این ایده محال به نظر می‌رسد ولی نه برای پسر نوجوان و نابغه‌ای که در۱۳ سالگی یک برنامه برای این کار طراحی کرد. این اپلیکیشن Summly نام دارد و نابغه انگلیسی آن را ۳۰ میلیون دلار به یاهو فروخت.

    ثروتمندترین نوجوان دنیا

    • زیبا ترین کودک جهان

    اخیرا رسانه های بریتانیایی از این شهروند ۶ ساله از پرم ، به عنوان  «زیبا ترین دختر جهان» نام بردند، با توجه به آنچه مادر آناستازیا بیان کرده است، مردم از زمان تولدش، به ویژه به چشم های آبی و به ظاهر غیر معمول کودکش توجه خاصی داشته اند، این دختر با مارک های معروف لباس کودکان همکاری می کند، عکس هایش را می توان در بیلبوردها در بسیاری از شهرهای جهان مشاهده کرد و صفحه Instagram وی بیش از میلیون کاربر دارد.

    زیبا ترین کودک جهان

    • باکلاس ترین کودک دنیا

    این نوزاد ۸ ماهه شاید، یکی از باکلاس ترین نوزاد های جهان باشد.

    وی با داشتن ۵ هزار دنبال کننده در اینستگرام یکی از صفحات داغ کودکان را به خود اختصاص داده است.

    باکلاس ترین کودک دنیا

    • کودک ترین کودک دنیا

    در سال ۱۹۸۹ کودکی به دنیا آمد که هنوز ویژگی‌های یک پسربچه با صورت تپل و صدای تیز را دارد. او به دلیل بیماری نادری به نام سندروم هایلندر هنوز به سن بلوغ نرسیده است، زیرا این بیماری روند پیری جسم را بسیار کند می‌کند. به نظر می‌رسد روند رشد او تا نوجوانی عادی بوده و سپس متوقف شده است.

    کودک ترین کودک دنیا

    • خطر ناکترین کودک دنیا

    اریک اسمیت در آستانه ۸ سالگی بود که دست به قتل زد! دوم آگوست ۱۹۹۳ مادر دِریک که کار داشت و به دنبال کسی می‌گشت که پسرش را از زمین بیسبالی که در آن بازی می‌کردند به خانه بیاورد و در میان بچه‌هایی که آن‌جا بودند، کوچکترین فرد اریک بوده و مادر هم به او اعتماد می‌کند. قدم زدن‌ اریک و دریک سرانجام خوشی ندارد و پسر ۸ ساله، دوست خود را به جنگل می‌برد و بعد از اذیت و آزار او را به قتل می‌رساند. اریک به انجام این قتل اعتراف می‌کند، اما هرگز نمی‌گوید، چرا این کار را انجام می‌دهد و در نهایت هم با محکوم شدن به قتل درجه دوم، ۹ سال را پشت میله‌های زندان می‌گذراند.

    خطر ناکترین کودک دنیا

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=4812

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.