تاریخ : یکشنبه, ۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 21 April , 2024
5

تخفیف ۱۰۰ درصدی به ۳۰ درصد از مشترکان برق

  • کد خبر : 2551
  • ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۰
تخفیف ۱۰۰ درصدی به ۳۰ درصد از مشترکان برق
30 درصد مشترکان برق در کشورکه پایین تراز میانگین مصرف دارند شامل تخفیف برق 100 درصدی خواهند بود که در دو ما ه آینده اجرایی خواهد شد.
  • به گزارش اینهفته ؛مشترکان برق خانگی در ایران نزدیک به ۳۰ میلیون نفر هستند که از میان آنها ۳۰ درصد مشترکین معادل ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک کم مصرف می باشند و بیش از ۷ میلیون نفر نیز خوش مصرف می باشند البته الگوی مصرف در ماههای گرم سال در مناطق گرمسیری کشور از ۱۰۰ تا ۴۰۰ کیلووات ساعت و ماههای عادی سال زیر ۸۰ کیلووات ساعت می باشد که در این راستا وزیر نیرو اعلام نموده است که منابع مالی طرح برق تخفیف دار با عنوان برق امید از محل صرفه جویی هایی تامین می شود که هر سال برای تولید برق به منظور پوشش پیک مصرف صورت می گیرد.
    مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشورگفت :این برنامه برای مشترکین خانگی است و مشمول مشترکین دیماندی نخواهد بود و در ادامه تصریح کرد :مشترکین خوش مصرفی که نسبت به دوره های قبل مصرف خود را کاهش دهند می توانند مشمول این طرح شوند و برای مشترکین پرمصرف نیز آموزش هایی در نظر گرفتیم و این مشترکین می توانند از پنل های خورشیدی استفاده کنند تا افزایش هزینه برق بها نداشته باشند و با این کار تمام مشترکین فرصت پیدا می کنند که مصرفشان را کم کنند و از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق برخوردار شوند.
    وی پراکندگی جمعیت کم مصرف را در کشور تقریبا یکسان دانست و با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از مشترکان مناطق مختلف در این گروه قرار می گیرند افزود :۶۰ درصد از جمیعت کم مصرف ها ی برق کشور در روستاها و ۴۰ درصد نیز در مناطق شهری هستند اذعان داشت ما با آگاه سازی و فرهنگ سازی مناسب جمعیت بیشتری را به گروههای کم مصرف می توان اضافه کنیم.
    رجبی در ادامه تصریح کرد: در این طرح مشترکان به سه دسته پر مصرف ،کم مصرف و خوش مصرف تقسیم بندی می شوند و ما امیدو اریم که اجرای این طرح موجب هجرت دو گروه به جمع کم مصرف ها شود.
    سخنگوی صنعت برق با عنوان اینکه ۳۶ میلیون مشترک برق در کشور وجود دارد که از این میان نزدیک به ۳۰ میلیون مشترک خانگی هستند عنوان کرد: نزدیک به ۴ میلیون و ۵۰۰ نفر مشترک پر مصرف هستند که این طرح فرصت مناسبی را برای سوق دادن ایشان به کم مصرفی فراهم می کند.
    وی گفت: هدف از اجرای این طرح کاهش رفاه خانوارها نمی باشد بلکه به دنبال بهینه سازی مصرف و اختصاص آن به بخش های تولیدی مانند کشاورزی و صنعتی هستیم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=2551

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.