تاریخ : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳ Sunday, 14 April , 2024
10
پوزخند به زیبایی با تتو و پیرسینگ

تجارتی جدید از اراذل تا منازل

  • کد خبر : 4808
  • ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
تجارتی جدید از اراذل تا منازل
تنورشان این روزها داغ داغ است، تبلیغاتی که یقه خیلی ها را چسبیده تا تب بکُشم و خوشگلم کن دست از سر جوانانمان برندارد.
  • فرقی نمی کند بالا یا پایین شهر باشی، تب زیبایی های میلیونی و عجیب و غریب از خواننده ها و اراذل شروع شده اند و اکنون جای پای خود را در منازل باز کرده اند. هزاران راه نرفته ای که این روزها جوانان دلشان می خواهد در آن پا بگذارند. حالا پرسینگ، کاشت مژه و ابرو و تتو همه بدن و سه بعدی هایی که چند لایه از پوستت را غلفتی می کنند و جیبت را خالی می کند، تجارتی پرسود تلقی می شود.

    شغل هایی که خیلی ها را به واسطه تبلیغات رنگی و زیبایی که دارد، وابسته خودش کرده است. این وابستگی حتی با وجود کرونا هم با اینکه از تعداد مراجعان به مراکز آرایشی کم کرده است، اما چندان تفاوتی ایجاد نکرده .

    تبلیغات face to face، بهترین امکان است برای کسانی که می خواهند، مشتریانشان را پیدا کنند، بین دیالوگ هایی که با اغراق تمام از آنها نام برده می شود و هر بار طرحی نو در می اندازند.

    کافی است، سری به یک آرایشگاه نه چندان مشهور بزنی،  قیمت ها مختلف است از چند صد هزار تومان شروع می شود و پس از آن میلیونی می شود. عمل هایی که گاهی باید توسط پزشک و متخصص صورت بگیرد، زیر تیغ و قیچی آرایشگران می افتد و معلوم نیست، چه از آب دربیاید.

    کاشتن مروارید در چشم و چسباندن نگین به دندان و سوراخ کردن زبان از جمله کارهای تازه ای است که این روزها مُدهای خطرناکی را آفریده است.

    این آرایشگاه ها که حالا تبدیل به یک کلینیک زیبایی شده اند، محل هایی هستند که ممکن است انواع عفونت ها را گسترش دهند.

    آرایشگاه های زنانه امروزه برای خود تبدیل به یک کلینیک زیبایی نیز شده اند. تا مدتی پیش ،آنان فقط اقدام به تاتو می کردند، امروز پیرسینگ نیز اضافه شده است. این محل ها بدون نگرانی از آلودگی ، عفونت ، خونریزی و… کارشان را انجام می دهند. صد البته پاسخگوی عوارض بعدی هم نخواهند بود و همیشه مشتری را مقصر می دانند.  تعداد زیادی از آرایشگاه های زنانه ترجیح می دهند، شماره مشتری را یادداشت کنند و سپس متخصص خود را روانه منزل او کنند. البته این متخصص نه دکتر است و نه حتی آرایشگر. یک فرد عادی است که کار پیرسینگ انجام می دهد. شما تلفن می زنید، این افراد نشانی می گیرند، می آیند کارشان را انجام می دهند و می روند و به محض خروج از منزل دیگر هیچ گاه شما را نخواهند دید تا پاسخگو باشند.  اگرچه این عمل زمانی نه چندان دور برای بیماران سرطانی و کاشت موهای ریخته شده سرشان اختراع شد تا بتوانند، زندگی زیباتری داشته باشند، اما این مساله مثل بسیاری از موارد دیگر سر به ناکجا گذاشت تا به جای پزشکان و جراحان، حالا آرایشگاه ها نیز پایشان از این گردونه دور نباشد. کاری که شاید در نظر متخصصان پوست و مو موجه نیست، اما کو گوش شنوا.

    • شکایت بی شکایت

    مرجان مادر دو دختر ۲۰ ساله و ۲۵ ساله است که چند وقت پیش، اقدام به کاشت مژه کرده و دل خوشی از این موضوع ندارد:«مژه های تینا، دخترم اول خیلی زیبا شده بود، حتی خود من هوس کردم، اما بعد از مدتی شروع کرد به شوره زدن تمام پلکش پوسته پوسته شد و مژه ها سنگین شدند .

    اخمی توی پیشانیش می افتد و می گوید: «طوری شد که تصمیم گرفتیم به همان آرایشگر مراجعه کنیم و به او شکایت کردیم که چرا این طور شده و او با کمال خونسردی گفت: بعضی به چسب های مژه حساسیت دارند، اگر می خواهید، دوباره مژه ها را از روی چشم بردارم باید مبلغی بپردازید چون به هر حال من هم وقت می گذارم .

    از این دست خیلی های دیگر هم هستند که یا ترجیح می دهند به آرایشگرشان اعتماد کنند یا سکوت اختیار کرده و لب به شکایت نگشایند، کسانی مثل فرشته که با کاشت ناخن، دچار قارچ شده و با مشکلات جدی در این زمینه بلاتکلیف مانده است و به گفته خودش وقتی این مراکز، بدون هیچ نظارت خاصی و مثل قارچ شیوع پیدا کرده اند، به هیچ جایی نمی شود شکایتمان را ببریم و گفته می شود که خودت خواستی .

    اما، هر چه باشد از تاتو گرفته تا خالکوبی یا کاشت مژه و ناخن، برخی اوقات تب زیبایی آنقدر بالاست که خاطرات خوشی را برای مشتریان باقی نمی گذارد.

    مسئول یکی از آرایشگاه های مشهور در اصفهان در این رابطه می گوید:«به هر حال ما هم در حرفه خود کسانی را داریم که خوب کار نمی کنند؛ او از موضع خود پایین نمی آید و حق را به خودش می دهد: شاید، اگر با مواد بهداشتی و بهتر این کار انجام شود این مشکلات هم به وجود نیاید. اما اگر ریسمان این گفتگو به دست مشاور یکی از کلینیک های پزشکی که کاشت مو را به عهده دارد بسپاری او می گوید: ما برای کاشت مژه کسانی را قبول می کنیم که با مشکلی مواجه هستند، این موارد شامل کسانی می شود که یا در اثر بیماری و یا در اثر سوختگی و …این مشکل برایشان بوجود آمده این مساله با جراحی صورت می گیرد و بسیار کار حساسی است.

    کلینیک زیبایی

    • کاشت مادام العمر

    مریم شعبانیان، عمل کاشت مژه را برای بیمارانی که مژه خود را از دست داده‌اند، حیاتی می‌داند و می‌گوید: کاشت مژه برای این بیماران به صورت دائمی و مادام‌العمر خواهد بود.

    به نظر او اگر بیماری پوستی پلک، فعال باشد، نمی توان این کار را انجام داد و باید حداقل دو سال به تعویق بیافتد .

    البته در این مورد، هستند مراکزی که کاشت مژه را به دلیل حساسیت بالای چشم، آن را عملی خطرناک می‌دانند و افراد را از انجام این عمل باز می‌دارند.

    همین عامل باعث می شود که آرایشگاه ها، مشتریان پرو پا قرصی داشته باشند و کسانی را که به دنبال مژه های پرپشت هستند را به دام بیاندازند، این در حالی است که آنها تنها قادرند مژه مصنوعی بکارند.

    عمر مژه‌های مصنوعی که بر روی مژه‌های خود فرد قرار می گیرد تقریبا یک ماه و نیم است و توسط چسبی مخصوص چسبانده می شود.البته بماند که دوام و مقاومت مژه ها در هر آرایشگاهی متفاوت است .

    تنور داغ چسباندن مژه باعث می شود که آرایشگری در خیابان مرداویج بگوید: خب به هر حال قیمت های من فیکس هستند برای هر پلک ۳۰۰ هزار تومان می گیرم و تا هر تعدادی که بتوان مژه به کار گرفت را بر روی مژه‌ها قرار می‌دهم تا زمانی که مشتری راضی باشد.

    آرایشگاه

    • عفونتی به نام مد

    در جراحی کاشت مژه، پزشکان ۳۰ یا ۴۰ غده مو را از پشت گردن بر می‌دارند و سپس آن‌ها را یکی یکی در پلک چشم می‌دوزند.

    به گفته شعبانیان، در این جراحی فقط از داروهای بیهوشی موضعی استفاده می‌شود و مژه‌های کاشته شده درست مانند موی سر رشد می‌کنند. این جراحی برای افرادی که به طور مادرزادی و یا در اثر سوختگی مژگان خود را از دست داده‌‌اند، بسیار مفید است، اما با این وجود افرادی هم بدون آگاهی و تنها برای زیبایی جذب این مراکز می شوند.

    وی همچنین با اشاره به اینکه هر نوع برش و آسیبی به پوست ممکن است با خطر انتقال عفونت ها و ویروس های خطرناکی مانند اچ آی وی ، هپاتیت، عفونت های باکتریایی و سیفلیس همراه باشد. بنابراین، توصیه می شود اگر کسی علیرغم همه هشدارها باز هم علاقمند به پیرسینگ است، حتما به مراکز مطمئن و بهداشتی مراجعه کند تا کمتر سلامتی خود را به قیمت زیبایی به خطر بیندازد.

    پیرسینگ در برخی نقاط حساس بدن با خطرات بیشتری همراه است؛ به طور مثال احتمال عفونت و التهاب در پیرسینگ غضروف گوش به مراتب بیشتر از نرمه گوش است.

    به گفته علیرضا ریاحی ،متخصص چشم در بیمارستان فیض اصفهان: ما باید بدانیم که چشم به عنوان یکی از اعضای حساس و بسیار آسیب پذیر بدنمان محسوب می شود و باید در نگهداری و بهداشت آن دقت لازم را داشته باشیم .

    وی در رابطه با اینگونه عمل ها می گوید: به هر حال هر عاملی که موجب عفونت چشم شود باید از سر راه برداشته شود، به نظر او بسیاری از چسب هایی که بر روی مژه چسبانده می شوند، معمولا دارای میکروب و باکتری هستند، گرچه در نظر اول سطحی به‌نظر می‌رسند، ولی نادیده گرفتن آن‌ها ممکن است، موجب مشکلات جدی در قدرت بینایی شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=4808

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.