تاریخ : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳ Sunday, 14 April , 2024
5

تامین پایدار آب شرب شهرها و روستاهای منطقه کویری جرقویه

  • کد خبر : 2381
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
تامین پایدار آب شرب شهرها و روستاهای منطقه کویری جرقویه
با بهره برداری از مخزن ۲ هزار مترمکعبی نیک آباد و اجرای سیستم تله متری و تله کنترل در بیش از ۶۰۰ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال، آب شرب شهرها و روستاهای تحت پوشش منطقه کویری جرقویه به صورت پایدار تامین گردید.
  • به گزارش اینهفته ؛ مدیر آبفا منطقه جرقویه با بیان اینکه این منطقه دارای ۲۳۵ کیلومتر خطوط انتقال آب می باشد که از این رقم ۱۰۸ کیلومتر آن در منطقه شهری و ۱۲۷ کیلومتر در روستاها قرار دارد اعلام کرد: ۳۷۸ کیلومتر طول شبکه توزیع آب در منطقه جرقویه است که ۱۶۸ کیلومتر آن در محدوده شهرها و ۲۱۰ کیلومتر در روستاها اجرا شده است که با اجرای سیستم تله متری و تله کنترل این خطوط، آب شرب ۱۹ هزار و ۱۱۹ مشترک آب در شهرها و روستاهای منطقه جرقویه به صورت پایدار تامین می شود.
    جواد اسماعیلی تصریح کرد: در حال حاضر ۹۸ درصد آب شرب این منطقه از طریق طرح آبرسانی اصفهان بزرگ تامین می شود و ۲ درصد باقی مانده با استفاده از ۴ حلقه چاه فعال تامین می گردد.
    وی بهره برداری از مخزن ۲ هزار مترمکعبی در شهر نیک آباد را بسیار موثر در توزیع عادلانه آب در منطقه دانست و اظهار داشت: احداث این مخزن نقش کلیدی در رفع افت فشار و بعضا قطعی آب در منطقه داشته است و با بهره برداری از این مخزن آب به صورت عادلانه میان مشترکین توزیع می شود .
    اسماعیلی بااشاره به سرانه مخازن شهری در جرقویه عنوان کرد: در حال حاضر در چهار شهر منطقه جرقویه ۱۰ باب مخزن با ظرفیت ۱۰ هزار و ۸۰۰ متر مکعب موجود است و در روستاها ۱۴ باب مخزن با ظرفیت ۲۵۰۰ متر مکعب در مدار بهره برداری قرار دارد.
    وی با بیان اینکه بخش های جرقویه علیا و سفلی با وسعتی در حدود ۸ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از فاصله حدود ۵۰ کیلومتری جنوب شرقی اصفهان شروع شده و تا حدود ۱۲۰ کیلومتری (روستای حارث آباد) امتداد دارد، عنوان کرد: پراکندگی شهرها و روستاها، مانع از خدمات رسانی پایدار به مشتر کین نگردیده است و هم اکنون بیش از ۴۰ هزار نفر از ساکنان شهرها و روستاهای این منطقه از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره مند هستند.
    مدیرآبفا جرقویه سرانه مصرف آب در این منطقه را در سال گذشته ۱۵۴ لیتر در شبانه روز اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: در سال جاری با شیوع ویروس کرونا مصرف آب شرب نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=2381

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.