تاریخ : جمعه, ۲۴ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 12 April , 2024
6
در بیست و هشتمین برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح»:

تالار هنر میزبان اهل هنر شد

  • کد خبر : 6180
  • ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۸:۵۰
تالار هنر میزبان اهل هنر شد
در بیست و هشتمین برنامه «هر یکشنبه، یک افتتاح» بار دیگر تالار هنر برای اهل هنر نصف جهان بازگشایی شد.
  • به گزارش مجله خبری این هفته امروز با حضور شهردار اصفهان و جمعی از مسئولان شهری و تعدادی از هنرمندان اصفهان، دو پروژه عمرانی و فرهنگی منطقه ۱۰ شهرداری به ارزش ۲۸۰ میلیارد ریال افتتاح شد و به بهره برداری رسید.
    در این مراسم شهردار اصفهان با اظهار خوشنودی از اینکه امروز با انجام اقدامات اساسی این مکان تقدیم هنرمندان می‌شود تا در این مکان هنر خود را به نمایش بگذارند و به آرامش و آسایش مردم کمک کنند؛ گفت: آخرین نقطه خواسته مدیریت شهری و شورای شهری این است که هنرمندان مردم را شاد کرده و شادی را به بدنه جامعه و مردم تزریق کنند.
    قدرت الله نوروزی، ادامه داد: این موضوع را به طور جدی پیگیری کرد و بودجه‌ای معادل پنج میلیارد تومان برای انجام این اقدام در نظر گرفته شد، اما با توجه به اهمیت این مکان و توجه کمیسیون فرهنگی شورای شهر و همت مدیر منطقه ۱۰ شهرداری و علاقه‌مندی مدیریت شهری به هنر اعتبار در نظر گرفته شده برای بازسازی تالار هنر به هشت میلیارد تومان افزایش یافت.
    شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: پس از رفع موانع، تئاتر شهر در چهارباغ ساخته شود و سینماهای احداث شده در مناطق ۱۱ و ۱۵ شهرداری مسیری را بگشاید تا سینما سازی به عنوان امری واجب به مناطق مختلف شهر برود.
    نوروزی با بیان اینکه هنرمندان باید تولید محتوا کرده و از ظرفیت‌های ایجاد شده در تالار هنر به خوبی استفاده کنند، گفت: کار شهرداری ایجاد ساختار، تشکیلات و زیربنا است و هنرمندان باید با تولید محتوا این ساختار را تقویت کرده و هنر را به نمایش بگذراند.
    وی خطاب به هنرمندان تأکید کرد: نگذارید تالار هنر حتی یک شب هم تعطیل بماند و هنر در اصفهان به عنوان شهری سرشار از هنر با رخوت و فِسُردگی مواجه شود.
    شهردار اصفهان ادامه داد: هنرمندان باید پویایی را در این فضای نیازمند شادابی ایجاد کنند همانگونه که ۱۰۰ سال پیش پیشکسوتان شما چنین کردند و نام اصفهان را به عنوان شهر مظهر تئاتر و هنرهای نمایشی ثبت کردند.
    وی اظهار کرد: آرزوی ما این است که به تالار هنر بسنده نشود بلکه هر مکانی که قبلاً ساخته شده ولی از انتفاع افتاده، همچون این مکان بازسازی شود تا شهرداری نیز فعالیت‌های خود را با قدرت ادامه دهد.
    فرصت خوب سرمایه گذاری
    در این مراسم همچنین مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه پروژه بازسازی و بازگشایی تالار هنر و پروژه مشارکتی تجاری اداری میثم از جمله پروژه های بهره برداری شده منطقه ۱۰ بود گفت:با نظر شهردار اصفهان، در تالار هنر احیای سالن کوچک، اصلاح استاندارسازی پلاتوهای تمرین، ساخت اتاق فرمان مستقل برای سالن کوچک با تجهیزات، تعمیر سیستم‌های تهویه و سرمایشی و گرمایشی، احیای سالن کنفرانس سالن کوچک، اصلاح ورودی و رمپ گذاری برای معلولان، تعمیر تجهیزات نور و صدا در دستور کار قرار گرفته بود، خاطرنشان کرد: پروژه بازسازی و بازگشایی تالار هنر با صرف هزینه‌ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال انجام شده است.
    مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان ادامه داد: پروژه مشارکتی تجاری اداری میثم در عرصه‌ای به وسعت ۸۹۸ مترمربع با زیربنای دو هزار و ۴۰۰ متر مربع احداث شده و دارای دو واحد تجاری و هشت واحد اداری است.
    وی با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری برای مشارکت سرمایه‌گذاران در منطقه ۱۰ گفت: با توجه به اینکه این منطقه در مجاورت اتوبان شهید آقا بابایی، بزرگراه چمران و اردستانی قرار گرفته، فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران است تا برای اجرای پروژه‌های شاخص، سرمایه‌گذاری کنند.
    شهبازی تصریح کرد: علی رغم وجود اراضی متعدد کشاورزی در این منطقه، به دنبال تغییر کاربری اراضی نیستیم بلکه تلاش می‌کنیم با ارزش‌آفرینی، این ظرفیت‌ها در حوزه ترویج گلخانه گیاهان دارویی و سایر فعالیت‌های مرتبط استفاده شود.
    وی اظهار امیدواری کرد: با نگاه حاکم بر شهرداری در زمینه افزایش مشارکت با سرمایه‌گذاران برای اجرای پروژه‌های مختلف، شاهد توجه ویژه سرمایه‌گذاران برای مشارکت در حوزه اقتصاد شهری باشیم.

    همت مدیریت شهری و به ثمر نشستن این اتفاق مبارک

    در این مراسم علیرضا نصراصفهانی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: اگر اهتمام و همت مدیریت شهری در این دوره نبود، امروز شاهد به ثمر نشستن این اتفاق مبارک «بازگشایی تالار هنر» نبودیم.
    وی فعالیت تالار هنر را زمینه‌ساز رشد و تعالی هنر در شهر اصفهان و خاستگاه و مروج هنر در رشته‌های مختلف دانست، تصریح کرد: امروز در ادامه روزهای خوب اصفهان، شاهد بازگشایی تالار هنر هستیم تا فضایی مناسب جهت فعالیت هنرمندان در عرصه‌های مختلف هنری فراهم شود.

    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: امکان اینکه شغل فردی که در حرفه‌های مختلف فعالیت می‌کند از او گرفته شود وجود دارد اما هنرمند سرمایه ارزشمندی دارد که در طوفان حوادث هنر او یک دارایی نجات دهنده و گران سنگ است.
    نصراصفهانی با بیان اینکه مدیریت شهری در این دوره به رشد و توسعه هنر مجدانه پرداخته است، گفت: با رویکرد مدیریت شهری شرایطی فراهم شده که در پایان فعالیت دوره می‌توان گزارش خوبی از اقدامات ارائه کرد.
    وی ادامه داد: در این دوره مدیریت شهری مناطق ۱۱ و ۱۵ شهرداری از وجود سینما برخوردار شدند و اقدامات خوبی در رشد صنعت سینما برای اصفهان انجام شد؛ همچنین تصمیم به احداث تالار شهر در چهارباغ عباسی در این دوره با مشارکت بخش خصوصی رقم می‌خورد.
    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تأکید کرد: در کنار سینماهای چهارباغ جای خالی تئاتر شهر احساس می‌شود که امیدواریم در این دوره مدیریت شهری شاهد آغاز احداث این مجموعه بزرگ در شهر باشیم.
    وی با تاکید بر رویکرد مدیریت شهری در رفع کاستی‌ها در زمینه زیرساخت‌های هنری اصفهان یکی پس از دیگری، افزود: فضای ایستگاه مترو میدان امام حسین (ع) نیز با ایجاد زیرساخت‌های لازم به ظرفیت‌های فرهنگی شهر اضافه می‌شود.
    نصراصفهانی تأکید کرد: در شهری مسئولیت داریم که مهد علم، هنر و تمدن است و باید تلاش کنیم ابزارهای مورد نیاز در اختیار هنرمندان قرار گیرد تا آنها در هیچ رشته و زمینه‌ای احساس کمبود امکانات، فضا و ابزار نکنند.
    وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر پرداختن به امور هنری را در مسیر فعالیت‌های خود قرار داده است، اظهار امیدواری کرد: گزارش مدیریت شهری در پایان این دوره حاکی از برجسته بودن توجه به هنر باشد و مورد قبول هنرمندان قرار گیرد و با توجه ویژه مدیریت شهری تا پایان امسال اتفاقات خوشایند دیگری در شهر رقم بخورد تا زمینه رضایت‌مندی هنرمندان فراهم شود.
    رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: جلب رضایت همه شهروندان برای مدیریت شهری یک اصل بوده و معتقدیم برای هر شهروند باید زمینه نشاط خاطر و امید به زندگی فراهم باشد.

    این شهر مرجع و مامن هنرمندان است

    محمد عیدی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در این مراسم گفت: اجرای اپرای اصفهان در صد سال پیش توسط میرزاده عشقی، دلالت بر آن داشته که این شهر تا چه حد مرجع و مأمن هنرمندان بوده و خواهد ماند.
    وی ادامه داد: در ادوار گذشته تأکید بر این بوده که تئاتر یک ریشه قدسی دارد که مأخذی برای گفت‌وگوی انسان با خدایان است. تئاتر صرفاً جایی برای بروز و ظهور خلاقیت‌های هنری نیست، بلکه جایی است تا از طریق این هنر ناشنیده‌هایی شنیده و روایت‌های ناگفته‌ای استماع شود؛ همچنین بر اساس شنیده‌ها خلاقیت‌ها شهری را درخور جهان شهر بودن بسازند.
    عیدی اظهار امیدواری کرد: تالار هنر توسط سبک بالان نازک نهاد خوش قریحه هنر بتواند راهکارهای جدیدی را برای داشتن شهری فرهنگی با شاخصه زیست پذیری، حیات محوری و معناگرایی داشته باشد.
    رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: تقارن بازگشایی تالار هنر با یکصدمین سالگرد اجرای اولین اپرا در اصفهان توسط میرزاده عشقی که یکی از مفاخر کشور ایران بوده را گرامی می‌دارم. این اجرا دلالت بر آن داشته که اصفهان تا چه حد مرجع و مأمن هنرمندان بوده و هست و خواهد ماند. از پیگیری هنرمندان برای بازگشایی تالار هنر تشکر می‌کنم همچنین با تأکیدات شهردار و عزم جدی اعضای شورای شهر و همت بلند شهرداری منطقه ۱۰ این مکان بازگشایی شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=6180

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.