تاریخ : شنبه, ۴ فروردین , ۱۴۰۳ Saturday, 23 March , 2024
4

برگزاری نخستین همایش بین المللی قرآن و سلامت اجتماعی

  • کد خبر : 4178
  • ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۹:۰۹
برگزاری نخستین همایش بین المللی قرآن و سلامت اجتماعی
رییس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) از برگزاری نخستین همایش بین المللی قرآن و سلامت اجتماعی خبر داد.
  • به گزارش روابط عمومی دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع)، دکتر محسن حاج محسن حاج کاظمیان، رییس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) با بیان این مطلب گفت: این همایش با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی آغاز به کار خواهد کرد و سخنران ویژه آن دکتر نزیهه صالح(استاد دانشگاه بیروت) است.
    وی ادامه داد: نخستین همایش بین المللی قرآن و سلامت اجتماعی با هدف تدوین شاخصه های کلی جامعه سالم و راهبرد های دستیابی به آن با تکیه بر اصول و موازین قرآن که به صورت مجازی برگزار می گردد.
    محسن حاج کاظمیان در رابطه با افراد حاضر در این همایش اظهار کرد: نخستین همایش بین المللی قرآن و سلامت اجتماعی با پیام حضرت آیت الله مکارم شیرازی آغاز به کار خواهد کرد.
    رییس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) در مورد مقاله های حاضر در این همایش گفت: ۳۷ مقاله برتر جهت ارائه شفاهی در روز همایش و چاپ در کتاب مجموعه مقالات پذیرفته شده است که پنج مقاله آن از اساتید بین المللی(عراق و لبنان) و مقاله های داخلی آن از اساتید دانشگاه های مختلف از جمله تربیت مدرس، علوم پزشکی، فردوسی مشهد، اصفهان، و شهید بهشتی است.
    محسن حاج کاظمیان با بیان اهداف این همایش تصریح کرد: این همایش در صدد تدوین الگویی است که با تکیه بر آیات قرآن و روایات، عوامل موثر بر سلامت اجتماعی در حیطه های مختلف و به صورت روشمند شناسایی و بر اساس آن ها اقدام خواهد شد.
    همچنین وی ادامه داد: فعالیت های همایش در راستای تبیین و ترویج مولفه های قرآنی و سلامت اجتماعی در چند محور صورت میگیرد، نخست تبیین مبانی قرآنی که مسیری از قرآن کریم به سلامت اجتماعی را جهت پاسخگویی به نیازها و دغدغه های روز جامعه در سطح ملی و جهانی دنبال می کند. دومین فعالیت آن کاربرد سازی یافته ها در بستر جامعه است و سومین آن ترسیم الگوی روش شناسی در پژوهش های میان رشته ای حوزه سلامت اجتماعی و قرآن است.
    رییس دانشگاه معارف قرآن و عترت(ع) در مورد نوع و زمان برگزاری همایش اظهار داشت: این همایش به صورت آنلاین در روز پنج شنبه ۱۵ آبان از ساعت ۳۰/۸ الی ۱۶ به نشانی اینترنتی conf.icqt.ac.ir برگزار خواهد شد.

    قرآن و عترت(ع)

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=4178

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.