تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
8
برای اولین بار در دانشگاه های استان اصفهان و جنوب کشور؛

رشته علوم ارتباطات اجتماعی در مقطع کارشناسی ارشد راه اندازی شد

  • کد خبر : 5002
  • ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
رشته علوم ارتباطات اجتماعی در مقطع کارشناسی ارشد راه اندازی شد
رئیس موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو با اعلام این خبر گفت: با توجه به فعال بودن جمع کثیری از فعالان حوزه روابط عمومی و رسانه و علاقه مندان به رشته ارتباطات در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و استان های جنوبی کشور، این موسسه با کسب مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اقدام به تاسیس رشته علوم ارتباطات اجتماعی در مقطع کارشناسی ارشد نمود و در ترم تحصیلی مهر 1400- 1399 اولین دانشجویان این مقطع، ثبت نام نموده و تحصیلات خود را در این موسسه آغاز کردند.
  • به گزارش اینهفته، حجت‌اله جوادیان با اشاره به حدود ۱۵ سال فعالیت موسسه دانش پژوهان پیشرو توضیح داد: این مؤسسه براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت خود را از مهرماه ۱۳۸۵ با هدف فعالیت در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، دانشجویی و فرهنگی آغاز نمود و در حال حاضر به لحاظ جذب دانشجو یکی از برترین موسسات منطقه شش کشور در رشته های مختلف، زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.
    وی با بیان اینکه این مجموعه در حال حاضر دارای ۵۵ رشته تحصیلی و حدودا ۲هزار دانشجو و ۹ هزار فارغ‌التحصیل است؛ اضافه کرد: رشته علوم ارتباطات اجتماعی از گروه رشته هایی است که اخیراً به رشته های مقطع کارشناسی ارشد این دانشگاه اضافه شده و از رشته های پر طرفدار این مجموعه محسوب می شود.
    وی با اشاره به تفاوت رشته های این موسسه با سایر مراکز مشابه بیان داشت: وجه تمایز این موسسه با سایر مؤسسات غیردولتی آموزش عالی در رشته های آن می باشد، به عنوان مثال موسسه دانش پژوهان پیشرو تنها دانشگاهی در استان اصفهان است که دارای رشته هایی چون طراحی و ساخت طلا و جواهرات، علوم ارتباطات اجتماعی، طراحی صنعتی ، مهندسی ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)و …. می باشد و در این رشته ها دانشجوی فعال دارد.
    وی با بیان اینکه بر اساس سوابق گذشته، تحصیل در رشته علوم ارتباطات از آرزوهای دیرینه اصحاب رسانه و روابط عمومی در اصفهان و جنوب کشور بوده و هست، خاطرنشان کرد: رشته علوم ارتباطات اجتماعی از جمله رشته های پر مخاطب دانشگاه های علامه طباطبایی، تهران، صدا و سیما و دانشگاه های علوم تحقیقات تهران و… است و به طور کلی تنها ۱۷ دانشگاه در کل کشور این رشته را در مقطع کارشناسی ارشد داشتند.
    رئیس موسسه آموزش عالی دانش پژوهان پیشرو در خصوص نحوه ثبت نام متقاضیان این رشته نیز بیان کرد: علاقه مندان می توانند از طریق ثبت نام در آزمون سراسری سازمان سنجش(با آزمون) و یا انتخاب این مؤسسه در مرحله تکمیل ظرفیت(بدون آزمون و براساس معدل مقطع کارشناسی) نسبت به انتخاب این رشته اقدام نمایند.
    وی در ادامه به امکانات، تسهیلات و خدمات ارائه شده به دانشجویان این دانشگاه نیز اشاره کرد و افزود: دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های این موسسه را دارند می توانند از تمهیداتی چون وام بلندمدت وزرات علوم با پرداخت اقساط بعد از اتمام تحصیل، تقسیط شهریه، زمان برگزاری اکثر کلاس ها بعد از ساعات کاری و آخر هفته ها و….استفاده نمایند. ضمن آنکه این موسسه در یکی از بهترین نقاط شهر، در مسیر اتوبوس تندرو (BRT) در کنار یکی از بزرگراه های کلیدی اصفهان قرار گرفته که این امر موجب دسترسی راحت و رضایت‌مندی بالای دانشجویان و اساتید بوده است.
    جوادیان ابراز امیدواری کرد تا با توجه به شرایط و تمهیدات فراهم شده در این دانشگاه، کلیه علاقه مندان به رشته علوم ارتباطات به ویژه مدیران و کارشناسان روابط عمومی، اصحاب رسانه و فرهنگ و… بتوانند تحصیلات تکمیلی خود را در این رشته ادامه داده وانشاءا… در سال های آتی شاهد رشد و شکوفایی علمی، آموزشی و پژوهشی ارتباطات در استان اصفهان و نیز استان های جنوبی کشور باشیم.
    در این راستا احسان سبحانی، معاون آموزشی موسسه دانش پژوهان پیشرو نیز به برگزاری کلاس های این موسسه در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: با توجه به مصوبات ستادهای ملی و استانی مدیریت بحران کرونا و به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ سلامتی دانشجویان، کلیه کلاس ها تا اطلاع ثانوی به صورت مجازی بر روی بستر آموزش الکترونیکی تخصصی (LMS) برنامه‌نویسی شده توسط کارشناسان متخصص این دانشگاه بدون هیچ مشکل یا قطعی برقرار است و بر اساس بررسی های انجام شده از رضایت مندی بسیار بالایی نیز برخوردار بوده، ضمن اینکه پشتیانی آنلاین فراگیر نیز برای هرگونه سوال یا مشکل در نظر گرفته شده است.

    وی با اشاره به الزام موسسه به پیروی از مصوبات و بخشنامه های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد با وجود اینکه سرفصل‌های این رشته توسط وزارت علوم تعیین و به تمامی دانشگاه های مرتبط ابلاغ شده است، در انتخاب دروس اختیاری، پیش‌نیازها و منابع سعی شد از تجربه سایر دانشگاه های معتبر کشور همچون دانشگاه های تهران، علامه طباطبایی و صدا و سیما نیز بهره گیری شود.
    معاون آموزشی موسسه دانش پژوهان پیشرو در پایان ضمن بیان توضیحاتی در خصوص حمایت از دانشجویان فعال این دانشگاه اظهار کرد: در این زمینه برنامه های بسیار زیادی در جهت حمایت از دانشجویان فعال موسسه داشته ایم که از شاخص ترین آن می توان به تخفیف شهریه و اعزام دانشجویان فعال به اردوهای تخصصی اروپا از جمله شرکت های بزرگی چون بنز، بی ام دبلیو،آئودی و…. اشاره کرد که متاسفانه به دلیل محدودیت های ناشی از شیوع ویروس منحوس کرونا در حال حاضر این اردوها متوقف شده و امید است بعد از این دوران، همچون گذشته ادامه یابد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=5002

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.