تاریخ : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳ Sunday, 14 April , 2024
6

با میوه های پاییزی و خواص آن ها آشنا شوید

  • کد خبر : 3507
  • ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲
با میوه های پاییزی و خواص آن ها آشنا شوید
با میوه های پاییزی و خواص آن ها آشنا شوید | فصل پاییز که به پادشاه فصل ها شهرت دارد، با انواع میوه های رنگین و خوشمزه از راه می رسد. میوه های پاییزی خوش طعم و زیبا خواص شگفت انگیزی نیز برای بدن شما دارند که با دانستن این خواص مسلما راغب به دریافت آن ها خواهید بود.
  • با میوه های پاییزی و خواص آن ها آشنا شوید | فصل پاییز که به پادشاه فصل ها شهرت دارد، با انواع میوه های رنگین و خوشمزه از راه می رسد. میوه های پاییزی خوش طعم و زیبا خواص شگفت انگیزی نیز برای بدن شما دارند که با دانستن این خواص مسلما راغب به دریافت آن ها خواهید بود. خداوند با توجه به هر فصل و تغییرات آب و هوایی مربوط به آن ها، میوه هایی را برای هر فصل قرار داده است که با خوردن آن ها می توانید سلامت و نشاط بدن خود را تضمین کنید و از بیماری ها جلوگیری نمایید. از جمله میوه های پاییزی می توان به انار، لیمو شیرین، گلابی، خرمالو، کیوی، نارنگی، به و… اشاره کرد. تمامی این میوه ها مقوی بدن شما هستند و برخی از آن ها بروز بمیاری هایی همچون سرماخوردگی را از شما دور می کنند. میوه های پاییز نیز مانند سایر میوه های فصل های دیگر، دارای مواد مغذی و ویتامین ها مفیدی می باشند که نباید از آن ها غافل شوید. در مقاله پیش رو از مجله این هفته به معرفی میوه های پاییز و خواص فوق العاده آن ها می پردازیم.

     

    با میوه های پاییزی و خواص آن ها آشنا شوید

     

    انواع میوه‌های پاییزی همراه با خواص شان

    • انار

    انار، یک میوه پاییزی پرطرفدار است که حاوی ویتامین C، آنتی‌اکسیدان ‌ها و سایر ویتامین ‌ها مفید برای بدن می باشد. جالب است بدانید که انار خاصیت ضد افسردگی دارد و از کم خونی، دیابت و سرطان جلوگیری می کند. انار باعث شادابی پوست شده و به تقویت سیستم ایمنی بدن و کنترل کلسترول کمک می کند. اگر انار بخورید، به شکل موثری روند پیری تان را به تاخیر می اندازید و باعث تقویت قلب و تصفیه خون خود می شوید. مصرف میوه انار برای مقابله و درمان خون ریزی رحم، التهاب معده، مسمومیت، استحکام دندان تقویت لثه، سلامت جنین و جلوگیری از خارش پوست نیز موثر است. از دیگر خواص جادویی انار، می توان به شفاف کنندگی پوست و تقویت کلیه در افراد مسن اشاره کرد. انار این میوه پرخاصیت پاییزی به صورت شربت، رب، لواشک و آب انار مصرف می شود و در صنایع دارویی و ساخت عطر و اسانس نیز از آن بهره می گیرند.

    • انگور

    انگور نیز یکی از میوه‌های بی نظیر پاییز است که انواع مختلفی دارد. پتاسیم،مواد معدنی، سیلیس، آهن، کلرید آرسنیک، ید، کلسیم، منگنز، منیزیم و آنتی اکسیدان‌های قوی و ویتامین های Aو Bو C در این میوه سرشار هستند و شما با خوردن انگور می توانید در مقابله با بیماری‌های قلبی مصون باشید.

    • به

    به، میوه ای خوش عطر و بو که علاوه بر خوشمزگی، خواص بسیاری را نیز به خودش اختصاص داده است. این میوه پاییزی منبعی غنی از ویتامین های Aو Bو C بوده و فیبر، پتاسیم، منیزیم، آهن، فسفر و روی در آن فراوان است. به را می توانید به صورت دم کرده در دمنوش ها، در خوشت ها به عنوان غذا و به شکل مربا در وعده صبحانه میل کنید. ارزش غذایی به، بسیار بالا بوده و عده بسیاری از آن برای مقابله با چاقی کمک می گیرند. از طرفی به، مفید برای زخم معده تقویت‌کننده قلب و نشاط‌ آور است. اگر دچار مشکل بوی بد دهان هستید، می توانید با مصرف میوه به این شرایط را از بین ببرید. همچنین به در هضم غذا، جلوگیری از سرطان، درمان سرماخوردگی و تنظیم فشار خون نیز نقش بسزایی دارد.

    • خرمالو

    خرمالو یکی از میوه های خاص و درجه یک پاییز است که طعم شیرین و خوشایندی دارد. خرمالو سرشار از ویتامین C بوده و از این رو سبب تقویت لثه ها و پیشگیری از سرما خوردگی می شود. از جمله خواص بی نظیر خرمالو، می توان بهبود عملکرد دستگاه گوارش، درمان فشار خون بالا، تقویت سیستم ایمنی بدن، تقویت بینایی، رفع کم خونی، درمان التهاب بواسیر و درمان اسهال خونی را نام برد. خرمالو منبعی غنی از منیزیم و پتاسیم بوده که البته باعث افزایش اشتها و میل ه خوردن در افراد نیز می شود.

     

    • پرتقال

    پرتقال میوه ای پاییزی و در زمره مرکبات است که منبعی از پتاسیم و ویتامین C بوده و سبب پیشگیری از سرماخوردگی، استحکام لثه ها، تقویت سیستم ایمنی بدن، تعدیل فشار خون و کاهش دوران نقاهت در بیماری ها می شود.

    • گریپ فروت

    در پاییز حتما گریپ ‌فروت را در بازار میوه و تربار خواهید دید. این میوه که سرشار از ویتامین C می باشد، در خانواده مرکبات بوده و بمب ویتامین C محسوب می شود. ۷۵ درصد از ویتامین سی مورد نیاز روزانه بدن توسط گریپ فروت تامین می شود و خوب است که از آب این میوه ارزشمند استفاده نمایید. از طرفی گریپ فروت ماده ای به نام پکتین دارد که باعث کاهش کلسترول بد خون شده و در کم کردن وزن موثر است.

    • لیمو شیرین

    لیمو شیرین از خانواده مرکبات و یکی از میوه های پاییز است. این میوه هم مانند سایر میوه های خانواده مرکبات دارای ویتامین C بوده و از مشکلات تنفسی، کم آبی بدن و سرماخوردگی جلوگیری می کند. همچنین نارنگی برای درمان و پیشگیری از سرطان موثر بوده و باعث بالا رفتن ایمنی بدن و سلامت‌ پوست و مو می گردد.

    • سیب

    سیب که یک میوه بهشتی به شمار می رود در طول سال و تمام فصول از جمله پاییز یافت می شود. سیب آکنده از آنتی اکسیدان و فلائونوید است که سلامت قلب شما را تضمین می کند. انواع بسیاری از سیب وجود دارد که شما می توانید در بازار مشاهده کنید. سیب برای تقویت حافظه و بهبود پوست نیز موثر است و آب آن باعث آرامش و جلوگیری از اسهال می شود.

     

    با میوه های پاییزی و خواص آن ها آشنا شوید

    • گلابی

    گلابی یکی دیگر از میوه‌های پاییز سرشار از اسید فولیک، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها است. از خواص این میوه که هم به صورت خام و هم به صورت کمپوت مصرف می‌شود، می‌توان به از بین‌برنده ضعف، رفع یبوست، ضد سرطان و بیماری‌های قلبی و عروقی است و چربی خون را تنظیم می‌کند. گلابی برای زنان باردار نیز مفید است. سیب و گلابی دارای کالری پایینی هستند و برای کسانی که رژیم غذایی دارند، بسیار عالی است.

    • ازگیل

    ازگیل میوه‌ ای جنگلی بوده که منبعی غنی از آنتی اکسیدان می باشد. از خواص این میوه خوشمزه می توان به کنترل ‌کردن قند خون، سم‌ زدایی از بدن، برطرف‌ کردن مشکلات کلیوی، تقویت اعصاب، کاهش ‌دهنده فشار خون، درمان ورم روده، رفع نفخ معده و خاصیت ضد اسهالی آن اشاره کرد.

    • کیوی

    کیوی یکی از میوه‌های پاییز است که منبعی غنی از ویتامین C است به طوری که ویتامین C موجود در کیوی از مرکبات نیز بیشتر است. علاوه بر این ویتامین که در این فصل باعث پیشگیری و درمان سرماخوردگی می‌شود، کیوی حاوی پتاسیم و سولفات مس است. کیوی میوه ی دیگری که سرشار از ویتامین C است و برای اطمینان از عملکرد منظم روده مناسب استو برای همین به افرادی که مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر هستند، میوه بسیار مناسبی است.

    • نارنگی

    نارنگی نیز از مرکبات است مزه ای ترش یا شیرین دارد. این میوه پاییزی سرشار از کلسیم، پروتئین، قند، فسفر و مقادیر زیادی ویتامین‌های B1، B2،C و A می باشد. جالب است بدانید که میوه نارنگی خواص ضد سرطانی و ضد نفخ دارد. اگر در سرمای پاییز دچار سرماخوردگی شدید، با خوردن نارنگی می توانید به سرعت بهبود پیدا کنید. همچنین این میوه پر خاصیت، باعث کاهش فشار خون و دفع سموم بدن شده و تقویت کننده اعصاب نیز می باشد.

     

    با میوه های پاییزی و خواص آن ها آشنا شوید

    • پسته تازه

    پسته تازه در پاییز بسیار لذیذ بوده و افراد بسیاری خواهان تهیه و مصرف آن هستند. جالب است بدانید که پسته، ضربان قلب و فشار خون را تنظیم کرده و سبب کاهش کلسترول می شود. از طرفی پسته آهن دارد و خون ‌ساز می باشد. کسانی که پسته می خورند، سیستم ایمنی بدن شان قوی تر از سایرین بوده کمتر دچار سرطان بیماری‌ های قلبی و عروقی و مشکلات معده می شوند.

    • کدو حلوایی

    کدو حلوایی یا همان کدو تنبل، جزو خوراکی‌ های فصل پاییز بوده که از آن می توانید در انواع سوپ و آش استفاده کنید. کدو حلوایی سرشار از ویتامین Aو امگا۳ بوده و همچنین ویتامینB، پتاسیم و فیبر بدن شما را تامین می کند.

    • شلغم و چغندر

    با شروع پاییز شلغم و چغندر را در سبزی فروشی ها و به صورت پخته شده برای فروش در کنار خیابان خواهید دید. شلغم و چغندر ویتامین C بسیاری دارند و خوب است بدانید که برگ‌ های آن ها دارای مقادیر بسیاری از ویتامین K، A، منیزیم و آهن هستند. شما می توانید خود شلغم و چغندر یا برگ هایشان را در سوپ و آش استفاده کنید تا هم ایمنی بدن خود را بالا ببرید و هم کمتر دچار بیماری هایی از جمله سرماخوردگی، بیماری‌‌های عفونی و سرطان شوید. همچنین شلغم و چغندر فیبر بالایی دارند که باعث احساس سیری و کمک به کاهش وزن در افراد می شوند.

    • زغال اخته

    میوه زغال اخته ممکن است کمتر در میان مردم شناخته شده باشد. اما این میوه پاییزی خواص فوق العاده ای دارد. رنگ قرمز زغال اخته مغذی بودن آن را نشان می دهد و شما با مصرف آن می توانید خون خود را تصفیه و بر چربی های انباشته شدن در بدن تان غلبه کنید. مطالعات نشان داده اند که زغال اخته خاصیت ضد سرطانی نیز دارد و منبعی غنی از ویتامین C می باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=3507

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.