تاریخ : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳ Sunday, 14 April , 2024
4

بايد آمادگی پذيرايی از اعتماد مردم را داشته باشيم

  • کد خبر : 862
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
بايد آمادگی پذيرايی از اعتماد مردم را داشته باشيم

به گزارش سرویس اقتصادی این هفته ، وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: وقتی ارزش معاملات بازاری یک روز می تواند ۱۵ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان باشد باید به این بازار با چشم دیگری نگاه کرد، زیرا از کوچ نقدینگی به بازارهای دیگر جلوگیری می کند. «فرهاد دژپسند» گفت: در ۱۱ ماهه اول […]

  • به گزارش سرویس اقتصادی این هفته ، وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: وقتی ارزش معاملات بازاری یک روز می تواند ۱۵ تا ۲۵ هزار میلیارد تومان باشد باید به این بازار با چشم دیگری نگاه کرد، زیرا از کوچ نقدینگی به بازارهای دیگر جلوگیری می کند.

    «فرهاد دژپسند» گفت: در ۱۱ ماهه اول سال گذشته شاهد رشد تولید در شرکت های بورسی بودیم و باید با هم اندیشی و همفکری از این فرصت طلایی استفاده و به این قابلیت افتخار کنیم.

    وزیر اقتصاد با بیان این که بازار سرمایه از آثار مخرب سایر بازارها مبراست، گفت: این بازار نقش ویژه ای در اقتصاد دارد و یکی از حلقه های مفقوده تامین مالی را به سرعت می تواند پر کند.

    دژپسند با بیان این که هدایت سرمایه های خرد برای مردم هم اکنون به نقطه اطمینان رسیده است، گفت: باید از بعد تامین مالی بنگاه ها از ناحیه بازار سرمایه نیز به نقطه اعتماد برسیم، اما در این بین نگرانی عمده مطرح شده این است که آیا ما آمادگی پذیرایی از اعتماد مردم را داریم که آن ها سپرده ها را به بازار سرمایه بیاورند؟ که باید بگویم ما از هشت ماه قبل سعی کردیم این مطلب را جا بیاندازیم که تنها راه بازار ایران، شکل دادن به بازار سرمایه است و بازار سرمایه می تواند راه نجات اقتصاد ما باشد.

    وی ادامه داد: ما باید به انتخاب مردم پاسخی دهیم که پایدار باشد یعنی امکان استفاده از این بازار را با افزایش عرضه اولیه، ابزارها و تنوع بخشی به انواع بورس ها ایجاد کنیم.

    وزیر اقتصاد گفت: به برخی وزیران که در مجموعه وزارتخانه خود شرکت و بنگاه زیادی دارند گفتم که بیایید اوراق قابل تبدیل به سهام عرضه کنید و از فرصت بازار سرمایه بهره ببرید.

    دژپسند با بیان این که بازار انرژی و کالا را به بورس آوردیم، گفت: باید بازارهای دیگر مانند مسکن را نیز در بورس راه بیاندازیم و تنوع را در بورس ایجاد کنیم. وزیر اقتصاد گفت: به کسانی که به بازار سرمایه می آیند باید آگاهی دهیم که برای ورود به این بازار حتما به مشاوره نیاز دارند، زیرا آگاهی از بحث مالی بنگاه ها به مشاوره نیازمند است.

    این هفته | inhaftemag.com

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=862

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.