تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
8
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در اصفهان:

این بانک در راستای توانمندسازی اقشار محروم جامعه تشکیل شده است

  • کد خبر : 5158
  • ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
این بانک در راستای توانمندسازی اقشار محروم جامعه تشکیل شده است
مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در اصفهان با اشاره به اینکه این بانک اولین و بزرگترین بانک قرض الحسنه کشور به شمار می رود که همواره بر الگوهای بانکداری اسلامی تاکید داشته است اظهار داشت: این بانک به دلیل رشد و توسعه در ابعاد مختلف در سال 2018 از طرف موسسه بنکر که موسسه ای معتبر محسوب می شود به عنوان بانک کاملا اسلامی در ایران و سومین بانک اسلامی در جهان شناخته شد.
  • به گزارش این هفته؛ رضا اسفندیاری در سیزدهمین سالگرد افتتاح این بانک در یک نشست مطبوعاتی که به صورت مجازی برگزار شد افزود: این بانک در راستای تقویت توان اقتصادی و توانمندسازی اقشار محروم جامعه تشکیل شده و به واسطه ترویج بانکداری اسلامی در سال ۲۰۱۹ جایزه نخبه جهان اسلام را به خود اختصاص داده است.
    وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران در سال ۸۶ با هدف گسترش گسترش سنت قرض الحسنه و احیای بانکداری اسلامی تاسیس شد و اکنون دارای ۵۳۰ شعبه در سراسر کشور است که در راستای توسعه بانکداری تمام الکترونیک گام برداشته است.

    • بانکداری سبز

    مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در اصفهان ادامه داد: این بانک در زمینه بانکداری سبز پیشگام بوده و اولین بانکی است که سامانه احراز هویت سجام را بدون حضور در دفاتر خدماتی برای مشتریان عملیاتی کرده است.
    اسفندیاری همچنین از آسان شدن خدمت‌رسانی و کاهش بروکراسی سخن گفت و اظهار داشت: اکنون افتتاح حساب ما به‌طور کامل با نرم‌افزار همراه‌ بانک قابل انجام است و پرداخت تسهیلات نیز به زودی بر بستر همراه‌بانک ارائه می‌شود و به این صورت رفت و آمد به شعبه را به حداقل ممکن خواهیم رساند و تمامی خدمات از طریق همراه بانک خواهد بود.
    وی با اعلام اینکه بیشترین شعبه‌های بانک مهر ایران در استان اصفهان مستقر شده اند گفت: منابع مالی این بانک در استان، معادل ۳۰ هزار میلیارد ریال است و به گونه ای برنامه ریزی شده که منابع بانک فقط در داخل استان مصرف ‌گردد تا همه هم استانی ها از آن منتفع گردند. وی به فعالیت ۳۲ شعبه بانک قرض الحسنه مهر ایران در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: ۱۶ شعبه در کلانشهر اصفهان و سایر شعبه ها در دیگر شهرستان های استان مستقر هستند.
    وی در مورد میزان تسهیلات گفت: امسال بانک قرض ‌الحسنه مهر ایران برای پرداخت دو میلیون و۵۰۰ هزار فقره تسهیلات در کشور هدفگذاری کرده که سهم استان اصفهان هشت درصد است که امیدواریم حتی فراتر از هدفگذاری قدم بگذاریم. این در حالی است که در سال گذشته یک میلیون و ۷۰۰ هزار فقره تسهیلات در کل کشور داشتیم که توانستیم ۳۰۰ هزار فقره جلوتر از هدفگذاری گام برداریم.

    • نگرش به کارآفرینی

    مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در اصفهان در بیان رویکرد بانک به کارآفرینی، آمادگی بانک مهر ایران برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه با حداکثر نرخ سود چهار درصد به مجموعه‌های کارآفرین را اعلام کرد و افزود: حدود ۶۰۰ شرکت دانش‌بنیان در استان اصفهان فعالیت می کنند و باتوجه به اینکه استان رتبه دوم کشوری را در این زمینه دارد، حمایت بانک مهر ایران از شرکت های دانش بنیان تداوم دارد. چنانچه تاکنون به حدود ۵۰۰شرکت دانش‌بنیان و فناور در استان اصفهان به منظور حمایت از کار آفرینی، تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت کرده ایم.
    رضا اسفندیاری در صحبت از آیین نامه‌ بانک مهر ایران در سال جاری، اظهار کرد: براین اساس، کل وجوهی که برای جریمه دیرکرد اقساط و وام های معوقه اخذ می‌شود، جهت امور خیریه در داخل استان هزینه خواهد شد. همچنین، برای کمک به برخی خیریه‌ها و خرید دستگاه‌های اکسیژن ساز در دوران همه‌گیری بیماری کووید۱۹ در استان اصفهان اقداماتی انجام شده است.

    بانک قرض الحسنه

    • پرداخت تسهیلات به نیازمندان

    وی از تعاملات بانک با نهادهای کمیته امداد و بهزیستی خبر داد و گفت: در دوران شیوع ویروس کرونا تلاش‌های بانک مهر ایران برای تخصیص انواع تسهیلات قرض‌الحسنه به افراد نیازمند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و همچنین شتاب در ارائه خدمات بانکی الکترونیکی صورت گرفته است.
    اسفندیاری از همکاری ارزشمند خیران با بانک ابراز قدردانی نمود و از آنها تقاضا کرد تا برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در جهت رفع مشکلات نیازمندان، نذر منابع مالی بیشتری داشته باشند.
    مدیر شعب بانک قرض الحسنه مهر ایران در اصفهان گفت: بلحاظ آنکه بانک مهر ایران بانکداری خرد انجام می‌دهد، ما تفاهم‌نامه‌های متعددی با نهادهای مختلفی داریم که شامل کمیته امداد امام خمینی(ره)، بنیاد برکت و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است. همچنین در چارچوب همکاری با سازمان بهزیستی و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز تسهیلات قابل توجهی را پرداخت کرده‌ایم که همه این تسهیلات در قالب قرض‌الحسنه و با کارمزد حداکثر چهاردرصدی پرداخت شده است.

    • سهولت در پرداخت تسهیلات ازدواج

    اسفندیاری از پرداخت هزار و ۲۵۰ تسهیلات ازدواج در سال جاری توسط این بانک خبر داد و گفت:یکی از مزیت های بانک قرض الحسنه مهر ایران سرعت عمل و سهولت در اخذ ضمانت است .
    وی همچنین با اشاره به اینکه تعداد مشتریان این بانک سه میلیون نفر است و تلاش داریم که به عنوان یک الگو در بخش تسهیلات قرض الحسنه به اقشار کارگر و کارمند که فعالیت های اقتصادی دارند تخصیص دهیم .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=5158

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.