تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
4

ایجاد مجتمع صنفی موتورسیکلت و دوچرخه

  • کد خبر : 1625
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۰۳
ایجاد مجتمع صنفی موتورسیکلت و دوچرخه

دریا قدرتی پور-مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان با اشاره به زمان کلنگ زنی مجتمع صنفی موتورسیکلت و دوچرخه در خیابان‌های سروش، لاله و زینبیه، تصریح کرد: احداث این مجتمع دغدغه مدیران شهری است تا مردم در این خیابان‌ها تردد راحت تری داشته باشند؛ البته صنوف باید توجه داشته باشند […]

  • دریا قدرتی پور-مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اصفهان با اشاره به زمان کلنگ زنی مجتمع صنفی موتورسیکلت و دوچرخه در خیابان‌های سروش، لاله و زینبیه، تصریح کرد: احداث این مجتمع دغدغه مدیران شهری است تا مردم در این خیابان‌ها تردد راحت تری داشته باشند؛ البته صنوف باید توجه داشته باشند که این مزاحمت‌ها برای تردد شهروندان نوعی حق‌الناس است.
    محمد مجیری در نشست خبری که به صورت لایو اینستاگرام برگزار شد خاطرنشان کرد: ۱۶ هزار متر فضا در خیابان سروش برای احداث مجتمع صنفی موتورسیکلت و دوچرخه در نظر گرفته شده که از طریق مشارکت با بخش خصوصی اجرا خواهد شد، البته اکنون سرمایه گذار در حال مطالعه پروژه است تا بتوانیم کلنگ این پروژه را به زمین بزنیم.
    وی گفت: تا ماه آینده سامانه خرید اینترنتی راه‌اندازی خواهد شد تا نیازهای مردم در بازارهای کوثر به راحتی تامین شود.
    مجیری اظهار کرد: نخستین مأموریت این سازمان ساماندهی مشاغل است و معتقد هستیم از ۱۲۰ هزار واحد صنفی شهر تنها تعدادی از آنها باید ساماندهی شوند.
    وی تاکید کرد: در موضوع ساماندهی مشاغل شهری به هیچ عنوان نمی‌توان سلبی عمل کرد بلکه با جلب مشارکت این هدف محقق خواهد شد.
    مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بازارهای روز کوثر به کمک شهرداری آمده و فضایی را ایجاد کرده تا بتوانیم محصولات مورد نیاز مردم را از واحد تولیدی به دست مصرف کنندگان برسانیم، البته مردم به برند بازارهای کوثر اعتماد دارند و مایحتاج خود را از آن‌ها تهیه می‌کنند.
    وی اظهار امیدواری کرد: در سال جاری بازارهای تخصصی محله‌ای در شهر راه‌اندازی شود.
    مجیری با اشاره به اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا در فروشگاه‌های کوثر شهرداری، گفت: در شش ماهه گذشته برای فائق آمدن بر این بیماری، ضدعفونی بازارها، توزیع ماسک و استفاده از دستکش انجام شده تا فعالیت این بازارها با رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی توأم باشد.
    مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با بیان اینکه شماره تلفن چهاررقمی ۳۵۵۳ در راستای تحقق شعار “در خانه بمانیم” برای سفارش کالاها و اقلام مورد نیاز از بازارهای کوثر در اختیار شهروندان قرار گرفت، ادامه داد: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا شهروندان برای ادای نذر قربانی خود از سامانه غیر حضوری ۳۵۵۳ استفاده کردند و امیدواریم این شماره برای سازمان مشاغل شهری در مواقع مختلف مورد بهره برداری قرار گیرد.
    وی با اشاره به افزایش بودجه این سازمان، گفت: بودجه سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی در سال‌جاری با جهش سه برابری به رقم ۲۹۰ میلیارد تومانی افزایش پیدا کرده است که امیدواریم در فضای سخت اقتصادی فعلی بتوان پروژه‌های سازمان را تا پایان سال پیش ببریم.
    وی با بیان اینکه در سال جاری پروژه‌های شاخص زیادی در این سازمان آغاز و تعدادی در مرحله برگزاری مناقصه است، افزود: یکی از موارد مورد تاکید کارگروه سلامت و امنیت غذایی استانداری، انتقال واحدهای پرندگان ذبحی به نقطه‌ای مناسب در شهر بود، از این رو احداث مجتمع صنفی پرندگان ذبحی اصفهان در دستور کار قرار گرفت.
    مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان ادامه داد: مجتمع صنفی پرندگان ذبحی با در نظرگیری یک غرفه کشتارگاه احداث خواهد شد تا ۲۰ واحد صنفی پرنده فروشی سطح شهر به این محل انتقال یابد و واحدهای صنفی مربوطه در خیابان‌های عطار نیشابوری، مسجد سید و حکیم نظامی همچنین میدان امام علی (ع)، ساماندهی شود.
    وی با بیان اینکه زمینی به مساحت ۹۰۰ مترمربع با همکاری شهرداری منطقه ۱۰ حدفاصل پل تمدن و جاده فرودگاه تملک شده تا در آن مجتمع صنفی پرندگان ذبحی اصفهان احداث شود، اظهار کرد: مقرر شده در مجتمع صنفی پرندگان ذبحی دامپزشک مستقر و بر سلامت طیور ذبحی نظارت کند.
    مجیری اظهار امیدواری کرد: تا پایان سال جاری مجتمع صنفی پرندگان ذبحی مورد بهره برداری قرار گیرد.
    وی افزود: در میدان مرکزی میوه و تره بار پروژه‌های متعددی در نظر گرفته شده که یکی از آنها پروژه خروجی و ورودی از سمت شمال میدان است که تا کمتر از یک ماه آینده عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.
    مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان تاکید کرد: در صدد تکمیل این پروژه تا پایان امسال هستیم.
    وی با بیان اینکه در میدان مرکزی میوه و تره بار عملیات احداث تالار “۲۵” آغاز شده است، تصریح کرد: این تالار دارای ۲۸ غرفه عمده فروشان میوه و تره بار است که به ظرفیت میدان اضافه خواهد شد.

    مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با اشاره به نوسازی و بازسازی بازارهای روز کوثر، گفت: به دلیل مساحت کم بازار و استقبال زیاد شهروندان از بازار کوثر سپاهان‌شهر و درخواست مدیر منطقه پنج، امام جمعه سپاهان شهر و مردم، زمینی به وسعت دو هزار مترمربع در مجاورت این فروشگاه فعلی با همکاری شهرداری منطقه پنج تملک شد که تا یک ماه آینده مناقصه آن برگزار و عملیات احداث را آغاز خواهیم کرد.
    وی افزود: بازار کوثر جدید شماره دو سپاهان شهر می‌تواند با گسترش فضا، نیازهای مردم را در شرایط مطلوب‌تری تأمین کند.
    مجیری با بیان اینکه بازار کوثر ۱۵ در شهرک زاینده رود به اتمام رسیده و در حال تجهیز است، گفت: این بازار تا یک ماه آینده تجهیز و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

    وی ادامه داد: طرح نهایی فروشگاه کوثر ۱۶ واقع در شهرک شهید کشوری نیز تأیید شده تا پس از انتخاب پیمانکار آغاز عملیات مجدد عمرانی آن را تا دو ماه آینده شاهد باشیم.
    مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان در ارتباط با تعامل با فروشگاه رفاه، تصریح کرد: رفاه چند شعبه در شهر دارد به طوری که اخیراً یکی از شعب خود را در میدان امام علی (ع) دایر کرد، در صدد هستیم رابطه خوبی بین کوثر و رفاه داشته باشیم و زمین‌هایی را برای راه اندازی فروشگاه در اختیار آنها قرار دهیم زیرا معتقدیم هر چه توان سرمایه گذاری را در شهر افزایش دهیم به نفع شهروندان است.
    جا به جایی بازار گیاهان دارویی
    مجیری در خصوص تدابیر در نظر گرفته شده برای انتقال عمده فروشان صنف خشکبار به میدان مرکزی میوه و تره‌بار، اظهار کرد: با توجه به ترافیک در خیابان‌های صارمیه، جهاد و ولی‌عصر (عج) شاهد نابسامانی هستیم، از این رو ۲۴۰ هزار مترمربع زمین با متراژ ساخت ۶۰ هزار مترمربع در میدان مرکزی میوه و تره‌بار با هدف انتقال و ساماندهی این صنوف در نظر گرفته شد تا ۱۱۱ سوله، دفتر کار و فروشگاه در آن ایجاد شود.
    وی گفت: ۴۵ واحد اولیه توسط سازمان ساماندهی ایجاد شد و ۶۶ واحد بعدی را تا پایان سال با مشارکت بخش خصوصی اجرا خواهیم کرد.
    مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان تصریح کرد: طبق مصوبات شورای شهر واگذاری این واحدها به عمده فروشان خواروبار و خشکبار به صورت ۳۰ درصد نقد و ۴۸ قسط انجام می‌شود.
    وی با تاکید بر نظارت بر قیمت میوه و تره بار در میدان مرکزی، گفت: همکاران در حوزه بهره برداری به صورت مستمر روزانه از ساعت چهار بامداد در این میدان حضور دارند و قیمت میوه را رصد و به بازارهای روز کوثر اعلام می‌کنند تا با درصد سود مشخص عرضه شود.
    ایجاد بازارچه عرضه میوه و تره بار شهرداری در سطح شهر
    مجیری گفت: پیرو مصوبه کارگروه تنظیم بازار کشور در صدد هستیم بازارچه عرضه میوه و تره بار شهرداری را در سطح شهر ایجاد و به صورت مستقیم بار را از تولیدکنندگان تهیه و با قیمتی کمتر به دست مردم برسانیم.
    وی ادامه داد: در حال حاضر برای راه‌اندازی بازارچه عرضه میوه و تره بار در مناطق هفت و ۱۰ شهرداری برنامه‌ریزی شده و به تدریج در سایر مناطق نیز با مکان‌یابی زمین‌های مناسب اجرایی خواهد شد.
    مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان تاکید کرد: حذف دلالان در میدان مرکزی میوه و تره بار تنها با همکاری غرفه داران امکان‌پذیر است.

    وی با بیان اینکه ضلع شرقی میدان مرکزی میوه و تره بار آن برای صنایع تبدیلی پیش بینی شده است، گفت: مهمترین صنایع تبدیلی سورت و بسته بندی است که با اعلام آمادگی یکی از سرمایه گذاران امیدواریم هر چه زودتر شاهد راه اندازی این صنعت در میدان مرکزی میوه و تره بار باشیم.
    مجیری با اشاره به بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان، گفت: بازار بین‌المللی گل و گیاه ارغوان به عنوان پروژه‌ای بسیار حائز اهمیت برای شرق شهر اصفهان، در حال احداث است که در تلاش هستیم تا اواخر سال جاری بهره‌برداری شود.
    مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان با اشاره به احداث شهرک طلا در شهرک صنعتی جی، گفت: با توجه به تعامل شهرداری و اتحادیه صنف تولیدکنندگان طلا و نقره شهرستان اصفهان در حال حاضر این موضوع در کمیسیون ماده پنج مطرح شده و در حال دریافت مجوزهای لازم هستیم تا زمین مورد نظر تملک و عملیات اجرایی پروژه آغاز شود.
    وی با تاکید بر اینکه در سال جهش تولید حمایت از صنف و صنعتگران به ویژه در شهرک کارگاهی امیرکبیر اهمیت به سزایی دارد، تصریح کرد: مذاکراتی انجام شده تا شهرک امیرکبیر ۲ را در سال‌های آینده احداث کنیم و شاهد ایجاد شهرک‌های جدید کارگاهی در شهر باشیم.

    این هفته | inhaftemag.com

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=1625

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.