تاریخ : یکشنبه, ۲۶ فروردین , ۱۴۰۳ Sunday, 14 April , 2024
12

انتخابی فراجناحی داشته باشیم

  • کد خبر : 4397
  • ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
انتخابی فراجناحی داشته باشیم
پدرام پاک آیین وقتی فقط ۱۳ سال داشت به سروش نوجوان می آمد تا در جوار كسانی چون زنده ياد قیصر امین پور، بيوك ملكی و فريدون عموزاده خليلی مشق روزنامه نگاری کند.
  • اما اين فقط يك تصميم احساسي و مقطعي نبود. چراكه پدرام با آن كه از همان نوجواني شاعر و نويسنده اي توانمند بود، در  عرصه رسانه که عشق و آرزوی دیرینش بود ، باقي ماند و بعدها عضو  شورای سردبیری جام جم ، ایران و مدیر کل مطبوعات داخلی شد و در هر سه قوه، مسئولیت هایی را پذیرفت که با توان و علاقه اش يعني روزنامه نگاری مرتبط بودند. تحصیلات حقوقی اش هم  به وی کمک کرد تا در این عرصه آهسته و پیوسته رود و به تندروي هاي رايج در اين يا آن جناح سیاسی متمایل نشود.

    پدرام از همان اوان نوجوانی نشان داد که  دلبسته انقلاب و ارزش هاي نظام است،  اما به جهت اشراف بر ادبيات و تعامل با چهره هاي گوناگون از جناح هاي مختلف، تفکر جناحی پیدا نکرد.

    غیر جناحی بودن پاک آیین، وجه تمایز وی در بین مدیران شهرستانی و پایتخت نشین است . او قدر رسانه های محلی اعم از مطبوعات و سایت ها را می شناسد.عملکرد او در اداره کل مطبوعات داخلی هم گواه همین رفتار است. او بیش از آن که دلبسته روزنامه ها و خبرگزاری های سیاسی پایتخت باشد، دلبسته مجلات ریشه دار و نشریات و سایت های کم برخوردار استانی و شهرستانی است.

    پاک آئین در دوران مدیریتش به اصلاح طلب و اصولگرا و اعتدالی ها نگاه برابر داشت. در دوره او روند توقیف رسانه ها که زماني به اوج رسیده بود، متوقف شد و  مجوز هیچ رسانه ای به خاطر بی نظمی در انتشار لغو نشد.

    و سخن آخر این که  هر چند مدیران مسئول رسانه های کشور ، خود اهل شایسته گزینی اند، اما چه خوب است که این انتخابات رسانه ای را سیاسی نکنیم و با انتخابی درست،  محیط رسانه ها را از افت جناح زدگی افراطی  مبرا نگاه داریم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=4397

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.