تاریخ : جمعه, ۳ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 22 March , 2024
5

امروز باید به سرمایه های انسانی توجه بیشتری شود

  • کد خبر : 1034
  • ۰۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۱
امروز باید به سرمایه های انسانی توجه بیشتری شود

امروز باید به سرمایه های انسانی توجه بیشتری شود | اصفهان- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: امروز باید به سرمایه های انسانی توجه بیشتری شود و مهارت آموزی را سرلوحه خود قرار دهیم. دریا قدرتی پور؛ این هفته – علی اوسط هاشمی در […]

  • امروز باید به سرمایه های انسانی توجه بیشتری شود | اصفهان- معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: امروز باید به سرمایه های انسانی توجه بیشتری شود و مهارت آموزی را سرلوحه خود قرار دهیم.

    دریا قدرتی پور؛ این هفته – علی اوسط هاشمی در یک مصاحبه مطبوعاتی در جمع خبرنگاران در سالن جلسات اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: توانمندی اصفهان را دارای اصالت و مهارتی دانست که به رخ جهانیان کشیده شده است .

    وی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه بدنه دولت هر روز در حال چاق شدن است و بخش خصوصی و دولتی ابتدا باید با یکدیگر آشتی کنند و پس از آن برای اشتغال کشور تصمیم بگیرند اظهار داشت: با این موضوع موافق هستم، ولی با توجه به تصمیماتی که گرفته شده و سفرهایی که به هر استان داشته ایم نشان داده ایم که می خواهیم سیر حرکتمان را به سمت درستی سوق دهیم .

    اوسط هاشمی افزود: ما مهارت را عرضه نمی‌کنیم بلکه تقاضا محوری ما را به سمت آموزش مهارت سوق می‌دهد همچنین باید مهارت را با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی، قانون‌مند و با قاعده‌پذیری شکل دهیم.

    رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور دغدغه اصلی امروز را بیکاری دانست و تاکید کرد: نجات بیکاران تنها در سایه مهارت آموزی است و بانک ها هم ایده هایی را حمایت می کنند که مشخص شود در جایگاه صحیحی است و درستی آن مشخص شود.

    معاون وزیر کار با اشاره به روی آوردن سرمایه انسانی به خصوص در دانشگاه ها و بخش خصوصی به آموزش های فنی و حرفه ای گفت: توسعه آموزش نیروی انسانی در بخش های مختلف باید بر اساس نیاز جامعه و سرشاخه های تولید باشد.

    رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر این که ایجاد شغل و فرصت شغلی وکسب موقعیت درجامعه ضروری است گفت: با ایجاد مهارت باید کسالت ها و بیکاری رفع شود.

    وی به شناسایی خلاقیت، استعداد و قابلیت های انسانی تاکید کرد وگفت: باید برای کشف استعداد ها و هدایت آنها در مسیر درست تلاش کرد.

    هاشمی اوسط با اشاره به شرایط  تحریم کشور و بروز شیوع کرونا افزود: برای اثبات صلاحیت خودمان، براساس تمدن، تاریخ و هویت مان راهی جز سرمایه گذاری نیروی انسانی نداریم و توسعه همه جانبه با تکیه برسرمایه ملی محقق می شود. باید به عنوان شهر مهارت ثبت شود، خاطرنشان کرد: ویژگی‌های شهر مهارت قانون مندی، هم افزایی و صدای مهارت شدن است.

    وی با تاکید بر اینکه اصفهان ماهر نوید دهنده ایران ماهر است، افزود: وقتی در اصفهان سخن از مهارت می‌شود باید مهارت‌ها را به رخ دیگر کشورها بکشیم، به این خاطر که اصفهان

    وی تصریح کرد: تمامی تلاش‌ها در سبد هزینه خانوار این است که دانشجو و کرسی نشین و مدرک بگیر تحویل جامعه بدهیم اما این تصور اشتباهی بوده که طی ۴۰ سال گذشته تکرار شده است و باید تصحیح شود.

    معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد : باید به سرمایه‌های انسانی بیشتر توجه کنیم نه اینکه افتخار ما در کشور تنها به نفت و معدن معطوف شود، وجود سرمایه‌های انسانی فرصت بیشتری برای اشتغالزایی و ارزش افزایی فراهم می‌آورد.

    اوسط هاشمی با تاکید بر اینکه باید بانک اطلاعاتی در اصفهان ایجاد شود و تعداد استاد کاران مشخص شوند، گفت: باید مهارت در استان اصفهان به مهارت جامعه محور تبدیل شود.

    وی اظهار داشت: کفایت در مهارت در این استان اثبات شده است به همین منظور باید افرادی که اهل هنر، ذوق و استعداد هستند را شناسایی کنیم و با حمایت از آنها اشتغالزایی را گسترش دهیم.

    رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور ادامه داد: گفتمان مهارت در کشور ضعیف و شاید مغفول مانده است چون در مسیری قرار گرفته که تمام ارزش‌ها در دانشگاه‌ها متمرکز شده است.

    وی با اشاره به اینکه ۱۱ هزار و ۷۰۰ هزار آموزشگاه آزاد پروانه‌دار در کشور وجود دارد، گفت: ۱۰ درصد آموزشگاه‌های آزاد کشور در استان اصفهان قرار دارند.

    اوسط هاشمی تصریح کرد: انتظار داریم از طریق مهارت، اعتماد به نفس را در جوانان ارتقا دهیم و با آن کسالت را از جامعه بزداییم، با توجه به اینکه مهارت همچون سعادت است چون فن مملکت داری را می‌تواند به میان بیاورد که محصول مهارت در اداره مملکت به تولید ملت منجر می‌شود.

    رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشورایجاد دپارتمان‌های تخصصی در استان اصفهان را یکی از دستاوردهای حرکت های جدید دانست و اظهار داشت: باید مرکز سنجش مهارت در این استان شکل بگیرد.

    وی به اقبال و استقبال زنان در حوزه آموزش های مهارتی اشاره کرد وگفت: توسعه مهارت از خانه تا جامعه نیاز جامعه امروز است  .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=1034

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.