تاریخ : شنبه, ۲۵ فروردین , ۱۴۰۳ Saturday, 13 April , 2024
3
معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور خبر داد:

اصفهان الگوی موفقی برای اجرای اعلام بار مجازی در کشور

  • کد خبر : 6372
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
اصفهان الگوی موفقی برای اجرای اعلام بار مجازی در کشور
معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور از آغاز اعلام بار مجازی در کل کشور به صورت غیر متمرکز خبر داد.
  • به گزارش مجله خبری این هفته به نقل از روابط عمومی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای، مهران قربانی در حاشیه نشست هم اندیشی با تشکل های صنفی حمل ونقل کالا استان اصفهان اظهار کرد: بخش حمل ونقل جاده ای در ایران از جایگاه و اهمیت ویژه ای در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور برخوردار است .
    وی گفت : بخش حمل و نقل جاده ای با وجود تمام مشکلات، بدون وقفه در خدمت مردم و اقتصاد کشور است و عملکرد همه فعالین این بخش از جمله حمل و نقل بیش از ۴۵۰ میلیون تن کالا در ده ماهه گذشته با رشدی بیش از ۶ درصد نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ، قابل تقدیر می باشد.
    قربانی هدف از برگزاری این جلسه را گفت وگو درباره مسائل روز حمل ونقل جاده ای عنوان کرد و خاطر نشان کرد:
    در این جلسات تلاش می کنیم به مسائل و موضوعات از دریچه نگاه رانندگان و فعالان این بخش بنگریم و راهکارهای مناسبی برای خدمت رسانی بهتر پیدا کنیم.
    بر اساس این گزارش با حضور معاون حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای ، مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا و مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات این سازمان در جمع اصناف حمل و نقل کالای استان اصفهان ، توقف ناوگان حمل ونقل کالا در مرزها، موضوعات مرتبط با بخش های انتظامی در جاده های کشور، موضوعات مرتبط با بحث نرخ تن بر کیلومتر و سیستم اعلام بار آنلاین ، مهمترین موضوعاتی بود که مورد بررسی قرار گرفت.
    معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: درخصوص مشکل توقف ناوگان در مرزها، راهکار مناسبی در وزارتخانه متبوع مصوب شده و در دست پیگیری است و با اجرای طرح پس کرانه های مرزی و بیرون کشیدن فعالیتهای غیر ضرور از مرزها، مشکلات تا حدود زیادی مرتفع خواهند شد.
    وی همچنین از پیشنهادات فعالین بخش حمل ونقل کالا در بهبود امور تعرفه های حمل و نقل کالا بر مبنای تن بر کیلومتر استقبال کرد و گفت: برای ارتقای سیستم نرخ گذاری تن بر کیلومتر و توازن هرچه بهتر آن در مبادی و مقاصد مختلف در کل کشور تلاش میکنیم.
    معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور همچنین در رابطه با اجرای طرح اعلام بار مجازی در پایانه های حمل و نقل کالا اظهار کرد: سیاست اصلی ما در بخش حمل ونقل کالا و مسافر استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات و سیستم های حمل ونقل هوشمند است.
    وی با اشاره به اینکه سیستم های اعلام بار مجازی به صورت غیر متمرکز و به صورت استانی در کل کشور آغاز شده است، گفت: این طرح به صورت پایلوت از حدود دو هفته گذشته در شهرستان لنجان و در شهر زرین شهر آغاز شد و خوشبختانه نتایج بسیار خوبی از جمله رضایتمندی کاربران آن به همراه داشته است که تجربه موفقی پس از اجرای طرحی مشابه در بندر بوشهر محسوب می شود. در این طرح ، راننده به راحتی و بدون لزوم حضور فیزیکی در سالنهای اعلام بار ، نسبت به انتخاب بار مورد نظر خود به راحتی اقدام می نمایند.
    قربانی با بیان اینکه نظارت راهبردی بر سامانه های اعلان بار مجازی بر عهده سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای کشور و نماینده آنها در استانها خواهد بود، گفت: به تشکل های صنفی شرکت های حمل ونقل کالا و رانندگان نیز به منظور نظارت بر روند اجرای این سیستم دسترسی های لازم ارائه می شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=6372

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.