تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
6
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان عنوان کرد:

ارتباطات با مقامات غیررسمی پلی از سوی اصفهان به سوی شهرهای خواهرخوانده

  • کد خبر : 5877
  • ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶
ارتباطات با مقامات غیررسمی پلی از سوی اصفهان به سوی شهرهای خواهرخوانده
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان اظهار داشت: شهروند دیپلمات نوعی دیپلماسی غیررسمی است که در آن به ارتباطات مقامات غیررسمی برای توسعه همکاری‌ها اشاره شده و پلی از سوی اصفهان است به سوی شهرهای خواهرخوانده و سازمان‌های بین‌المللی که اصفهان در آن‌ها عضویت دارد.
  • به گزارش خبرنگار مجله خبری این هفته ایمان حجتی، صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران ادامه داد: طرح «شهروند دیپلمات» از کنش گران بین‌المللی می‌خواهد به شهر و شهرداری اصفهان برای گسترش ارتباطات بین‌المللی کمک کند و باعث جذب توریسم شود.
    وی با اشاره به اینکه ایجاد پل‌های ارتباطی برای رفع مشکلات از جمله وظایف اصلی این اداره کل است، افزود: مهرماه سال ۹۸در برنامه‌ریزی‌ها به این نتیجه رسیدیم که برای تقویت ارتباطات بین‌المللی شهرداری و ایجاد ارتباط مؤثر با شرکای خارجی باید گام‌های اساسی برداشته شود.
    مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان یکی از این گام‌ها را ارتباطات مؤثر با کشورهای خارجی دانست و گفت: اصفهان با ۱۳ شهر دنیا خواهر خواندگی رسمی دارد و در ۱۰ مجمع و سازمان بین المللی نیز عضو است، اما برای پیمودن مسیر در جهت گسترش ارتباطات با چالش هایی روبرو است.
    حجتی تاکید کرد: متاسفانه چراغ ارتباط اصفهان با برخی از شهرهای خواهرخوانده کم فروغ شده بود.
    وی با اشاره به اینکه در آغاز این فعالیت ها با ویروس کرونا روبرو شدیم ولی از آن به عنوان فرصتی مناسب استفاده کردیم گفت: کرونا شهرها را برای انتقال تجربیات و حفاظت از شهروندان کنار هم قرار داد.
    مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر گام نخست یعنی ایجاد ارتباطات مؤثر با شهرهای خواهرخوانده برداشته شده است، تأکید کرد: شهرداری ارتباط خوبی با تمام شهرهای خواهرخوانده و سازمان‌های بین‌المللی که عضو آن است، دارد و به زودی با شهر جدید «حیدرآباد» هندوستان خواهرخوانده می‌شود.
    وی افزود: با توجه به تشدید شرایط کرونایی در هندوستان و ایجاد تغییراتی در شهرداری حیدرآباد امضا قرارداد خواهرخواندگی بین این دو شهر به تأخیر افتاده است، اما به زودی این مهم محقق می‌شود.
    حجتی ادامه داد: با استفاده از روابط بین‌المللی برای تعالی شهر و توسعه اقتصادی و گردشگری در این مسیر می‌توانستیم برنامه‌ریزی متفاوتی داشته باشیم، اما در برنامه‌ریزی‌ها به این نتیجه رسیدیم که اگر ارتباطات منجر به توسعه اقتصادی و فرهنگی شود بهتر است از کنش گرانی که در شهر حضور داشته و توانمندی و ارتباطات بین‌المللی دارند، استفاده کنیم. از این رو طرح شهروند دیپلمات را از تیرماه ۹۹ کلید زدیم و از آن زمان تا آذرماه ۹۹پروسه همراه سازی را انجام دادیم که یکی از همراهان شهرداری در این راستا وزارت امور خارجه به عنوان متولی ارتباطات خارجی بوده است.
    وی با اعلام اینکه با وجود ویروس کرونا توانستیم در دو نمایشگاه بین المللی شرکت کنیم گفت : اکنون بسته های رسانه ای خوبی را برای شهر اصفهان آماده کرده ایم و از اصفهان تصویر روشن تری ارایه دهیم .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=5877

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.