تاریخ : یکشنبه, ۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 21 April , 2024
4
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان مطرح کرد؛

احتمال خاموشی برق در زمستان

  • کد خبر : 5672
  • ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
احتمال خاموشی برق در زمستان
اصفهان مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: در حال حاضر میزان تولید و مصرف برق در استان اصفهان برابر شده و در صورتی که مصرف برق افزایش یابد، در زمستان دچار خاموشی می شویم.
  • حمید علاقمندان در خصوص محدودیت تحویل گاز به نیروگاه ها و کاهش تولید برق در استان، اظهار کرد: باید توجه داشت که گاز و برق کاملا به یکدیگر وابسته هستند و به دلیل سرمای هوا، اولویت گازرسانی به بخش خانگی است، به همین دلیل با توجه به افزایش مصرف گاز، سوخت کمتری تحویل نیروگاه های ما که غالبا گازی هستند، داده می شود، بنابراین نمی توانیم برق کامل و کافی تولید کنیم.
    وی تصریح کرد: در حال حاضر همانند تابستان مصرف برق استان در اوج خود قرار نگرفته است، اما به دلیل اینکه گاز کمتری تحویل نیروگاه ها می شود، در تولید برق دچار مشکل هستیم.
    مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با بیان اینکه اکنون مصرف برق استان به واسطه سرما و کاهش دمای هوا حدود ۶ درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته است، از مشترکین برق خواست در طول شبانه روز و در هر ساعتی به میزان ۵ تا ۱۰ درصد در مصرف برق صرفه جویی کنند تا بدون مشکل از زمستان امسال عبور کنیم.
    وی توضیح داد: در تابستان خواستار صرفه جویی در مصرف برق در ساعات اوج مصرف بودیم، اما اکنون تفاوتی ندارد و مردم می توانند در طول شبانه روز در مصرف برق صرفه جویی کنند.
    علاقمندان تاکید کرد: در حال حاضر برخی استان های شمالی کشور به دلیل محدودیت تحویل گاز به نیروگاه ها دچار قطعی برق شده اند، اما خوشبختانه استان اصفهان و تعدادی از استان های جنوبی کشور دچار این مشکل نشده اند.
    وی گفت: در حال حاضر میزان تولید و مصرف برق در استان برابر شده و در صورتی که مصرف برق افزایش یابد، در زمستان دچار خاموشی می شویم.
    مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان تاکید کرد: زمان حداکثری این مشکل تا نیمه بهمن ماه خواهد بود و پیش بینی می شود از ۱۵ بهمن ماه به بعد مشکلی در تولید و توزیع برق نداشته باشیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=5672

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.