تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
5
رییس کمسیون کسب و کار در اتاق بازرگانی اصفهان :

قانون کار چاره ای برای پوشش بیمه ای کارگران روستایی بیاندیشد

  • کد خبر : 8882
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
قانون کار چاره ای برای پوشش بیمه ای کارگران روستایی بیاندیشد
رییس کمسیون کسب و کار در اتاق بازرگانی اصفهان گفت: با توجه به اینکه کارگران در روستاها اداره کاری دریافت نمی کنند و به صورت استاد شاگردی است بنابراین بیمه تاکنون زیر پوشش بیمه ای آنها نرفته است.
  • به گزارش مجله خبری این هفته به نقل از روابط عمومی خیریه نذر اشتغال، اصغر اخوان مقدم اظهار داشت: قانون کار باید چاره ای برای کارگران روستایی که در کارگاه های کوچک مشغول به کار هستند، بیندیشند و اداره کار در تعامل با بیمه تامین اجتماعی در راستای پوشش بیمه ای آنها قدم بر دارند.
    وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد قابل توجهی از کارگران هستند که به صورت غیر رسمی مشغول به کار هستند و از مزایا و تسهیلات اداره کار محروم هستند، ادامه داد: کارفرماهای کارگاه کوچک قدرت پرداخت حقوق اداره کار به کارگران را ندارند و به سبک استاد شاگردی مشاغلی ایجاد کرده است که تامین اجتماعی زیر بار بیمه کردن این دست از کارگران نمی روند.
    رئیس کمیسیون کسب و کار اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: مشاغلی مثل فرش دستباف، کارگاه های صنایع دستی مثل قلم زنی، میناکاری و غیره به صورت استاد شاگردی اداره می شود و در کارگاه های ۵ تا ۱۰ نفری مشغول به کارند که عمدتا زیر پله ای کار می کنند و باید قانون کار دست آنها را باز بگذارد که قراردادهای استاد شاگری هم تحت پوشش مزایای اداره کار و تامین اجتماعی قرار بگیرد.
    وی افزود: بیمه کردن کارگران روستایی و کارگرانی که در کارگاه های کوچک مشغول به کارند و بر اساس قراردادهای توافقی به صورت استاد شاگردی کار می کنند از اولویت کاری ما در این کمیسیون است.
    اخوان مقدم اضافه کرد: لازم است که نماینده های مجلس در جهت حمایت از کارگران غیر رسمی کار و طرح بیمه ای کارگرانی که به صورت استاد شاگردی فعالیت می کنند، قدم بردارند که جمعیت ۱۰ میلیون نفری که از این کارگران شناسایی شده است، شامل مزایای قانونی شوند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=8882

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.