تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
5

مواظب باشيم از هول حليم توی ديگ نيفتيم

  • کد خبر : 872
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹
مواظب باشيم از هول حليم توی ديگ نيفتيم

زهره والی پور : یادش بخیر روزی که برای خرید یک ماشین دست دوم به یک معاملاتی ماشین سر می زدیم، می گفتند: برای خرید یک ماشین ۲۰ فاکتور را نیاز است که بدانی و ما نمی دانستیم که از بین همان ۲۰ فاکتور چند تا را بلدیم و چند تا بلد نیستیم. حالا که […]

  • زهره والی پور : یادش بخیر روزی که برای خرید یک ماشین دست دوم به یک معاملاتی ماشین سر می زدیم، می گفتند: برای خرید یک ماشین ۲۰ فاکتور را نیاز است که بدانی و ما نمی دانستیم که از بین همان ۲۰ فاکتور چند تا را بلدیم و چند تا بلد نیستیم. حالا که پس از سال ها می خواهیم پا در بازار بورس بگذاریم ، تقریبا همان اتفاق افتاده با اختلاف اینکه زمان ماشین خریدن حداقل یکی دوتا فاکتور را می دانستیم ولی الان الفبای بورس را هم بلد نیستیم.اما پیشنهادات فریبنده بازار بورس داغ داغ است. بازاری که خیلی ها می گویند، گاو نر می خواهد و مرد کهن.

    پس نباید به بورس با نگاهی سطحی و گذرا نگریست، بورس ریسک پذیری بالایی دارد و کارشناسان و فعالان بازار بورس بر این باورند که بورس جای پیچیده ای است، سرمایه گذاری در آن حوصله و تخصص می خواهد، بنابراین عموم مردم و افرادی که با بورس آشنا نیستند، چون از این ویژگی ها اطلاع ندارند، بهتر است کمی درباره آن اطلاعات کسب کنند.

    مواظب باشيم از هول حليم توی ديگ نيفتيم

    مواظب باشيم از هول حليم توی ديگ نيفتيم

    بورس دیگر مثل آن ماشین دست دومی نیست که ما می خواستیم بخریم؛ برای خرید و فروش سهام آیتم های زیادی وجود دارد که اگر در آنها خبره نباشی بازی را باخته ای.

    جالب اینجاست که گاهی یک هول اقتصادی آنقدر هیجانی می شود که از دست ما خارج می شود. هول می کنیم برای سود بیشتر، هول می کنیم برای پول بیشتر، هول می کنیم برای اینکه سرمایه نداشته مان را چندبرابر کنیم و گاهی همان شندرغاز هم از دستمان می رود. خلاصه اینکه ما مردم هیجانی هستیم که همیشه در آشفتگی، زندگی می کنیم.

    یادش بخیر دوستی می گفت اثر اجتماعی باید فرزند زمانه خودش باشد، اما چه باید کرد، وقتی سرعت زمانه خیلی غیرمجاز تر از چیزی است که بتوان به آن رسید. ترمز بریدن بورس هم به همین شکل است، وقتی در عرض یکی دو ماه و زمانی که بورس تمامی کشورها و از جمله وال استریت با سقوط سنگینی روبرو شده چطور بورس کشور ما با اینهمه مشکلات جورواجور باید یکه تاز میدان شود؛ آن هم در زمانی که ماشین ۵۰ میلیونی شده ۹۰ میلیون و طلا حکم کیمیا را پیدا کرده و سکه قرار است مرز ۷ میلیون تومان را هم نوردد. نمی دانم با چنین سرعتی چطور می شود از اقتصاد عقب نماند . سرعت لاک پشتی که ما با آن سر و کار داریم و اقتصادی که از چله کمان خیلی وقت است پرتاب شده است، واقعا مجال رسیدن را می دهد؟! یا قرار است از هول حلیم در دیگ آشپزباشی بیفتیم؟

    این هفته | inhaftemag.com

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=872

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.