تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
1
مردم با مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب همراه باشند؛

مدیریت مصرف تنها راهکار برون رفت از بحران کم آبی است

  • کد خبر : 8533
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۶
مدیریت مصرف تنها راهکار برون رفت از بحران کم آبی است
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر این که تنها راه برون رفت از بحران کم آبی صرفه جویی است، گفت: با مصرف بهینه و صرفه جویی 15 تا 20 درصدی می توانیم این تابستان سخت را پشت سر بگذاریم.
  • به گزارش مجله خبری این هفته؛ هاشم امینی در مراسم آغاز مانور بزرگ مروجین فرهنگ مصرف بهینه آب در ۹۸ شهر و هزار روستای استان اصفهان با اشاره به بحران کم آبی که استان با آن درگیر است، گفت: با وجود آن که در حال حاضر روزانه ۱۳ هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب در شبکه توزیع می شود، اما همچنان در تامین آب مشترکین با کمبود مواجه هستیم.
    امینی با بیان اینکه در طول ۵۳ سال گذشته امسال شاهد کمترین میزان بارش نزولات آسمانی بودیم، تصریح کرد: کاهش نزولات جوی و خشکسالی های گذشته سبب ایجاد مشکل در تامین آب و برق در کل کشور شده است؛ مشکلی که تنها راه حل برون رفت از آن صرفه جویی و استفاده بهینه از منابع موجود است.
    وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و افزایش مصرف آب به منظور رعایت بهداشت فردی گفت: همه گیری کرونا و افزایش مصرف آب باعث شده همکاران در بخش توزیع آب شرایط بسیار سخت تری را نسبت به سال های گذشته تجربه کنند؛ به گونه ای که با وجود برنامه ریزی و مدیریت سامانه توزیع، در برخی مناطق شاهد افت شدید فشار آب هستیم.
    امینی با اشاره به این که آب حدود ۶ میلیون نفر از هموطنان در سه استان از سد زاینده رود تامین می شود، اظهار داشت: امیدواریم با اتمام سامانه دوم آبرسانی و اضافه شدن آن به مدار بهره برداری بتوانیم بخشی از مشکلات موجود در توزیع آب را مدیریت و رفع نماییم.
    مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با تاکید بر اینکه تنها راهکار برون رفت از بحران پیش رو مدیریت مصرف است، گفت: آموزش به شهروندان به صورت مستمر در دستور کار این شرکت است.
    امینی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت شبکه های اجتماعی برای آموزش و اطلاع رسانی به شهروندان افزود: همه گیری کرونا امکان آموزش و اطلاع رسانی به صورت چهره به چهره را بسیار محدود کرده است؛ اما برای ایجاد آگاهی و حساسیت در شهروندان و تشویق آنها به صرفه جویی و مصرف بهینه، باید از ظرفیت شبکه های اجتماعی استفاده کرد.
    به گفته امینی صرفه جویی تنها راه تامین آب برای جمعیت بیش از ۴ میلیون نفری استان اصفهان با کمبود آب ۳ هزار و ۲۰۰ لیتر بر ثانیه است.
    مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان اصفهان باتقدیر از همکاران سامانه ارتباط با مشتریان ۱۲۲ و تلاش شبانه روزی کارکنان شاغل در حوزه توزیع آب اظهار داشت: آرامش شرکت مرهون زحمات این عزیزان است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=8533

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.