تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
3
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان :

افزایش مشارکت کنندگان در رقابت های چهل و چهارمین مسابقات کشوری قرآن

  • کد خبر : 8525
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۳۴
افزایش مشارکت کنندگان در رقابت های چهل و چهارمین مسابقات کشوری قرآن
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: سه هزار و 444 نفر در در چهل و چهارمین مسابقات قرآن از استان اصفهان ثبت‌نام کرده‌اند که این آمار بیانگر افزایش چشمگیر متقاضیان بوده است.
  • به گزارش مجله خبری این هفته به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حمید بخشی با اشاره به پایان ثبت نام متقاضیان برای حضور در چهل و چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان اصفهان اظهار داشت: ثبت‌نام در این مسابقان از ۱۳ اردیبهشت آغاز و تا ۱۳ خرداد ماه ادامه داشت.
    وی با بیان اینکه سعی کردیم از همه ظرفیت‌ها برای مشارکت حداکثری فعالان قرآنی استان اصفهان در این مسابقات استفاده کنیم،‌افزود: خوشبختانه نیز آمار ثبت‌نامی ها بیانگر استقبال خوب در چهل و چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان اصفهان است.
    رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه رسانه‌ها و فضای مجازی ابزار تبلیغی بسیار خوبی برای افزایش ثبت‌نام متقاضیان برای حضور در مسابقات قرآن کریم بود، ادامه داد: همچنین با قرار دادن روزشمار برای ادارات شهرستان‌ها آنها را برای مشارکت بیشتر ترغیب کردیم.
    وی افزود: در برخی از شهرستان‌ها که در سال گذشته حتی یک شرکت کننده نیز در مسابقات قرآن نداشتیم در سال جاری ۱۳ نفر ثبت‌نام کرده‌اند و این امر برای ما جای خرسندی دارد.
    بخشی با تاکید بر اینکه در چهل و چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان اصفهان سه هزار و ۴۴۴ نفر در ۱۰ رشته شرکت کرده‌اند، ابراز داشت: این آمار در مقایسه با سال گذشته که مجموع شرکت کنندگان حدود یک هزار و ۴۰۰ نفر بوده افزایش سه برابری را نشان می‌دهد.
    وی افزود: بر این اساس یک هزار و ۱۸ نفر شامل ۶۶۳ نفر خانم و ۳۵۵ نفر آقا در بخش تفسیر قرآن،۲۲۴ نفر شامل ۷۹ نفر خانم و ۱۴۵ نفر آقا در بخش دعاخوانی،، ۴۲۹ نفرحفظ پنج جزء شامل ۳۸۴ نفر خانم و ۴۵ نفر آقا،۴۱۳ نفر حفظ ۱۰ جزء شامل ۳۷۴ خانم و ۳۹ نفر آقا، ۲۷۶ نفر حفظ ۲۰ جزء شامل ۲۳۰ نفر خانم و ۴۴ نفر آقا، ۲۲۱ نفر حفظ کل شامل ۱۸۵ نفر خانم و ۳۶ نفر آقا، ۴۹۸ نفر قرائت ترتیل شامل ۱۸۳ نفر خانم و ۳۱۵ نفر آقا، ۱۷۳ نفر قرائت تحقیق شامل ۶۱ نفر خانم و ۱۱۲ نفر آقا، ۱۶۲ نفر در بخش اذان همه آقا و ۶ گروه نیز از شهرستان‌های خمینی‌شهر و اصفهان در بخش تواشیح شرکت کرده‌اند.
    رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: در مجموع دو هزار و ۱۵۹ نفر خانم و یک هزار و ۲۸۳ نفر آقا در چهل و چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان اصفهان شرکت کرده‌اند.
    وی با بیان اینکه استان اصفهان را برای برگزاری چهل و چهارمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه به هشت بخش تقسیم کرده‌ایم، گفت: سعی ما بر این است که با توجه به شیوع کرونا مسابقات را به صورت ویدئوکنفرانسی برگزار کنیم و برای این امر با اجازه اداره امور قرآنی سازمان اوقاف از داورانی بهره ببریم که در طرح ساماندهی داوران قرآن کریم نمره خوبی را دریافت کرده‌اند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=8525

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.