تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
7

پیش بینی مرگبار بورس

  • کد خبر : 7253
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
پیش بینی مرگبار بورس
بورس تهران همچنان در کما به‌سر می‌برد و با وجود افت کم‌مقدار شاخص کل، اما چهره‌ای منفی را به نمایش گذاشته است.
  • این بازار در ماه‌های آینده انتخابات ریاست‌جمهوری را نیز پیش رو دارد؛ آن نیز در سالی که افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه میان مردم شرایط را نسبت به گذشته متفاوت کرده است. در این میان کارشناسان بر این باورند که بازار سهام به غیر از انتخابات از مذاکرات برجامی نیز تاثیر خواهد پذیرفت. در این مدت بورس چه مسیری را در پیش خواهد گرفت؟

    مهدی رباطی، مدیرعامل و رییس هیات مدیره کارگزاری بورس بیمه ایران در توییتی از دامنه نوسان متقارن و تصمیمات غیرکارشناسی مسئولان بورس انتقاد کرد و نوشت: ساعت ۲۳ روزی که تصمیم دامنه نوسان گرفته شد در گفت و گویی زنده به صراحت بیان کردم که این تصمیم مرگ بورس خواهد بود و هیچ کمکی به بازار نمی‌کند، در همان زمان عده‌ای از جمله سفته بازان و تازه واردان به بورس انواع نوازش‌های کلامی را انجام دادند.

    اکنون وضعیت بازار را شاهدیم و این مدل تصمیم‌گیری مدلی است که بر تمام شئون اقتصادی کشور حاکم است. وقتی کار به دست حلقه بسته‌ای است که کمترین استفاده از نظرات کارشناسی را انجام نمی‌دهند خروجی غیر از این باشد جای تعجب است.

    اگرچه برجام و توافقات احتمالی پیش روی آن در شرایط فعلی می‌توانند کشور را برای ورود به شرایط اقتصادی بهتر آماده کنند اما باید توجه داشت که افت ریسک‌های سیستماتیک در اقتصاد ایران که با کاهش نسبتا پایدار تورم همسو خواهد بود می‌تواند فضا را برای تعدیل بیشتر قیمت‌ها با نرخ بازده بدون ریسک یا همان نسبت بازگشت سرمایه با سپرده‌گذاری در بانک فراهم کند. این بخش از فعالان بازار معتقد هستند که هر نوع خریدی در شرایط فعلی باید با نگاه جدی به تبعات این اتفاق انجام شود و بنا بر این درآمدهای آتی شرکت هر نوع تغییری از این بابت را پوشش دهد.

    در حال حاضر بخشی از فعالان بازار بر این باور هستند که با توجه به ریزش قابل توجه قیمت‌ها نسبت به اوج ۲ میلیون و۱۰۰ هزار واحدی شاخص، زمان مناسبی برای خرید سهام است تا با بهبود وضعیت و ارتقای سطح مذاکرات برجامی بتوان میوه بهبود شرایط سیاسی اقتصادی کشور را در بورس تهران چید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=7253

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.