تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
7
عضو هیئت مدیره خیریه دیابت اصفهان:

نیاز به حمایت وزارت بهداشت برای تهیه پمپ های انسولین داریم

  • کد خبر : 7226
  • ۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
نیاز به حمایت وزارت بهداشت برای تهیه پمپ های انسولین داریم
عضو هیئت مدیره خیریه دیابت اصفهان گفت: امروزه با مشکل جدی تهیه پمپ های تزریق انسولین برای بیماران تیپ یک دیابتی که شامل کودکان دیابتی است مواجهیم که نیاز به حمایت وزارت بهداشت است.
  • به گزارش مجله خبری این هفته به نقل از روابط عمومی خیریه دیابت اصفهان، سید مهدی ابطحی از وجود کمیته دارویی و تجهیزات پزشکی خیریه دیابت اصفهان خبر داد و افزود: در خیریه دیابت اصفهان بالغ بر ۸ هزار نفر عضو هستند که با هماهنگی معاونت غذا و دارو و دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تسهیلات خوبی در حوزه تهیه دارو و تجهیزات پزشکی برای بیماران دیابت تحت پوشش خیریه فراهم ساختیم.
    وی بیان داشت: این خیریه در حد توان اقدام به تهیه انسولین، پمپ انسولین و سرنگ انسولین، تزریق و پانسمان برای زخم پای دیابتی ها و متفورین به دیابتی ها کرده است.
    عضو هیئت مدیره خیریه دیابت اصفهان با اعلام اینکه از بیماران هم به صورت نقدی و هم به شکل کمک دارویی حمایت می کنیم، افزود: پمپ های انسولین وارداتی است و از آنجائیکه فناوری پیچیده ای ندارند لازم صنعتگران داخلی اقدام به تولید آن کنند.
    وی افزود: شرکت های تولید کننده پمپ های انسولین گاها یا اروپایی هست یا کره ای که بعد از مدتی استفاده و نیاز به تعمیر، قطعات آن نیست و برای بیماران مشکل ساز میشود و مجبور به استفاده از پمپ انسولین جدید میشوند.
    ابطحی با اشاره به اینکه نیاز به حمایت جدی دستگاه های دولتی از جمله وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و بخش تجهیزات پزشکی دولتی در حوزه تامین پمپ های تزریق انسولین است، ادامه داد: پمپ تزریق انسولین مهمترین تجهیزات پزشکی برای دیابتی های نوع یک است که شامل کودکان دیابتی میشود.
    وی با بیان اینکه انسولین و متفورین به صورت سهمیه ای به بیماران دیابتی اختصاص می یابد، افزود: تجهیزات مورد نیاز سه درمانگاه زنان برای زنان دیابتی باردار و درمانگاه چشم پزشکی و قلب و عروق تحت پوشش خیریه دیابت از طریق کمیته تجهیزات دارویی خیریه تامین میشود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=7226

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.