تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
6
٩ پروژه در منطقه ٩ در ٩٩/٩/٩

بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی و خدماتی در منطقه ۹

  • کد خبر : 4868
  • ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶
بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۴۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی و خدماتی در منطقه ۹
در هجدهمین برنامه از سری برنامه های "هر یکشنبه یک افتتاح" شهرداری اصفهان، همزمان با تاریخ ٩٩/٩/٩ آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از پروژه های خدماتی، عمرانی و فرهنگی منطقه 9 با هزینه ای بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال به صورت غیرحضوری در منطقه ٩ آغاز شد.
  • به گزارش اینهفته به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، در ادامه اجرای برنامه های هر “یکشنبه یک افتتاح” طرح های خدماتی و عمرانی در منطقه ۹ افتتاح و عملیات اجرایی تعدادی از پروژه ها نیز آغاز شد.
    فاز سوم خیابان بهشت با هزینه ۲۸۹ میلیارد ریال، خیابان بهستان با صرف ۲۴ میلیارد تومان اعتبار و ورودی محله کوهانستان که عملیات عمرانی آن در کمتر از چهار ماه به اتمام رسید، از جمله پروژه‌ هایی است که در این منطقه بهره‌ برداری شد.
    از دیگر پروژه‌ هایی که امروز در این منطقه مورد بهره برداری قرار گرفت پروژه باز زنده ‌سازی مادی رهنان و فاز سوم بوستان مهر با صرف اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال و افتتاح کلکتور شرقی_غربی خیابان آتشگاه بود.
    پروژه ‌هایی که عملیات اجرایی آنها در منطقه ۹ آغاز شد، آغاز عملیات اجرایی احداث ورزشگاه غرب، اجرای پروژه مشارکتی فرهنگی تفریحی مجتمع جنب منارجنبان با زیربنای ۱۶ هزار متر مربع و مجتمع تجاری و مسکونی خیابان قدس است.
    آغاز به کار پروژه باغ عرفا در زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع از دیگر پروژه‌ هایی است که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد.

    *بودجه سال آینده منطقه ۹ دوبرابر می شود

    شهردار اصفهان در حاشیه این افتتاح با بیان اینکه امروز یکی از روزهای خوب مدیریت شهری اصفهان در منطقه ۹ رقم خورده است، اظهار کرد: منطقه ۹ یکی از مناطق تاریخی و فرهنگی شهر اصفهان بود و این موارد فرصتی است تا دغدغه های مردم منطقه رفع شود.
    قدرت اله نوروزی ضمن تاکید بر پایبندی به قول های داده شده به مردم، تصریح کرد: در ورزشگاهی که طی ماه های گذشته افتتاح و بازگشایی شد چند قول دادیم که یکی از آنها افتتاح ورزشگاه بزرگ غرب بود که خوشبختانه عملیات اجرایی این ورزشگاه امروز آغاز می شود و در آینده نزدیک کلنگ احداث پل مهتاب در این منطقه بر زمین زده می شود.
    وی با بیان اینکه بودجه منطقه ۹، در حدود ۷۰ میلیارد است، ادامه داد: امیدواریم این بودجه برای سال آینده حدود ۱۴۰ میلیارد تومان شود که البته باید راهکارهای تامین این بودجه تسهیل شود.
    شهردار اصفهان با اشاره به لزوم تعیین تکلیف میدان بهار تصریح کرد: برای تعیین تکلیف این میدان و تعریف یک پروژه در حوزه درمان برای اهالی غرب شهر اصفهان باید همکاری و مشارکت لازم انجام شود.
    شهردار اصفهان با اشاره به ادامه مسیر رینگ چهارم در منطقه ۹، گفت: مصوبه‌ ای توسط شورای اسلامی شهر در خصوص ایجاد “شرکت پروژه” تنظیم و به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است تا مصوبه نهایی آن از هیئت دولت دریافت و رینگ چهارم در قالب “شرکت پروژه” تعریف شود که در این صورت متولی پروژه رینگ چهارم شهرداری اصفهان است و در سایر شهرها نیز می تواند مداخله کند.

    *تغییر کاربری و افزایش ارتفاع در منطقه ۹ از خواسته های مردم منطقه است

    رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در حاشیه این برنامه ها با بیان اینکه امیدواریم اجرای این پروژه های عمرانی خدماتی سرآغاز اجرای خدمات دیگر برای مردم این منطقه باشد، اظهار کرد: منطقه ۹ دارای استعداد و ظرفیت های بسیار بالایی است که در راس این ظرفیت ها مردمی هستند که بسیار شاکر و پیگیر پیشرفت و آبادانی منطقه خودشان هستند.
    علیرضا نصر تصریح کرد: مجموعه این ویژگی ها باعث شده مدیر منطقه بابت همکاری و همراهی مردم دلواپسی نداشته باشد. امیدواریم خواسته های مردم منطقه که از جمله آن تغییر کاربری ها و افزایش ارتفاع است محقق شود.
    وی با بیان اینکه همه محله های منطقه ۹ بکر و دست نخورده باقی مانده است، اضافه کرد: در این منطقه کمتر با معضل مهاجر پذیری مواجه بوده ا یم که بکر بودن آن نیز قابل تعمق و توجه است.
    رییس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: امیدواریم در بودجه ۱۴۰۰ اتفاقات خوبی برای مردم این منطقه بیفتد،‌ همچنین امیدواریم نگاه اجتماعی و فرهنگی مدیر منطقه ۹ شهرداری موجب ارزش آفرینی منطقه شده و شاهد اتفاقات نرم و سخت در آن باشیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=4868

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.