تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
3

روش های رسیدن به آرامش اعصاب

  • کد خبر : 2744
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰:۰۷
روش های رسیدن به آرامش اعصاب
به منظور اینکه بتوانید به آرامش برسید بهتر است قدم مثبتی برای خودتان بردارید و با انجام کارهایی ساده آرامش را به زندگی تان برگردانید.
  • آرامش اعصاب

    روش های رسیدن به آرامش اعصاب | اولین کاری که به منظور داشتن یک زندگی سالم باید به آن توجه شود داشتن یک اعصاب آرام است.  حفظ آرامش اگرچه کاری مشکل است است اما آنچه باید به خاطر بسپارید این است که هیچ کس به غیر از خودتان نمی تواند در رسیدن شما به آرامش کمک تان کند. اگر می خواهید که یک زندگی سالم داشته باشید ۵ دقیقه از زمان خود را به مطالعه این مقاله اختصاص دهید.

    در دنیای امروزه که تمامی افراد در حال دست و پنجه نرم کردن با مشغله های بسیار زیادی هستند و در نتیجه رسیدن به آرامش چندان آسان نیست. خبر خوب این است که به کمک روش های ساده ای که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم می توانید تا حدودی آرامش را به خودتان باز گردانید. بدن انسان برای اینکه بتواند در آرامش باشد به چهار ماده غذایی احتیاج دارد که این چهار ماده تیامین، آدنین، سیتوزین و گوامین هستند. جالب است بدانید که این چهار ماده در گوشت گوساله، جگر گوسفند و قلوه موجود است. مورد دیگری که کمبود آن منجر به، به هم خوردن اعصاب می شود کمبود ویتامین b است. بنا بر مطالعات انجام شده یکی از علل ایجاد افسردگی کمبود همین ویتامین در بدن است. مواد غذایی که با مصرف آن ها می توانید ویتامین b را تا حد زیادی دریافت کنید در غلات، نان سبوسدار، جوانه گندم و انواع گوشت ها، بادام زمینی، دانه آفتابگردان و نان های سبوسدار و آب پرتقال موجود می باشد.

    یکی دیگر از مواد غذایی که مصرف آن باعث میشود که علاوه بر اعصابی آرام، اسکلت بدنی قوی داشته باشید کلسیم می باشد که منبع غنی آن در لبنیات موجود می باشد. بنابراین همانطور که گفته شد رژیم غذایی میتوانند نقش بسزایی در آرامش اعصاب و روان شما داشته باشد، بنابراین اگر از برنامه غذایی خوبی برخوردار نباشید علاوه بر سلامت جسم، سلامت روح خود را نیز در معرض خطر قرار خواهید داد. بهترین کاری که می توانید در راستای سلامت خود انجام دهید این است که با یک مشاوره تغذیه مشورت کنید و خوراکی های مورد نیاز بدن تان را در برنامه غذایی خود داشته باشید. اگر از گروهی از مواد غذایی خاص استفاده می کنید برای مثال گیاهخوار هستید و از خوردن گوشت اجتناب می کنید مشورت با یک کارشناس تغذیه از الزامات کار شما می باشد چرا که بنابر تشخیص وی، شما بایستی در کنار مواد غذایی که مصرف می کنید از یکسری مکمل های غذایی نیز استفاده کنید تا با مشکلی روبرو نشوید.

    روش های رسیدن به آرامش اعصاب

    در کنار مواد غذایی که به آن اشاره کردیم، برخی از خوراکی ها و نوشیدنی ها نیز می تواند منجر به آرامش اعصاب شود برای مثال چای سبز منبع غنی لیتینین است و به عنوان ماده ای شناخته میشود که آرامش بخش بوده و تسکین خشم را به دنبال دارد. دمنوش بابونه نیر می تواند به عنوان یک نوشیدنی آرامش بخش برای رفع اضطراب و عصبانیت به حساب آید. جالب است بدانید که نوشیدن شیر داغ می تواند منجر به آرامش و خوابی عمیق و راحت شود بنابراین اگر شب ها خواب آسوده ای ندارید با نوشیدن یک لیوان شیر گرم خود را به خوابی آرام دعوت کنید. با توجه به این که شیر حاوی اسید آمینه به نام تریپتوفان می باشد منجر به کاهش استرس می شود.

    زین پس هر گاه استرس داشتید می توانید با مصرف یک قاشق عسل، به کاهش اضطراب خود کمک کنید. آب سبزیجات تازه همچون کرفس، اسفناج و کلم پیچ با توجه به این که شامل منیزیم، کلسیم و ویتامین c بالایی می باشد هورمون استرس را در سطح بدن کاهش داده و به آرام شدن شما کمک شایانی می کند و اگر به دنبال این هستید که با روشی آسان و بدون زحمت به آرامش برسید می توانید با جویدن آدامس خیلی راحت و سریع احساس آرامش کنید. در واقع جویدن آدامس منجر به کاهش سطح کورتیزول خون شما شده و در نهایت عصبانیت شما را تا حد زیادی کاهش می دهد.

     

    اگر به شما بگویند که با اختصاص دادن تنها ۵ دقیقه در روز و انجام مراقبه در این زمان آرامشی عمیق را احساس خواهید کرد آیا حاضر هستید این زمان را تنها برای خودتان و آرامش درون تان صرف کنید؟ جالب است بدانید که شما می توانید با تجربه پنج دقیقه سکوت افسردگی و استرس را در سطح بدن خود تا حد بسیار زیادی کاهش دهید تنها کافیست روی تنفس تان تمرکز کرده و با هر بازدم احساس کنید که تمامی اضطراب های وجودتان را از بدن خود خارج می کنید.

    گوش دادن به موسیقی میتواند روشی لذت بخش برای رسیدن به آرامش درونی باشد البته مهم است که چه نوع موسیقی را انتخاب می کنید. شاید به وفور شنیده باشید که موسیقی غذای روح است بنابراین در انتخاب خود دقبق باشید و هر آهنگی را گوش ندهید.

    تنفس عمیق نیز می تواند به شما کمک کند تا ضربان قلب و فشار خون خود را کاهش دهیم تنها کافی است که نفس های آرام شمرده و عمیق داشته باشید. منظم بودن و تمیزکاری نیز می تواند به شما کمک کند تا احساس تنش نکنید و ذهنتان نیز آرام باشد. از هرگاه احساس کردید که به نسبت به هم بیشتر و نمیتوانید افکار خود را سازماندهی کنید نگاهی به اطراف خودتان بیندازید سعی کنید به وسایلی که در اطراف تان رها شده اند نظم ببخشید. خواهید دید که چگونه آرامش به شما باز خواهد گشت و مجال این را پیدا خواهید کرد که به افکارتان نیز نظم بدهید.

    جالب است بدانید که خنده منجر به آرامش اعصاب می شود. هنگامی که می خندید بر روی نقاط مثبت زندگی خود تمرکز می کنید و زیبایی های بیشتری را خواهید دید. قهقه زدن به عنوان یک پادزهر بزرگ برای رویارویی با استرس به حساب می آید و در نتیجه هورمون هایی که بعد از این عمل آزاد می شود منجر به ایجاد احساس خوشحالی در شما خواهد شد.

    روش های رسیدن به آرامش اعصاب

    یک ماساژ می تواند ایده خوبی برای رسیدن به آرامش باشد. چنانچه زمان این را ندارید که برای ماساژ گرفتن نزد یک ماساژور حرفه ای بروید تنها کافیست برای آرام کردن ضربان قلب تان به ماساژ پا یا گردن خود بپردازید. این فعالیت برای آن دسته از افرادی که زمان زیادی را صرف کار کردن با صفحه کلید نیز می کند می تواند ایده بسیار خوبی باشد. کافیست مقداری لوسیون به دست تان بزنید و ماهیچه های شانه، گردن و سر خود را ماساژ دهید تا سطح استرس بدن تان کم شود.
    اما یک روش سریع دیگر برای رسیدن به آرامش اعصاب این است که مچ دست خودتان را با آب خنک بشود. شستشوی مچ دست با آب سرد و همچنین زدن آن به پشت لاله گوش می تواند کار موثری برای احساس آرامش در تمامی بدن تان باشد.

    و اما مهمترین اصلی که نباید از آن غافل شوید زندگی در لحظه ی اکنون است به خاطر داشته باشید که تمام چیزی که شما از زندگی دارید زندگی در لحظه حال است بهتر است که به جای احساس پشیمانی از گذشته و یا نگرانی برای آینده در لحظه اکنون زندگی کنید و نگرانی های گذشته و آینده را به دست فراموشی بسپارید. سعی کنید در “لحظه اکنون” بهترین نسخه خودتان باشید و تمام دریافت خودتان را برای ساختن یک زندگی خوب و آرام انجام دهید فارغ از نگرانی آینده و یا احساس ندامت و پشیمانی در گذشته این مهمترین رازی است که می تواند به شما در تجربه یک زندگی آرام کند.

    شاید باور کردنی نباشد اما گاهی مواقع رایحه ها میتواند تواند به شما در رسیدن به آرامش جادو کند. در واقع برخی از رایحه ها منجر به تغییر حالات و احساسات منفی شما می شود. می توانید با قرار دادن گلدانی پر از گل های مورد علاقه تان در میز کار، به هنگام احساس خستگی توجه خود را به آنها جلب کنید و از عطری که استشمام می کنید لذت ببرید.

    بوئیدن وانیل نیز در درمان استرس بسیار موثر می باشد. وانیل از جمله گیاهان دارویی می باشد که تاثیر زیادی در کاهش استرس دارد و همچنین بودن آن منجر به کنترل ضربان قلب کاهش اضطراب می شود. استفاده از کرم ها و لوسیون های که با رایحه اسطوخودوس هستند نیز می تواند به شما کمک کند تا بتوانید نگرانی خود را تا حدی کاهش دهد. بوییدن سیب، یک لیموی تازه و یا قهوه نیز عملکرد یکسانی داشته و می تواند به شما کمک کند تا هورمون های استرس را تا حد زیادی در بدن خود کاهش دهید.

    روش های رسیدن به آرامش اعصاب

    اختصاص ۲۰ دقیقه از روز برای پیاده روی می تواند ایده خوبی برای رسیدن به آرامش باشد. داشتن خواب مناسب و کافی نیست از جمله رموز آرامش درون است حداقل روزنه بایستی ۷ ساعت را به خواب اختصاص دهید. مطالعه کردن کتاب هایی که جهان بینی شما را گسترش می دهد منجر به ایجاد احساس خوبی در شما می شود و استرس درونی تان را کم می کند و از طرفی باعث می شود که از خودتان احساس رضایت داشته باشید.

    از دیگر مواردی که شاید به چشم بیاید اما می تواند تاثیر بسزایی در آرامش درون شما داشته باشد این است که بتوانی دیگران را ببخشید شید همراه کردن احساس کینه و دشمنی با خودتان منجر می شود که هیچگاه به آرامش درونی مورد نظر نرسید. باید نسبت به قضاوت های دیگران بی تفاوت باشید و مسیر درست خود را ادامه دهید تا بتوانید شاهد موفقیت را در آغوش بگیرید. چنانچه از مطالعه این مقاله لذت بردید از شما دعوت می کنم که به سایر مقالات ما در سایت این هفته نگاهی بیندازید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=2744

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.