تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
2
با رویکرد فرهنگی رزمی صورت گرفت:

آیین با شکوه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ذوب آهن اصفهان

  • کد خبر : 2652
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
آیین با شکوه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ذوب آهن اصفهان
همزمان با اولین روز از هفته دفاع مقدس و به منظور يادآوري رشادت ها وحماسه های شهدا ، رزمندگان و سایر ایثارگران و خانواده های شان در سال هاي دفاع مقدس و همچنین ارج نهادن به فداکاری های شهداي مدافع حرم و امنیت و شهدای سلامت آیین فرهنگی ، رزمی گرامیداشت سالگرد آغاز جنگ تحمیلی و هفته دفاع مقدس در ذوب آهن اصفهان برگزار شد.
  • به گزارش اینهفته؛ در این آیین با شکوه که همچون سال هاي گذشته به همت ستاد برگزاري مراسم هفته دفاع مقدس ذوب آهن اصفهان و با محوريت حوزه مقاومت بسيج شهيد تندگويان در جوار یادمان شهدای گمنام این شركت برگزار گرديد و جمعي از روحانیون، مسئولين نهادهای دولتی ، نظامي و انتظامی شهرستان لنجان ، نمایندگانی از نيروهاي نظامي و انتظامي مستقر در منطقه ، مديران ؛ بسيجيان و دیگركاركنان و مجاهدان جبهه صنعت و جمعي از خانواده هاي معظم شهدا و ايثارگران.و خانواده های سلامت حضور داشتند، برنامه های متنوعی به اجرا درآمد و از تعدادی از فعالان سلامت ودرمان منطقه و خانواده های شهدای سلامت تقدیر به عمل آمد.
    در آیین مذکوركه صبح روز دوشنبه ۳۱ شهریورماه ؛ مصادف با روز ۳ صفر و ایام عزاداری و اسارت خاندان اهل بیت (ع) در صحرای کربلا برگزار و حال و هواي عاشورایی داشت پس از قرائت قرآن و اجرای آهنگ ها و سرودهای انقلابی و دفاع مقدس و اجرای نمایش زیبا از صحنه زندگینامه سردار دل ها سپهبد شهید قاسم سلیمانی و ضمن اداي احترام به تمثال سرداران شهید دفاع مقدس و تمثال مبارك ۲۸۷ شهيد دفاع مقدس حضور بر مزار دو شهید گمنام مدفون در شرکت ذوب آهن حاضران پای صحبت های مهندس یزدی زاده مدیر عامل ذوب اهن اصفهان و دکتر رعیتی فرد رییس سازمان بسیج کارگران وکارخانجات کشور نشستند.
    مهندس یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن اصفهان در سخنان كوتاهي ضمن عرض خير مقدم به ميهمانان و حاضران و گرامیداشت ياد و خاطره شهداي سال هاي دفاع مقدس ، شهدای مدافع حرم ، شهدای سلامت کشور و ۲۸۷ شهید ذوب آهن يادآور شد: بقای انقلاب ما و حیات کشور ما همواره مديون حماسه آفرینی های رزمندگان ؛ شهدا و ایثار گران و خانوادهای محترم شان بوده و از این جهت وظیفه ما در برابر پاسداری از خون های شهدا سنگین است و از خدا مي خواهيم كه ما را در ايفاي رسالت خود ؛ پاسداري ا ز حرمت خون شهداي انقلاب و پیشرفت در جبهه صنعت و تولید بیشتركمك كند. وي افزود: وظیفه انقلابی و بسیجی امروز ما تحقق توسعه اقتصادی و جهش تولید است و کارکنان ذوب آهن اصفهان با رشادت و فداکاری در سنگرهای اقتصاد و صنعت کشور تولید بیشتر و بهتر در این مجتمع را جدی گرفته و پاسخگوی ندای امام و رهبری در امر استقلال و خودکفایی و حفاظت از ارزش های انقلاب خواهند بود.
    تلاشگران عرصه صنعت کشور ، از وفادارترین نیروها در جنگ و حفاظت از دستاوردهای اقتصادی و تولیدی کشور ند
    در ادامه اين برنامه دکتر رعیتی فرد رییس سازمان بسیج کارگران وکارخانجات کشور به عنوان سخنران اصلي مراسم ضمن تبریک وگرامیداشت هفته دفاع مقدس به تشریح شرایط عمومی کشور در شهریور ماه سال ۵۹ و آغاز جنگ تحمیلی پرداخت و گفت : در این زمان به لحاظ تحولات انقلاب و عدم انتظار و عدم آمادگی لازم مردم و نیروهای نظامی کشور و تازه تاسیس بودن سپاه و بسیج ، با نقشه و حمایت ابر قدرت ها به کشور ما حمله شد و بخش هایی از مناطق مرزی ما با وسعت ۱۰۰۰ کیلومتر به اشغال دشمن بعثی در آمد . در این شرایط با امر امام خمینی (ره) و حضور پرشور مردم و رزمندگان سراسر کشور و حماسه آفرینی کارکنان کارخانه هایی مانند ذوب آهن اصفهان و تقدیم شهدای بزرگوار، توطئه دشمنان درهم کوبیده شد . دکتر رعیتی فرد در ادامه افزود: کارگران و تلاشگران عرصه صنعت کشور ، از وفادارترین نیروها در جنگ و حفاظت از دستاوردهای اقتصادی و تولیدی کشور بوده و هستند. در حال حاضر نیز ایران با داشتن ۹۰ هزار واحد صنعتی بزرگ وکوچک و داشتن ۸۰۰ شهرک صنعتی ایجاد شده از ظرفیت اقتصادی بالایی برخوردار بوده و ضمن رفع نیاز های خود و صادرات به دیگر کشورها در جنگ اقتصادی دشمن نیز با موفقیت و پیروزی همراه بوده است.
    اجرای زیبا و ارزشمند هنرمندان تاتر بسیج کشور در بازسازی صحنه های دفاع مقدس و سیر زندگی سردار شهید قاسم سلیمانی
    در ادامه این مراسم باشکوه جمعی از هنرمندان بسیجی کشور همراه با پخش تصاویر و صوت هماهنگ تهیه شده توسط سمعی و بصری روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، صحنه های مختلف جنگ و دفاع مقدس و سیر زندگی سردار شهید قاسم سلیمانی را به نمایش گذاشتند که مورد توجه حاظران قرار گرفت.

    آیین با شکوه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ذوب آهن اصفهان

    آیین با شکوه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ذوب آهن اصفهان

    تقدیر از مدافعان سلامت و خانواده ۲ شهيد سلامت کشور

    در ادامه اين مراسم از مدافعان سلامت و خانواده ارجمند ۲شهيد سلامت استان به شرح ذيل تجليل شد ه و لوح هاي يادبود و هدایایی به آنها تقديم شد:
    ۱- خانواده معزز شهید دکتر خسرو حکمت روش (پدر این شهید گرانقدر از باز نشستگان ذوب آهن هستند).
    ۲- خانواده معزز شهيد دکتر حامد مردانی
    ۳- دکتر علیرضا آجدانی رییس بیمارستان شهید مطهری ذوب اهن اصفهان
    ۴- سرکار خانم اقبالی به نمایندگی از کادر پزشکی بیمارستان شهید مطهری ذوب اهن اصفهان
    تقدیر از حوزه مقاومت بسیج تندگویان شرکت
    همچنین در آیین مذکور از سرهنگ مهران مختاری فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهید تندگویان ذوب آهن اصفهان به لحاظ کسب رتبه حوزه مقاومت برتر بسیج در جشنواره مالک اشتر تجلیل به عمل آمد و لوح سپاس فرماندهی سپاه صاحب الزمان (عج) استان اصفهان به وی تقدیم شد.
    تجدید پیمان با شهدای انقلاب اسلامی
    در پایان شرکت کنندگان در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس، در محل یادمان شهدای گمنام حاضر شده و ضمن قرائت فاتحه، گلباران نمودن قبور مطهر و اجرای مارش نظامی با شهدا تجدید میثاق نمودند.

    تا آخرين نفس پای اصول ، ارزش ها و ولايت فقيه ايستاده ایم

    در حاشيه مراسم باشكوه صبحگاه هفته دفاع مقدس در ذوب آهن اصفهان خبرنگار ما با تعدادي از شركت كنندگان گفتگو نموده است که در ادامه مي خوانيد :
    عبداله عبدالوند شاغل در مدیریت آموزش و توسعه منابع انسانی گفت : برگزاری صبحگاه دفاع مقدس در ذوب آهن اصفهان با توجه به شیوع کرونا ، حاصل خلاقیت مدیران این شرکت و مسئولین نظامی وانتظامی است و این پیام را دارد که در عرصه صنعت و اقتصاد نیز ایثارگرانه جهاد می کنیم تا توطئه های اقتصادی دشمن همچون تحریم و … بی اثر بماند . این مراسم به خوبی بیانگر آمادگی ، وحدت و همدلی مردمی ، نیروهای نظامی و انتظامی برای دفاع از میهن اسلامی و ارزش های انقلاب است . وی افزود : با برگزاری این مراسم به جهانیان نشان دادیم ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی مانع حمایت از نظام مقدس اسلامی نخواهد شد و تا آخرين نفس پای اصول ، ارزش ها و ولايت فقيه ايستاده ایم .
    وی با جای خالی سردار سلیمانی در بزرگداشت هشت سال دفاع مقدس امسال اشاره کرد و گفت : بزرگداشت هفته دفاع مقدس نمادي از غرور، افتخار و وحدت ما است برگزاري اين گونه مراسم بيان شيوايي از سربلندي اين مرز و بوم است .
    مصطفی مومنی شاغل در مدیریت حراست : مراسم هفته دفاع مقدس پيغامي است براي دشمنان و بدخواهان نظام كه با شجاعت، صداقت و همدلي مردم است و دشمنان باید بدانند همواره آمال و آرزوهاي آن ها پوچ و بي ارزش خواهد بود ، دفاع مقدس يادآور روزهاي خون و آتش است . از همین جا به دشمنان اعلام مي كنيم تا آخرين قطره خون پاي اصول خود ايستادگی می کنیم و سرسوزنی كوتاه نخواهيم آمد .وی افزود : ذوب آهن در دوران دفاع مقدس در صنعت كشور پيشرو بوده و در زنده نگه داشتن ياد و نام و آرمان هاي شهدا نيز در خط مقدم است .

    آیین با شکوه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ذوب آهن اصفهان

    آیین با شکوه گرامیداشت هفته دفاع مقدس در ذوب آهن اصفهان

    رمضانعلی احمدی شاغل در مدیریت حراست گفت : بزرگداشت و يادآوري دوران دفاع مقدس باعث غرور و سرافرازي همه ما است و بايد براي انتقال دستاورد دفاع مقدس به نسل هاي بعدي از هيچ كوششي دريغ نكنيم. دشمنان اسلام باید بدانند ما حتی با وجود ویروس کرونا نیز دست از آمال و ارزش های خود بر نخواهیم داشت . وی یاد آور شد : دشمنان نظام و انقلاب ديروز با جنگ نظامي و امروز با جنگ اقتصادي به مصاف مردم ايران آمده اند اما همچنان كه در دوران جنگ و جبهه هاي حق عليه باطل از كشور دفاع كرديم امروز و هر زمان ديگر نيز در مقابل زياده خواهي دشمنان خواهيم ايستاد و با تولید در جبهه های صنعت موفقیت را به ارمغان می آوریم .
    عباس آیتی شاغل در حسابداری صنعتی گفت : دستاوردهاي دفاع مقدس گنجينه گرانبهايي است كه بايد آن را به بهترين نحو حفظ كرد مطمئن هستم تا زماني كه ياد و نام شهدا و امام شهدا زنده نگه داشته مي شود استكبار جهاني از تضعيف انقلاب و مردم ايران مايوس خواهند بود .وی خاطر نشان ساخت : امنیت و استقلال کشورمان همواره مديون حماسه آفرینی های رزمندگان، شهدا و ایثار گران و خانوادهایشان بوده و از خدا مي خواهيم كه ما را در ايفاي رسالت خود، پاسداري از حرمت خون شهداي انقلاب و پیشرفت درجبهه صنعت وتولید كمك كند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=2652

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.