تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
5
مدیرکل راهداری استان خبر داد:

کاهش ۱۹ درصدی میزان فوتی های سر صحنه تصادفات در سالجاری

  • کد خبر : 5227
  • ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۸:۲۷
کاهش ۱۹ درصدی میزان فوتی های سر صحنه تصادفات در سالجاری
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: میزان فوتی های سر صحنه تصادفات جاده ای در راه های استان در سالجاری نسبت به مشابه سال گذشته 19 درصد کمتر شده است.
  • به گزارش این هفته ؛ مهدی خضری در نشست خبری خود که به صورت مجازی برگزار شد ادامه داد: سعی کرده ایم از این فرصت جهت اجرای طرح های راهداری استفاده کنیم.
    وی ادامه داد: در هشت ماهه نخست امسال ۲۱۰ میلیون تردد در راه های استان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته میزان تردد ۱۷ درصد کاهش است.
    خضری با اشاره به جذب اعتبارات خوب در حوزه راهداری، گفت: انتقال ترمینال کاوه تصمیمی است که باید مسئولان شهرداری در این خصوص اقدام کنند و اگر این تصمیم جهت کاهش ترافیک شهری اتخاذ شود، اداره کل راهداری نگاه مثبتی به این تصمیم خواهد داشت.
    مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با اظهار تاسف از اینکه سال۹۹ را در شرایط بد اقتصادی و همچنین شیوع ویروس کرونا، آغاز کردیم، تصریح کرد: با توجه به اینکه این اداره جزو سازمان های خدماتی بود، راهداران و پیمانکاران و حوزه حمل و نقل بدون وقفه و تعطیلی از اواخر سال ۹۸ و سال ۹۹به فعالیت خود ادامه و خدمات خوبی را ارائه کردند.
    وی با بیان اینکه طی سال جاری تاکنون با وجود شرایط کرونا در حوزه حمل و نقل بار با افزایش سه درصدی میزان تناژ نسبت به سال گذشته مواجه شدیم، افزود: متاسفانه در حوزه حمل و نقل مسافر با کاهش ۵۳ درصدی جابجایی مسافر روبرو هستیم و این بخش دچار رکود شده است، البته با حمایت و کمک دولت سعی در جبران خسارت در حوزه مسافر هستیم.
    خضری ادامه داد: با این وجود در حوزه راهداری شاهد اقدامات خوبی در بحث نگهداری ابنیه، ماشین آلات، ساخت راه ها، روکش آسفالت و … در استان اصفهان هستیم.
    مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با تاکید بر اینکه سال گذشته ۳۵۱ میلیون تردد در محورهای استان ثبت شد که نسبت به مدت مشابه سال ۹۷با افزایش هفت درصدی تردد در راه های استان مواجه بودیم، اما امسال به دلیل محدودیت های تردد ناشی از شیوع کرونا میزان تردد در راه های اصفهان کمتر شده است.
    خضری ادامه داد: در سال جاری تاکنون ۲۳۰کیلومتر از راه های استان را روکش آسفالت گرم، مرمت و بازسازی کردیم و این یکی از اقدامات خوب راهداری بود، همچنین اصلاح شیب شیروانی ۵۶۰ کیلومتر از راه های استان انجام شده که موجب بخشنده شدن راه ها و کاهش تصادفات شده است.
    وی همچنین افزود: در این مدت سیلکوت۲۸۰ کیلومتر از راه های روستایی استان انجام و ۲۳نقطه حادثه خیز در بحث محورهای حادثه خیر استان اصلاح شد.
    مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه در هشت ماهه نخست سال جاری، ۶۴کیلومتر راه روستایی استان را اصلاح کردیم و با توجه به اینکه اصلاح راه های روستایی تحت عنوان طرح ملی ابرار در حال انجام است، جهت احداث راه های روستایی بالای ۲۰ خانوار جمعیت اقدام کرده ایم.
    وی افزود: در این ایام دو مجمتع خدمات رفاهی را افتتاح و دو سامانه توزین در حال حرکت WIM را راه اندازی کرده ایم.
    وی با بیان اینکه استان اصفهان به دلیل واقع شدن در چهارراه مواصلاتی کشور با حجم بالایی از ترافیک و به تبع تصادفات مواجه است، تصریح کرد: به همین منظور در تلاش هستیم تا برای بهبود روکش آسفالت، ایمن سازی راه ها و … اقدامات موثری انجام دهیم.
    مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه در بحث اصلاح و بازسازی راه ها همواره از بودجه های ملی و استانی استفاده کرده ایم، تاکید کرد: با حمایت مدیریت استان سعی شده تا اعتبارات خوبی در سطح راه های استان جذب کنیم و امیدواریم تخصیص اعتبارات به صورت صد درصدی صورت گیرد.
    خضری همچنین در خصوص سوالی مبنی بر جابجایی ترمینال کاوه از محدوده شهری اصفهان، اظهار کرد: انتقال ترمینال کاوه تصمیمی است که باید مسئولان شهرداری در این خصوص اقدام کنند و اگر این تصمیم جهت کاهش ترافیک شهری اتخاذ شود، اداره کل راهداری نگاه مثبتی به این تصمیم خواهد داشت.
    وی با اشاره به ۱۱ هزار کیلومتر راه مواصلاتی در سطح استان، ابرازامیدواری کرد؛ تا پایان سال و برنامه این اعتبارات را جذب کنیم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=5227

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.