تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7
معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری :

کانونهای فرهنگی دانشجویی یکی از بزرگترین عرصه فعالیت فرهنگی دانشجویان است

  • کد خبر : 6445
  • ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۷
کانونهای فرهنگی دانشجویی یکی از بزرگترین عرصه فعالیت فرهنگی دانشجویان است
معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در اختتامیه چهارمین جشنواره کشوری رویش دانشگاه پیام نور گفت: کانونهای فرهنگی دانشجویی به عنوان یکی از بزرگترین عرصه فعالیت فرهنگی دانشجویان شناخته می شود و با توجه به تنوع فعالیت سلایق مختلف را در چهارچوب مجموعه ای از کنش های دانشجویان شاهد هستیم و بخش مهمی از زندگی تحصیلی و حوزه ای مهمتر از حوزه حرفه ای دانشجویان را باید در فعالیتهای کانونی دانشجویان جستجو کنیم.
  • به گزارش مجله خبری این هفته؛ غلامرضا غفاری با اشاره به اینکه در حوزه های ادبی دینی هنری تاریخی مجموعه کانونهای فرهنگی فعالیت دارند خاطرنشان کرد: در این سال ها نزدیک هفت هزار کانون در دانشگاه های کشور فعالیت دارند، نقش بسزایی که در بالندگی و فرهیختگی دانشجویان به آن نیاز دارند در بستر فعالیتهای فرهنگی معنا پیدا می کند و سرمایه ای که دانشجویان در کنار سرمایه علمی بدست می‌آورند حاصل این کُنش گری است.
    وی با بیان اینکه وقتی صحبت از فراگیری و دانش می کنیم از دو زاویه باید ردیابی کنیم تصریح کرد: یکی در حوزه رسمی و برنامه درسی است اما در کنار برنامه درسی برنامه دیگری است که این بار با فعالیت داوطلبانه دانشجو تعریف و عملیاتی می شود.
    معاون فرهنگی اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری اذعان کرد: باید بپذیریم ارزش این بخش از آموزش از آن عرصه ای که از طریق برنامه درسی تدوین می شود بیشتر است.
    وی با بیان اینکه در بخش اول همه دانشجویان یکسان هستند اما در عرصه دوم کارنامه دانشجویان نه از روی اجبار که از حرکت داوطلبانه و آگاهانه است تاکید کرد: این را باید ارج و ارزش بیشتری نهاد.
    ایشان در ادامه عنوان کرد: کار و فعالیت هر چند به عنوان فعالیتی فراتر از آموزش رسمی تعریف شده اما نیازمند برنامه دقیق است و باید فرصت مناسب برای نقش آفرینی در این عرصه فراهم شود که باید قدردان دانشگاه و معاونت فرهنگی و دانشجویی باشیم، بر این اساس حوزه فرهنگی بستر ساز برای کنش گری دانشجویان در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی است.
    غفاری با اشاره به اینکه هرگاه کشور با مسئله ای مواجه شده ما حضور کُنش گر دانشجویان را داشته ایم و شاهد حضور موفق دانشجویان بوده ایم تصریح کرد: این حس تعهد نسبت به خارج از دانشگاه را می داند و باید بدانیم دانشگاه صرفا مامور آموزش نیست بلکه باید حس تعهد و مسئولیت پذیری را ارتقا ببخشد و کیفیت زندگی جامعه و شهروندان جامعه را ارتقا دهد که فعالیتهای حوزه کانون های دانشجویی سهم بی بدیلی را در این حوزه دارند.
    وی در پایان خاطرنشان کرد: از همه مدیرانی که منتخب این عزیزان در کانونها هستند تقدیر و تشکر می‌کنم.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=6445

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.