تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
18

چگونه برنامه غذایی هفتگی بنویسیم؟

  • کد خبر : 2751
  • ۰۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
چگونه برنامه غذایی هفتگی بنویسیم؟
برای نوشتن یک برنامه غذایی مناسب و مهمترین چیز آن است که نسبت به آن چیزی که میل می کنید احساس خوبی داشته باشید. نکات مهم و اساسی در نوشتن یک برنامه غذایی مناسب وجود دارد که در مقاله ی امروز آنها را مفصلا شرح خواهیم داد. اگر بخواهیم که برنامه غذایی هفتگی مناسب بنویسیم قطعاً باید مراقب باشیم که غذای بسیار باکیفیتی مصرف کنیم نه غذای کمتر.
  • چگونه یک برنامه غذایی هفتگی بنویسیم؟

    چگونه برنامه غذایی هفتگی بنویسیم؟ | ۳۰در بسیاری اوقات داشتن تناسب اندام و سلامت بدنی بسیار سخت تر از چیزی است که ما فکر می کنیم ولی ما قصد داریم که نکاتی را عنوان کنیم که برای تهیه ی برنامه هفتگی افرادی که تمایل دارند تناسب اندام داشته و برنامه ی غذایی هفتگی داشته باشند، بسیار مناسب است. با انجام این برنامه غذایی، قطعا از شر افکار روزانه ی خود در مورد اینکه امروز چی بپزم؟ خلاص می شوید.

    مطمئناً این روز ها دسترسی به برنامه های غذایی تناسب اندام و یا برنامه های هفتگی غذایی بسیار آسان است و تقریبا می توانید آنها را همه جا پیدا کنید. چه در روزنامه چه در کتاب های اصول و روش تغذیه و چه در مهمانی های خانوادگی. شاید خیلی از این برنامه ها به ظاهر مناسب به نظر برسد و شاید هم برای کوتاه مدت خوب باشد اما قطعا نمی تواند نیاز شما در بلندمدت تامین کند. با این حال روش های بسیاری وجود دارد که مطمئنا در دراز مدت می‌تواند شما را به نتایج دلخواه تان برساند.

     

    چگونه برنامه غذایی هفتگی بنویسیم؟

     

    یکی از کارهایی که می‌توانید برای برقراری سبک درست زندگی و همچنین عادات مناسب غذا خوردن انجام دهید این است که برنامه غذایی هفتگی برای خود ترتیب دهید، تا بتوانید با پیروی از آن به تناسب اندام و سلامت بدن و روح برسید. همیشه به این نکته توجه داشته باشید که غذایی که می خورید بایستی برای تان دلچسب و لذت بخش باشد و هرگز نباید حس محرومیت از خوردن غذایی را به خود القا کنید. اگر با چنین تفکری برنامه غذایی خود را تنظیم کنید می توانید به راحتی به تناسب اندامو سلامت بدنی برسید.

    برای نوشتن یک برنامه غذایی مناسب و مهمترین چیز آن است که نسبت به آن چیزی که میل می کنید احساس خوبی داشته باشید. نکات مهم و اساسی در نوشتن یک برنامه غذایی مناسب وجود دارد که در مقاله ی امروز آنها را مفصلا شرح خواهیم داد. اگر بخواهیم که برنامه غذایی هفتگی مناسب بنویسیم قطعاً باید مراقب باشیم که غذای بسیار باکیفیتی مصرف کنیم نه غذای کمتر.

    معمولاً تمامی زنان خانه دار و شاغل هر روز و هر شب به این فکر می‌کنند که فردا چه غذایی برای اهل خانه و خانواده آماده کند مطمئناً این دغدغه تمامی زنان و گاها مردان است.

    در این مقاله قصد داریم که نکات بسیار مهمی را که باید برای تهیه و نوشتن برنامه غذایی خود مد نظر قرار دهیم را با شما در میان بگذاریم تا به راحتی بتوانید برنامه غذایی خود را تهیه و تنظیم کنید، مثلا این که یک وعده ناهار را چگونه بدون ایجاد اختلال در برنامه غذایی در رستوران صرف کنیم و یا اینکه چگونه میتوانیم با پخت و پزهای روزانه در خانه شور و انرژی ایجاد کنیم و یا اینکه چگونه می توانیم حتی با وجود میزبان یا مهمان بودن از برنامه رژیم غذایی خود تبعیت کنیم و هزاران نکته دیگر که هر کسی بسته به نوع و سبک زندگی خود در ذهن دارد.

     

     

    برنامه ریزی غذایی چیست؟

    به طور کلی به انتخاب نوع غذاهایی که افراد برای صبحانه، نهار، شام در نظر می گیرند، برنامه ریزی غذایی گفته می شود. برای موفقیت در پی گیری برنامه غذایی هفتگی، بایستی از قبل خرید هفتگی انجام داد بسیاری از افراد رژیم‌های غذایی خود را ماهانه تنظیم کرده و خرید شان را به صورت ماهانه انجام می دهند، برخی دیگر به شکل روزانه تمامی مایحتاج روز خود را فراهم می‌کنند و عده‌ای هم برنامه ریزی غذایی هفتگی دارند.

    تهیه ی برنامه ی غذایی واقعاً یک پروسه بسیار شخصی است که هر کسی بر طبق شرایط و سبک زندگی خود آن را انتخاب کرده و انجام می دهد. ما قصد داریم در این مقاله راه‌حلی کلی به شما ارائه دهیم که به راحتی و بسیار آسان تر بتوانید برای خود برنامه غذایی مشخصی تنظیم کنید.

    در واقع می‌خواهیم به شما کمک کنیم که روندی پیدا کنید که هم برای تان موثر باشد و هم لذت بخش. به طور کلی هدف ما از ارائه ی روش‌های تهیه برنامه غذایی این است که تمامی افراد بتوانند با توجه به خلق و خوی خود و همچنین نوع زندگی شان بهترین روش نوشتن برنامه غذایی را برای خود انتخاب کنند.

    در چالشی که بین همکاران خود انجام دادیم نکته ی اولی که متوجه شدیم این بود که بسیاری از خانم ها از خواندن کتاب های آشپزی، تغییر دادن دستور های غذایی طبق سلیقه ی خود و همچنین دستورالعمل های غذایی وبلاگ ها، به کاربردن روش ها و دستور غذایی های من‌درآوردی خود بسیار لذت می برند. تهیه ی برنامه غذایی صرفاً به دلیل برطرف کردن نیاز انتخاب غذا نیست بلکه شور و خلاقیت هر فردی را در تهیه ی غذا محک می زند.

    مثلاً ممکن است فردی شنیسل را به شکل جدیدی و با ادویه های خاص خودش حاضر کند و این کار به وی اشتیاق و شور بی نظیری هدیه دهد. در واقع منظورم از گفتن این نکات این است که روش های متناسب با شرایط زندگی و روحیات خود را انتخاب کرده به نحوی که بتوانید مشتاقانه آشپزی کنید و از آن لذت ببرید.

    اگر بتوانید شور و شوق و اشتیاق به غذا خوردن را در خود زنده نگه دارید قطعاً میتوانید برنامه غذایی هفتگی مناسبی برای خودتان تهیه کنید و همواره شور و شوقی خاص خواهید داشت تا برنامه ی غذایی مورد نظرتان را پیگیری کنید.

    مورد دوم اینکه در انجام چالش سازمانی بین همکاران متوجه آن شدیم این بود که اکثر افراد هیچ نوع راه و روش اصولی و درستی برای تهیه برنامه غذایی هفتگی خودشان ندارند در این مقاله سعی داریم که به شما آموزش دهیم چگونه برنامه غذایی هفتگی خود را تهیه کنید، البته اصلا نگران نباشید. هر کدام از روشها را که به روحیات شما نزدیک تر بود انتخاب کرده و آن را دنبال کنید.

    وقت زیادی را صرف این نکنید که برنامه غذایی کامل و بسیار مناسبی بنویسید چراکه این سیستم قطعاً یک ابزار است و نکته ی اصلی تهیه غذای مناسب برای افراد خانواده است. اینکه شما چقدر می توانید از انتخاب غذای مورد نظرتان لذت ببرید و از درست کردن آن خسته نشوید، مورد بسیار مهمی است.

    ایده های بسیار مختلفی برای تهیه ی برنامه های غذایی هفتگی وجود دارد. ما به دنبال آن نیستیم که روش خاص و منحصر به فردی به شما ارائه دهیم بلکه می خواهیم روش هایی را برایتان بازگو کنیم که هر کس بسته به روحیات و خلق و خوی خود هر کدام از آنها را که دوست دارد انتخاب کند.

    چگونه برنامه غذایی هفتگی بنویسیم؟

    چند نکته مهم در تهیه برنامه غذایی

    الهام گرفتن از دستورات غذایی

    بهتر است که به صورت هفتگی زمان مناسبی را صرف مطالعه دستورالعمل های کتاب های آشپزی جدید کنید. در واقع سایت های آشپزی خوشمزه و کتابهای معروف آشپزی را مرور کنید با انجام این کار الهام می‌گیرید که دوست دارید این هفته چه غذاهایی بخورید. در واقع غذاهایی را که دوست دارید و از خوردن آنها لذت می برید و مواد اولیه آنها را در یخچال دارید را پیدا می کنید.

    با انجام این کار می‌توانید یک یا دو غذا را به صورت هفتگی در برنامه غذایی خود گنجانده و به صورت چرخشی در هفته‌های ممتد از آن ها استفاده کنید. بدین ترتیب میتوانید لیست غذایی طولانی و مناسبی داشته باشید.

    تهیه دفتر مخصوص دستورالعمل های غذایی

    با تهیه ی یک دفتر آشپزی می توانید بسیاری از دستورهای پخت غذاهای مختلف را برای خود نگه دارید خود را به خواندن کتاب خاصی محدود نکنید. در واقع از خواندن کتاب مورد علاقه خود گرفته تا دستورالعمل های درگوشی مادربزرگها و همچنین سایرین میتوانید استفاده کنید و برنامه ی غذایی مناسبی برای خود تهیه کنید.

    در واقع هر کدام از دستورالعمل ها که به مزاج تان سازگار آمد را در دفترچه آشپزی خود یادداشت کنید. بدین ترتیب برای انتخاب غذای مورد نظر زمان زیادی به هدر نمی دهید.

    نظر سنجی از اهل خانواده

    از افرادخانواده و فرزندان خود بپرسید که دوست دارند چه چیزی بخورند اگرچه این مسئله بسیار بدیهی و ساده به نظر می‌رسد اما هنگامی که قصد نوشتن برنامه غذایی را داریم معمولا آن را فراموش میکنیم. انجام این کار و پرسش در مورد غذای مورد علاقه از فرزندان و شریک زندگی، انگیزه ی قوی برای آشپزی ایجاد می کند.

    بدین ترتیب که فرد فکر می‌کند که غذا را به عنوان یک هدیه برای افراد خانواده پخته و قطعاً در زمان پخت آن بسیار لذت برده و آن را با اشتیاق تهیه می کند، اما این روش هنگامی که اهل خانواده بدغذا هستند چندان کار نمی کند چرا که شما همواره این دلهره را دارید که نکند غذاهایی که می پزید مورد علاقه آنها نباشد. اما خود را درگیر این مسائل نکنید و فقط هفته ای یک یا دو روز را به خواسته های آنها اختصاص دهید .

    چگونه برنامه غذایی هفتگی بنویسیم؟

    بررسی وضعیت هوا

    اگر بتوانید وضعیت هوایی هفته پیش روی تان را مرور کنید پس از آن می توانید متوجه شوید که دوست دارید مثلاً در روز جمعه کباب یا سوپ گرم بخورید. شاید این مسئله برایتان کمی خنده آور باشد اما قطعا اگر با هوای بارانی و سرد رو به رو شوید.

    خوردن یک سوپ گرم بسیار برای شما لذت بخش خواهد بود و یا اینکه اگر شرایط آفتابی را تجربه کردید می توانید با راه اندازی یک کباب حرفه‌ای در کنار افراد خانواده لذت ببرید.

    حال که با بسیاری از نکات تهیه برنامه غذایی آشنا شدید، موارد دیگری هست که بایستی با هم مرور کنیم اما فعلا در حوصله ی این مقاله نمی گنجد سعی خواهیم کرد که در مقاله بعدی ادامه نکات مهم در تهیه برنامه غذایی را با هم مرور کنیم .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=2751

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.