تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
7

چه نکاتی را برای خرید ماسک مو باید در نظر بگیریم؟

  • کد خبر : 3205
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
چه نکاتی را برای خرید ماسک مو باید در نظر بگیریم؟
ماسک مو ها در انواع متنوعی همچون: ماسک مخصوص موهای خشک، ماسک مخصوص موهای آسیب ‌دیده و رنگ ‌شده، ماسک مخصوص موهای چرب، ماسک مخصوص موهای نازک و صاف، ماسک مخصوص مو
  • حتماً شما هم بارها و بارها چه در تبلیغات متنوع و چه در نظریه های پزشکان از اهمیت سلامت موها خبردار شده اید. توجه نکردن به سلامت مو عواقبی همچون ریزش مو، شوره، موخوره، نازک شدن، شکنندگی و … دارد که درمان آن به سادگی و سریع انجام نمی شود.
    امروزه در بازار آرایشی و بهداشتی محصولات زیادی برای مراقبت از مو وجود دارند از جمله انواع سرم، ماسک های مو و شامپوها که مناسب انواع مختلف مو از جمله موهای آسیب دیده، چرب، خشک و رنگ شده هستند.
    برای پیشگیری و درمان هرگونه مشکلات این‌چنینی برای مو، باید از شامپوها و ماسک های مناسب مو با برندهای مطمئن استفاده کرد. اما شاید دیده اید که خیلی از افرادی که از شامپوهای گران و برندهای مطرح استفاده می کنند، نتیجه ای که باید را در موهایشان مشاهده نمی کنند، این موضوع هیچ دلیلی به غیر از عدم شناخت از نوع مو ندارد. یادتان باشد چه در خرید شامپو و چه در زمان خرید ماسک مو باید با شناخت کامل از موهای خود جلو بروید.

    • انتخاب شامپوی مناسب

    شامپوها همواره مخصوص موهای چرب، خشک ، معمولی، آسیب دیده و رنگ شده تولید می شوند و هر کدام ترکیبات متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند که باید با توجه به نوع و نیاز مو انتخاب شوند.
    پس از این که متوجه شرایط موهای خود شدید باید برای خرید شامپو مناسب اقدام کنید؛ در این زمان است که باید ببینید آیا شوره یا موخوره دارید؟ ریزش مو دارید؟ آیا تار موهای شما نازک و شکننده است؟ برای هرکدام از این حالت ها شامپوهای مخصوصی وجود دارد. فراموش نکنید برای نتیجه گرفتن بهتر یا در صورت ادامه دار شدن این مشکلات، می توانید به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.
    یکی دیگر از نکاتی که حتماً باید در هنگام خرید شامپو به آن توجه شود این است که شامپو حاوی ماده‌ای به نام دپاتانولمین نباشد، زیرا طبق تحقیقات این ماده از رشد طبیعی مغز جلوگیری می‌کند.

    اما نکته مهم دیگر، انتخاب برند مناسب است. قطعاً در هنگام خرید شامپو با تعداد بسیار زیادی برند در این زمینه چه سرشناس و چه متفرقه روبرو می شوید. نخستین نکته دوری از هرگونه برند نا آشنا است و دیگری این که در هنگام خرید برندهای مطرح نیز، باید حتماً آن را از فروشگاه های معتبر یا نمایندگی های فروش تهیه کنید چرا که نمونه های تقلبی بسیار زیادی از هر کمپانی در بازار موجود است.

    ماسک مو

    ماسک مو

    ماسک مو چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

    ماسک مو محصولی است که برای ترمیم و احیای موهای آسیب ‌دیده استفاده می شود؛ مهم ترین هدف از خرید ماسک مو تغذیه عمقی مو و رطوبت رسانی به آن است. ماسک موها می توانند باعث براق تر و نرم تر شدن مو، افزودن رطوبت به موها، کاهش شکستگی و آسیب دیدگی مو، فر شدن کمتر و قوی تر شدن موها شوند.
    یکی از نکاتی که برای مصرف ماسک مو در همین ابتدا باید گفته شود، مصرف مداوم آن است. اگر پس از استفاده از ماسک مو و دیدن نتیجه و بهبودی پس از آن، استفاده را قطع کنید امکان بازگشت مشکلات مو وجود دارد. بهتر است ماسک مو را هفته ای یک بار و حداقل به مدت شش ماه استفاده نمایید.
    در هنگام خرید ماسک مو نیز باید شناخت کافی از موهای خود داشته باشید. به عنوان مثال افرادی با موهای مرطوب از ماسک موهای پروتئین دار و افرادی که موهای چرب دارند از ماسک موهای کنترل کننده ترشح چربی مو استفاده کنند. همچنین کسانی که موهای خیلی خشک دارند از ماسک موهایی با مواد مغذی بیشتر بهره بگیرند. فراموش نکنید که بهتر است ماسک مو با ریشه مو برخورد نداشته باشد و فقط در قسمت انتهایی موهای خود از آن استفاده کنید.
    ماسک مو ها در انواع متنوعی همچون: ماسک مخصوص موهای خشک، ماسک مخصوص موهای آسیب ‌دیده و رنگ ‌شده، ماسک مخصوص موهای چرب، ماسک مخصوص موهای نازک و صاف، ماسک مخصوص موهای ضخیم، ماسک مخصوص موهای فر و ماسک مخصوص ریزش مو در بازار موجود است.
    به خاطر بسپارید که جدا از این تنوع، دو دسته کلی نیز برای ماسک مو وجود دارد:
    ۱- ماسک موهایی که به آبکشی نیاز ندارد و معمولاً بعد از استحمام استفاده می شوند.
    ۲- ماسک موهایی که در هنگام شستشو و استحمام باید از آن استفاده کنید.
    در هنگام خرید ماسک مو نیز همانند دیگر محصولات بهداشتی از فروشگاه های معتبر خرید خود را انجام دهید و مشاوره از کارشناسان پوست و مو را فراموش نکنید.
    شما با انتخاب و خرید ماسک موی مناسب خود، شاهد موهای نرم و درخشانی می شوید. همچنین خواهید دید موهایتان بهتر از همیشه شانه می خورد و درکنار رفع گره، حالت گیری آن به مراتب بهتر می شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=3205

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.