تاریخ : سه شنبه, ۷ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 26 March , 2024
6
به همت و میزبانی دانشگاه پیام نور اصفهان

چهارمین جشنواره ملی شهر پژوهی و اولین جشنواره فن پژوهی شهری برگزار می شود

  • کد خبر : 6310
  • ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
چهارمین جشنواره ملی شهر پژوهی و اولین جشنواره فن پژوهی شهری برگزار می شود
چهارمین جشنواره ملی شهر پژوهی و اولین جشنواره فن پژوهی شهری در تاریخ ۲۹ اردیبهشت سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.
  • به گزارش مجله خبری این هفته؛ مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان در رابطه با برگزاری این جشنواره در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران که در دانشگاه پیام نور برگزار شد اظهار داشت: در این دوره از جشنواره ما با همکاری دانشگاه پیام نور و فرایندهای خوب و بلوغ یافته و مشاوران اصلح روبرو هستیم .
    مرتضی نصوحی با اظهار امیدواری از اینکه امیدواریم با کارهای تخصصی و اعتماد به افرادی که آثار می فرستند این جشنواره گفت: با کاربست پژوهش های کاربردی به زیست پذیری شهری خواهیم رسید.
    وی با اشاره به اینکه در این دوره از جشنواره با کمک دانشگاه های مطرح استان به دنبال رفع معضلات شهری هستیم، تصریح کرد: در این جشنواره صرفا به آثار پژوهشی توجه نمی کنیم و شرکت های دانش بنیانی که در خدمت مدیریت شهری باشند، مورد توجه قرار می گیرند.
    مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به میزبانی دانشگاه پیام نور اصفهان در برگزاری این جشنواره، تصریح کرد: با کمک دیگر دانشگاه های مطرح استان بار علمی جشنواره بیشتر شده و اعتماد اساتید برجسته به آن بیشتر می شود.
    وی اضافه کرد: موضوعات شهری همه افراد جامعه را درگیر می کند و همه ما به نوعی با مسائل مختلف شهری مواجه هستیم. از این رو هرگونه همکاری و کمک به رفع معضلات شهری از اهمیت بالایی برخودار است.
    نصوحی افزود: اینکه مدیران شهری برای تصمیم گیری های خود از پشتوانه علمی برخوردار باشند موجب تصمیم گیری بهتر و جلوگیری از اتلاف وقت و هزینه می شود.
    به گفته مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان، موضوعات مختلف مرتبط با معضلات شهر از جمله مقابله با آلاینده ها، بحران های شهری و پژوهش های مرتبط با زیست پذیری از اولویت بالایی برخوردار هستند علاوه بر اینکه تمام موضوعات مرتبط شهری را پذیرا هستیم.
    وی با اشاره به وظایف مختلف مجموعه شهری، خاطرنشان کرد: امروز فرصت انجام اقدامات موازی و تکراری در مجموعه شهری به پایان رسیده است و نیازمند استفاده از ایده های نو در این حوزه هستیم.
    نصوحی به تفاوت این جشنواره با دوره های قبل اشاره کرد و گفت: در این دوره فضای کنش گری فعال پژوهشگران را مورد ارزیابی قرار می دهیم.
    دبیر علمی چهارمین جشنواره ملی شهرپژوهی نیز در این نشست افزود: یکی از امتیازآورترین آثار در این جشنواره توجه به کاربست موضوعات است و موضوعاتی که بیشترین ارتباط را با مشکلات شهری داشته باشند در اولویت قرار می گیرند.
    رضا مختاری اظهار کرد: آثار این جشنواره در ۶ قالب مقاله، کتاب، پایان نامه، طرح پژوهشی، محصولات فناورانه و تولیدات رسانه ای پذیرفته می شود که بازه زمانی انتشار آنها از ابتدای سال ۱۳۹۶ تاکنون باشد.
    وی با تاکید بر شفافیت، رعایت امانت داری، استقلال و … در این جشنواره، اظهار کرد: از تمام علاقه مندان به حوزه های شهری درخواست می کنم ایده های خود را در اختیار ما قرار دهند.

    چهارمین جشنواره ملی شهر پژوهی و اولین جشنواره فن پژوهی شهری برگزار می شود

    به گفته معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور استان اصفهان محورهای جشنواره شامل کاهش آلاینده های محیطی با تمرکز بر آلودگی هوا، روان سازی عبور و مرور شهری و حمل و نقل و ترافیک، گردشگری شهری و فرهنگ شهروندی، بهره وری و اقتصاد شهری، رسانه، ارتباطات و دیپلماسی شهری و بین المللی، مدیریت ایمنی و بحران با تاکید بر تاب آوری شهری، سلامت و سرزندگی فضاهای شهری، آینده پژوهی، برنامه ریزی شهری و شهرسازی، نوآوری شهری و استفاده از فناوری های نوین در مدیریت شهری و شهر هوشمند، مدیریت عمران شهری و حقوق شهروندی است.

    مختاری یادآور شد: علاقه مندان از ۵ تا ۱۵ اسفندماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
    چهارمین جشنواره ملی شهرپژوهی و نخستین جشنواره فن پژوهی شهری با شعار «اصفهان، شهری زیست پذیر» اردیبهشت ۱۴۰۰ در اصفهان برگزار می شود.
    رضا مختاری اظهار کرد: شهرداری اصفهان به منظور شناسایی، تبادل و ترویج دستاوردهای علمی و تجربی در حوزه مدیریت شهری، استفاده از توانمندی پژوهشگران، اساتید دانشگاه، دانشجویان، فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان در حل چالش‌های شهر اصفهان و مدیریت شهری اقدام به برگزاری این جشنواره کرده است.
    وی افزود: شهرداری اصفهان، به منظور ترغیب تولید و اشاعه دانش کاربردی در حوزه مسائل شهری، موضوع زیست پذیری شهری را به عنوان محور اصلی جشنواره قلمداد کرده تا محوریت اصلی جشنواره معطوف به حل مسایل کلیدی و چالش های اصلی مدیریت شهری باشد.
    مختاری با اشاره به تلاش برای شبکه سازی و ارتباط با اندیشمندان، نخبگان شهری، سازمان ها، نهادها، مراکز پژوهشی و بهره گیری از ظرفیت های جامعه دانشگاهی، هدف از این اقدام را هم افزایی علمی و بهره گیری از خرد جمعی در راستای تکمیل زنجیره علم، فناوری و نوآوری های شهری و استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و مراکزی که با شهرداری اصفهان تفاهم نامه همکاری بسته اند، دانست.

    چهارمین جشنواره ملی شهر پژوهی و اولین جشنواره فن پژوهی شهری برگزار می شود

     

    دبیر علمی این جشنواره با تاکید بر بهره گیری حداکثری از مشارکت اساتید دانشگاه ها و نخبگان مدیریت شهری به عنوان اعضای کمیته های علمی جشنواره در فرایندهای ارزیابی و داوری آثار، اعلام کرد: استقلال کمیته های علمی در فرایند داوری را از اصول جشنواره می دانیم و شفافیت، امانت داری، رعایت اصل بی طرفی و مسئله محوری در تمامی مراحل جشنواره رعایت و در حد بضاعت جشنواره پدیدآورندگان آثار علمی و پژوهشی و نیز پیشکسوتان حوزه های مختلف برنامه ریزی و مدیریت شهری، تکریم و تقدیر خواهند شد.
    معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور استان اصفهان اضافه کرد: کاربست پروژه ها در سازمان های اجرایی مانند شهرداری اصفهان منجر به تصمیم گیری های بهتر در افزایش بهره وری سازمانی، حل مسائل و مشکلات شهری و دستیابی به برنامه ریزی مطلوب شهر و شهروندان می شود.
    دبیر علمی جشنواره ملی شهرپژوهی ادامه داد: داوری اولیه و داوری تخصصی آثار در بازه زمانی ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ انجام می شود و اختتامیه جشنواره نیز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار می شود.
    وی تاکید کرد: علاقه مندان برای ارسال آثار خود از تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ تا ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۹ فرصت دارند.
    مختاری خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند آثاری که بازه انتشار آنها از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا انتهای دی ماه ۱۳۹۹ است را در قالب مقاله، کتاب، پایان‌نامه، طرح پژوهشی، محصول فناورانه و تولیدات رسانه‌ای برای اشتراک آخرین یافته ها، نظریات علمی و راهکارهای نوآورانه در جهت توسعه پایدار شهری، از طریق سامانه ثبت‌نام جشنواره به آدرس http://fpisfahan.ir ثبت و بارگذاری کنند تا در فرآیند داوری شرکت داده شوند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=6310

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.