تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
13

چرا باید سفر به جزیره کیش، مروارید زیبای خلیج فارس را تجربه کنیم؟

  • کد خبر : 2369
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
چرا باید سفر به جزیره کیش، مروارید زیبای خلیج فارس را تجربه کنیم؟
چرا باید سفر به جزیره کیش، مروارید زیبای خلیج فارس را تجربه کنیم؟ | جزیره زیبای کیش در خلیج فارس مانند مرواریدی زیبا می درخشد و همه ساله مسافران بسیاری به این مکان دل انگیز که از توابع هرمزگان است، رهسپار می شوند. همانطور که می دانید کیش در جنوب ایران، جزو مهمترین مقاصد گردشگری بوده و با جاذبه های دیدنی اش همواره مورد توجه افراد قرار می گیرد.
  • سفر به جزیره کیش

    چرا باید سفر به جزیره کیش، مروارید زیبای خلیج فارس را تجربه کنیم؟ | جزیره زیبای کیش در خلیج فارس مانند مرواریدی زیبا می درخشد و همه ساله مسافران بسیاری به این مکان دل انگیز که از توابع هرمزگان است، رهسپار می شوند. همانطور که می دانید کیش در جنوب ایران، جزو مهمترین مقاصد گردشگری بوده و با جاذبه های دیدنی اش همواره مورد توجه افراد قرار می گیرد. جالب است بدانید که در هوای کیش اکسیژن خالص وجود دارد و این امر باعث شده تا کمترین میزان آلودگی را داشته باشد. کیش مقصدی پرطرفدار با تفریحات مهیج، دیدنی های زیبا و سواحل فوق العاده شن های سفید است که بازدید کنندگان را به سوی خود جذب می کند. کیش آب و هوای گرم و شرجی دارد ولی در فصل های پاییز و بهار بهترین شرایط را برای مسافرت دارد. در زمستان ها بارانی و طوفانی بوده و تابستان های بسیار گرمی دارد. سواحل این جزیره زیبا به قدری دیدنی هستند که می توانید ساعت های بسیاری را به تفریح در کنار آن ها بپردازید. یکی از تفریحات هیجان انگیز کیش شنا و قواصی در دریای آبی این جزیره است که علاوه بر اینکه شانس دیدن موجودات دریایی بی نظیری را به شما می دهد، خواص درمانی خوبی را نیز برایتان به همراه دارد.

    سفر به جزیره کیش

     چرا به کیش برویم؟

    کیش شهری توریستی با جاهای دیدنی فراوان است و به لحاظ ساخت و ساز و معماری، شباهت بسیاری به کشورهای خارجی دارد. جزیره کیش منطقه آزاد شناخته می شود و از تمیزی و نظم خوبی برخوردار است. رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی به شدت در کیش مورد بررسی می باشد و به همین خاطر امنیت در رانندگی به نوعی تضمین شده است. سرعت غیر مجاز، کثیف بودن خودروها و همچنین قدیمی بودنشان، از جمله مواردی هستند که شامل جریمه می شوند. حال بیایید با هم به مرور جاذبه های گردشگری کیش بپردازیم:
    • پارک ساحلی میرمهنا
    پارک میرمهنا که جزو مکان های تفریحی جزیره کیش است و دارای امکانات تفریحی از جمله مسیرهای پیاده روی، اسکله، آلاچیق و شرایط لازم برای ماهیگیری است.
    • پارک ساحلی سیمرغ
    پارک سیمرغ نیز پارکی زیبا با مسیر های دوچرخه سواری و پیاده روی است که در جنوب شرقی کیش واقع شده و به پارک دلفین‌ها نزدیک می باشد. در این پارک ساحلی، امکانات بسیاری برای بازی کودکان، تفریحات دریایی، آلاچیق و ورزش‌های گوناگون وجود دارد.
    • تجربه غواصی در کیش
    دریای خلیج فارس آب زلال و شفافی برای انجام ورزش های آبی و غواصی دارد. افرادی که به غواصی علاقه دارند، می توانند با سفر به کیش از این تجربه بی نظیر بهره مند شوند و موجودات شگفت انگیز زیر دریا را از نزدیک ببینند.

    سفر به جزیره کیش

    • سواری و گشت زدن با خودروهای لوکس
    شما می توانید در این جزیره خودروهای لوکس مورد علاقه تان را اجاره کرده و برای گردش در شهر و دیدن جاذبه های آن از این خودروها استفاده کنید. خودرو های لوکس آمریکایی تنها در این منطقه قابل اجاره و سواری هستند. ناگفته نمایند که دیدن این خودروهای مدرن و لوکس در خیابان های کیش، جذابیتش را دو چندان کرده اند. هر چند روز که بخواهید می توانید خودروی مورد نظرتان را اجاره کنید.
    • اقامت در هتل های بی نظیر
    درست است که جزیره کیش کوچک بوده و وسعت زیادی ندارد، اما به دلیل جذب توریست فراوان و سفرهای مکرری که به این جزیره می شود، هتل های فوق العاده ای با ظواهر شیک و مدرن ساخته شده اند. هتل هایی همچون داریوش، ترنج، شایان و … با امکانات رفاهی بسیار عالی و هزینه مناسب، اقامت دلپذیری را برای شما فراهم کرده و خاطرات خوشی را برایتان رقم می زنند. شما با هر میزان بودجه که داشته باشید، می توانید هتل ها را از یک تا پنج ستاره انتخاب کنید و برای اقامت خود در این جزیره دوست داشتنی برنامه ریزی کنید.
    • اسکله تفریحی کیش و غروب طلایی آفتاب
    اسکله تفریحی کیش یکی از جذاب ترین بخش های کیش است که همیشه دارای تکاپو و جنب و جوش فراوان مسافران و مردم کیش می باشد. زمان غروب آفتاب می توانید یکی از استثنایی ترین چشم اندازهای سواحل کیش را در کنار اسکله به نظاره بنشینید و از قدم زدن در کنار ساحل طلایی رنگ لذت ببرید. توجه داشته باشید که انواع و اقسام تفریحات آبی در کنار اسکله وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده نمایید.
    • در کیش اکسیژن خالص تنفس کنید
    زندگی در کلان شهرهای آلوده همچون تهران، باعث می شود که نتوانید به راحتی نفس بکشید و همواره در معرض آلودگی هوا زندگی می کنید. هوای کیش دارای اکسیژن خالص است و می توانید با سفر به آن ریه های تان را از هوای پاک پر کنید و نفس عمیقی بکشید. جالب است بدانید که در میان چهار منطقه در جهان که بیشترین میزان اکسیژن را دارند، نام کیش به چشم می خورد.
    • خرید در مراکز و بازارهای لوکس کیش
    بسیاری از گردشگران سفر به کیش، قصد خرید اجناس لوکس و متنوع در بازارهای پر زرق و برق کیش را دارند. بسیاری از تاجران اجناس مغازه ها و فروشگاه هایشان را به صورت عمده از کیش خریداری می کنند و همچنین می توان گفت کیش یکی از بهترین مناطق ایران برای خرید می باشد. مراکز خرید قدیمی و جدید بسیاری در کیش وجود دارند که هر چه در آن ها به گشت و گذار بپردازید، باز هم کم است.
    • تفریحات آبی مهیج 
    کسانی که دوستدار تفریحات آبی هستند می توانند در کیش از پاراسیلینگ، موج سواری، غواصی، جت اسکی، شنا و قایق سواری با قایق هایی که کف آن ها شیشه ای می باشد، لذت ببرند. تنوع تفریحات آبی در این جزیره، نظر عده بسیاری را به خود جلب می کند.
    • لذت دوچرخه سواری در مسیر های خوش منظره
    کیش خوش منظره ترین و طولانی ترین مسیر دوچرخه سواری را در ایران دارد. مسیری ۷۵ کیلومتری، که در آن می توانید با آرامش و آسودگی هر چقدر که می خواهید دوچرخه سواری کنید. در طول مسیر دوچرخه سواری از کنار آب های نیلگون خلیج فارس گذر می کنید که بسیار برای گرفتن عکس های جذاب و زیبا مناسب اند. خوب است بدانید نیازی نیست دوچرخه همراه خود برده باشید و ایستگاه هایی برای اجاره دوچرخه در کیش وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید دور تا دور آن را بگردید. به طور کلی دوچرخه تک نفره، دونفره، اسکوتر و سه چرخه برای کرایه به صورت ساعتی و روزانه موجود است.
    • بازدید از کشتی یونانی
    کشتی به گِل نشسته خولا اِف که سال ۱۳۴۵ در سواحل جنوب غربی کیش قابل رویت است، یک کشتی ساخت بریتانیاست که توسط مالکان یونانی خود غرق و در کیش به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است. بارها برای نجات این کشتی تلاش هایی انجام شده ولی هیچ یک به سرانجام نرسیده اند. حیف از که اگر به جزیره کیش می روید، سری به این کشتی یونانی نزنید و با ان عکس های هنری نگیرید.

    سفر به جزیره کیش

    • ساحل مرجانی شرق کیش
    همه جزایر جهان با سواحل خود شهرت دارند. در کیش نیز ساحل مرجانی زیبایی وجود دارد که جزو جاذبه های پر طرفدار و دیدنی اش شده اند. این ساحل مرجانی چشم نواز در شرق جزیره کیش بوده و با درختان نخل، غروب آفتاب، کلوب های ورزشی و آلاچیق هایی برای نشستن، جزو بهترین مکان های تفریحی این شهر است.
    • مجموعه درخت سبز
    این مجموعه در شمال جزیره و در منطقه ای موسوم به دره پرتغالی ها واقع شده که یکی از کهنسال ترین درختان جزیره کیش در این محوطه است. این درخت کهنسال را تحت عنوان درخت لور یا انجیر معابد می شناسند. عمراین درخت مشهور ۶۰۰ سال است و عده زیادی آن را خوش یمن می دانند. برخی افراد به منظور گرفتن حاجت هایشان به بازدید این درخت می آیند و بر شاخه هایش دخیل بسته و آرزو می کنند.
    • پارک دلفین ها
    پارک دلفین ها مجموعه ای تفریحی و بی نظیر است که با وسعتی حدود ۱۷۰ هکتار، شامل استخر دلفین ها، نهنگ ها و شیرهای دریاییست. دیدن این موجودات دریایی قطعا تجربه زیبایی خواهد بود که کمتر کسی از آن برخوردار می گردد. توجه داشته باشید که جذابیت پارک دلفین ها تنها به استخرهایش محدود نمی شود و باغ های شگفت انگیزی از جمله باغ پروانه ها، باغ پرندگان، باغ کاکتوس ها و باغ ارکیده ها نیز در آن وجود دارند. باغ پرندگان این پارک دلفین ها بیش از ۴۷ گونه پرنده و سایر جانوران را دارا بوده و می تواند مورد مناسبی برای قرار گرفتن در لیست تفریحاتتان باشد.
    • جزیره هندورابی
    یکی دیگر از جاذبه های کیش، جزیره هندورابی است که وسعت آن حدود ۲۵ کیلومتر بوده و جزیره ای طبیعی و پر اهمیت به لحاظ تاریخی است. برای دیدن این جزیره دیدنی، باید حدود ۳۰ کیلومتر از کیش دور شوید ولی توصیه می کنیم که دیدنش را از دست ندهید. جالب است بدانید که عده کمی در این جزیره زندگی می کنند و سبک زندگی روستایی دارند و شغل اغلبشان ماهی گیری می باشد.

    سفر به جزیره کیش را امتحان کنید

    در این مقاله لیستی از برترین جاذبه های دیدنی کیش را معرفی کردیم تا اگر روزی قصد سفر به این جزیره خارق العاده را داشتید، بتوانید با برنامه ریزی تمامی آن ها را مشاهده کنید و مسافرت دلچسبی داشته باشید. خوب است بدانید که در کیش هر شب جنگ های شادی، موسیقی زنده، کنسرت های شبانه، قرعه کشی های مراکز خرید با جوایز استثنایی و … برگذار می شوند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=2369

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.