تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
7

چراغ سبز دولت بورس تهران را پراند

  • کد خبر : 839
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
چراغ سبز دولت بورس تهران را پراند

به گفته مدیرعامل بورس تهران رشد جهشی بازار سهام با توجه به بررسی کل بازار نشان می دهد همه بخش ها در حال صعود هستند، قالیباف در رابطه با چرایی رونق بازار بورس تهران می گوید: نقدینگی های جدید در همه صنایع بازار جذب شده که مهمترین دلیل آن بررسی ارزش جایگزینی شرکت های بورسی […]

  • به گفته مدیرعامل بورس تهران رشد جهشی بازار سهام با توجه به بررسی کل بازار نشان می دهد همه بخش ها در حال صعود هستند، قالیباف در رابطه با چرایی رونق بازار بورس تهران می گوید: نقدینگی های جدید در همه صنایع بازار جذب شده که مهمترین دلیل آن بررسی ارزش جایگزینی شرکت های بورسی است .شرکت ها در بازار سرمایه ارزانتر از ارزش واقعی هستند،در حال حاضر به طور قطع راه اندازی یک کارخانه مشابه بنگاه تولیدی که در بازار سرمایه وجود دارد از خرید سهام آن بنگاه تولیدی از بازار سرمایه بسیار گرانتر است.

    مدیر بزرگترین بازار بورس ایران ، با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران به دنبال نشانه های مثبتی از تصمیم های دولتی برای ورود به بازار سرمایه هستندگفت: این چراغ سبز از سوی دولت روشن شد و ورود نقدینگی های جدید به بازار سرمایه را رقم زد.نقش اصلی بازار سرمایه تامین مالی بنگاه های اقتصادی است و هدف هر بنگاهی که وارد بازار سرمایه می شود، تامین مالی سریع و ارزان از این بازار است.

    به گفته وی، رونق بازار سرمایه بهترین فرصت برای عرضه های اولیه است، زیرا در روندهای رشدی بورس، عرضه های اولیه باعث کسب بازدهی های قابل توجه می شود. به همین دلیل شرکت هایی که در گذشته به دلیل رکود بازار سرمایه از ورود به آن منصرف شدند می توانند از ظرفیت امروز این بازار استفاده کنند.

    به عقیده مدیرعامل بورس تهران ، نقدینگی هایی که وارد بازار سرمایه می شود به طور مستقیم به بخش مولد اقتصاد تزریق شده و رشد و رونق اقتصادی را به همراه دارد،البته باید توجه داشت که سایر بازارهای موازی بازارسرمایه کاذب و کوتاه مدت هستند که رشد اقتصادی و اشتغال ایجاد نمی کنند و امتیازی برای اقتصاد ندارند. به عنوان مثال افزایش نرخ ارز به اقتصاد لطمه می زند و باعث کاهش ارزش پول ملی می شود.رشد بازار سرمایه تازه آغاز شده و درآمد شرکت ها هنوز هماهنگ با رشد نرخ ارز افزایش نیافته که باعث رشد قیمت سهام شود. قالیباف اصل در انتهای اظهار نظرش با تاکید بر اینکه سرمایه گذاران به دنبال نشانه های مثبتی از تصمیم های دولتی برای ورود به بازار سرمایه هستند،گفت: این چراغ سبز از سوی دولت روشن شد و ورود نقدینگی های جدید به بازار سرمایه را رقم زد.نقش اصلی بازار سرمایه تامین مالی بنگاه های اقتصادی است و هدف هر بنگاهی که وارد بازار سرمایه می شود، تامین مالی سریع و ارزان از این بازار است.

    این هفته | inhaftemag.com

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=839

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.