تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
7

چراغ تئاتر اصفهان پر فروغ شد

  • کد خبر : 8708
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۴۲
چراغ تئاتر اصفهان پر فروغ شد
بعد از یک دوره رکود به واسطه شیوع کرونا، بار دیگر چراغ هنر تئاتر در نصف جهان پرفروغ شده و دفتر تخصصی تئاتر وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان چتر حمایت مادی و معنوی اش را بر روی این هنر گسترانده است.
  • به گزارش مجله خبری این هفته؛مدیر تالار هنر با اشاره به آغاز برنامه های نمایشی تالار هنر پس از کم شدن محدودیت های کرونایی گفت: تئاتر “بیداری به وقت خون” به کارگردانی احسان جانمی اولین نمایشی بود که در اردیبهشت ماه به مدت ۱۵ شب روی صحنه رفت و در ادامه نیز تئاتر “مکث روی ریشتر هفتم” به کارگردانی جواد ایزددوست خردادماه اجرا شد.
    سعید امامی اظهار داشت: تئاتر “با گارد باز گوشه‌ ی رینگ” نیز به کارگردانی نورا لک از ۳۱ خرداد اجرا شده و تا ۱۱ تیر در سالن تماشای تالار هنر از ساعت ۱۹ به روی صحنه می رود.
    وی به اجرای تئاتر “حادثه در عمارت آقای میم ف” نیز اشاره کرد و افزود: این نمایش به نویسندگی و کارگردانی هادی عسگری تولید شده که در پی تعامل تالار هنر با حوزه هنری استان اصفهان اتا ۱۸ تیر در سالن تماشاخانه حوزه هنری اجرا می شود.
    مدیر تالار هنر با بیان اینکه طی برنامه ریزی های انجام شده، پس از پایان هر تئاتر، تئاتر دیگری به روی صحنه می رود، تصریح کرد: همزمانی اجرای چندین نمایش در سطح شهر، چراغ تئاتر شهر اصفهان را روشن کرده و پس از یک سال و چند ماهی که چراغ تئاتر کم سو شده بود، امید به اهالی تئاتر بازگشته است.

    تئاتر اصفهان

    امامی گفت: اثر نمایشی متفاوت “ننه دلاور به روایت دلاور ۳۰ ساله” برگرفته از نمایشنامه ننه دلاور نوشته برتولت برشت نیز عنوان دیگری است که تا ۲۳ تیر در محیط پشت بام تالار هنر اجرا می شود که دلاور خسرونیا، نویسندگی و کارگردانی آنرا برعهده دارد.
    وی بیان داشت: این اثر تجربی و دانشجویی در فضای غیر متداولی اجرا و بلیط فروشی آن از طریق سایت تیوال انجام می شود که از همه هنرمندان و اهالی تئاتر دعوت می شود به نمایش این اثر متفاوت بنشینند.
    به گفته وی از ۱۰ تا ۲۵ تیر نیز از ساعت ۱۷، تئاتر “ندای درون” به کارگردانی و نویسندگی احمد شاهین به روی صحنه می رود که کاری دراماتیک و ارزشی بوده و به جریان مقاومت اشاره دارد.
    “سه مونولوگ برای پل”؛ موضوعی جذاب برای اصفهانی ها
    امامی تاکید کرد: تئاتر “سه مونولوگ برای پل” نوشته محمد بابایی و به کارگردانی نویدبانی تا ۲۵ تیر از ساعت ۱۹ در سالن تماشای تالار هنر اجرا می شود که موضوع آن برای اصفهانی ها جذاب خواهد بود و پیش بینی می شود استقبال قابل توجهی از این اثر صورت گیرد.
    وی افزود: پس از تئاتر “سه مونولوگ برای پل”، نمایش “دوئیچلند” به کارگردانی هومن حیدری به روی صحنه خواهد رفت که از جمله کارهای تولیدی نمونه تالار هنر است.
    مدیرتالار هنر با بیان اینکه به طور مستمر بازبینی آثار نمایشی در حال انجام است، اظهار داشت: در تلاش هستیم تمرکز اجرا صرفا در سالن های تالار هنر نباشد و دیگر سالن های شهر نیز که قابلیت اجرای صحنه ای دارند به چرخه اجرا وارد شوند و همچنین از ایده های متفاوتی که محیط اجرای غیر متداولی دارند، نیز استقبال می شود.

    تئاتر اصفهان

    امامی ادامه داد: شورای تخصصی تالار هنر که از اساتید و کارشناسان به نام شهر تشکیل شده، هر هفته دو جلسه برگزار می کند که این جلسات به رصد تولید آثار نمایشی، بازبینی آثار متقاضی اجرا و ارائه پیشنهادات برای ارتقای کیفی اثر اختصاص دارد.
    وی به فراخوان سال گذشته در خصوص تولید نمایش های بیرونی تالار هنر اشاره کرد و گفت: پس از اعلام فراخوان و دریافت ایده های اولیه، برخی از ایده ها پذیرفته شدند که مرحله اول اجرا به ایام نوروز اختصاص داشت که شاهد نمایش عروسکی، کارناوال نمایشی و نمایش ابرعروسک ها بودیم که این آثار از جمله تولیدات تالار هنر بود که برای اجرا توسط دیگر مراکز شهرداری اصفهان حمایت شدند.
    وی تصریح کرد: مرحله دوم اجرای نمایش های بیرونی از هفته آینده آغاز می شود و ایده های تایید شده در مرحله بازبینی، اصلاح و ترمیم هستند که امیدواریم با حمایت خوبی که از دیگر مراکز و سازمان های شهرداری انجام می شود، شاهد اجرای این نمایش ها در سطح شهر باشیم.
    مدیر تالار هنر افزود: شهرداری اصفهان در مدت تعطیلی اجراهای نمایشی به دلیل شرایط کرونایی، خانواده بزرگ تئاتر که دچار تنگناهای اقتصادی شده بودند را عزت مندانه با حمایت آثار تولید و اجرا شده آنها مورد حمایت مالی قرار داد تا چراغ این هنر اصیل در نصف جهان روشن و پرفروغ بماند و اصفهان به شهر پیش رونده ای در عرصه تئاتر تبدیل شود.
    امامی تاکید کرد: در نظر داریم که مخاطب تئاترهایی که در تالار هنر تولید می شوند، عموم شهروندان باشند و تئاتری برای گروه یا سلیقه خاصی اجرا نمی شود لذا از شهروندان اصفهانی برای تماشای آثار نمایشی دعوت می کنیم و امیدوار هستیم تماشای تئاتر نیز در سبد فرهنگی خانواده ها قرار گیرد.

     

    وی با برشمردن خدمات ارائه شده تالار هنر به گروه های تئاتری گفت: تمام پلاتوها و امکانات تالار هنر در اختیار گروه های نمایش است و به طور همزمان و بر اساس زمان بندی، بالغ بر ۴۰ گروه از خدمات و امکانات تالار هنر استفاده می کنند.
    وی ادامه داد: کارگاه عروسک سازی زیر نظر مجید شفیعی از اساتید مطرح عروسک سازی استان برپاست که به طور رایگان با گروه های تئاتری همکاری دارد و کارگاه ساخت دکور نیز به طور مستمر در حال فعالیت است، همچنین اتاق گریم و آرشیو لباس تالار هنر نیز خدمات مورد نیاز را به گروه های تئاتری شهر ارائه می دهد.
    مدیر تالار هنر به برگزاری دوره های آموزشی در این مرکز نیز اشاره و خاطرنشان کرد: دوره های آموزشی این مرکز نیز با استقبال خوبی مواجه شده که دوره بازیگری ویژه بانوان و آقایان و دوره های فیلمنامه نویسی و نمایشنامه نویسی از آن جمله است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=8708

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.