تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
9

همه آنچه درباره رویا نمی دانیم

  • کد خبر : 823
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
همه آنچه درباره رویا نمی دانیم

حقایقی درباره رویاها که باید بدانید همه ما انسان ها زمانی که می خوابیم رویاهایی می بینیم که برخی از آن ها را بعد از بیدارشدن به یاد نمی آوریم، درباره عالم خواب و رویا حقایقی جالب و عجیب وجود دارد که با شنیدنشان شگفت زده خواهید شد. حقایقی درباره رویاها رویاها یکی از مرموزترین و […]

  • حقایقی درباره رویاها که باید بدانید

    همه ما انسان ها زمانی که می خوابیم رویاهایی می بینیم که برخی از آن ها را بعد از بیدارشدن به یاد نمی آوریم، درباره عالم خواب و رویا حقایقی جالب و عجیب وجود دارد که با شنیدنشان شگفت زده خواهید شد.

    حقایقی درباره رویاها

    رویاها یکی از مرموزترین و هیجان انگیزترین تجربیات هر یک از ما انسان ها هستند که در عالم رویا و غیر واقعی بسیار طبیعی هستند و می توانند در حس و حال هر یک از ما موثر واقع شوند و گاها می توانند خبر از واقعیتی بدهند که بعد از بیدار شدن رخ خواهند داد و برخی دیگر شاید تصویری کاملا خیالی و بی اهمیت باشد.

    اما در رم باستان از تفسیر رویاها برای تحلیل و تفسیر اتفاقات آینده استفاده می شد و آنها بر این باور بودند که رویاها پیامی از جانب خدایان می باشند و این از گذشته تا هم اکنون نیز پایدار بوده است چرا که وقتی ما می خوابیم و در خواب رویایی عجیب را مشاهده می کنیم، فورا تلاش به یافتن تعبیر آن می کنیم و به نحوی به برخی رویاهای مرتبط با اتفاقات زندگی که مشاهده می کنیم، اعتقاد داریم.

    با این حال در پشت رویاها حقایق و واقعیت هایی وجود دارند که شاید هر یک از ما آنها را ندانیم. به همین دلیل ما قصد داریم در ادامه این مطلب از بخش سرگرمی نمناک شما را هر چه بیشتر با رویا و واقعیت های رویا آشنا سازیم. همراه ما باشید.

    ۱- ما چند درصد از رویاهای خود را به یاد می آوریم؟

    هر زمان که ما می خوابیم، ۵ دقیقه بعد از آنکه بیدار می شویم، طبق گزارشات انجام شده در ۱۰ درصد مواقع ما رویاهای خود را به خاطر میاوریم و ۹۰ درصد باقی را هیچگاه و هیچ زمان بخاطر نخواهیم آورد.

    ۲- آیا انسان های نابینا نیز رویا می بینند؟

    افرادی که متاسفانه به دلایل مختلفی بصورت نابینا متولد می شوند، می توانند برخی تصاویر را در رویای خود مشاهده نمایند که در این رویاها قادر به مشاهده، شنیدن، بوییدن، لمس کردن و… می باشند و این گزینه از آنها سلب نشده است!

    ۳- همه ما رویا می بینیم!

    تمام انسان ها بلا استثنا رویا می بینند و با وجود آنکه ادعا کنند رویا نمی بینند، تنها دارای تصور اشتباهی هستند چرا که آنها فقط رویای دیده شده را به یاد نمی آورند و بلافاصله بعد از بیدار شدن فراموش می کنند.

    ۴- در رویاها چه کسانی را می توانیم ببینیم؟؟

    ذهن ما زمانیکه ما رویا می بینیم شروع به ساخت و طراحی چهره های مختلف نمی کند و تنها افرادی که ما با آنها آشنا هستیم را می توانیم در رویا مشاهده کنیم و از آنجاییکه در طول عمرمان ممکن است هزاران نفر را مشاهده کنیم، ذهن ما در رویاهایمان قادر به استفاده از این کارکترها خواهد بود.

    ۵- همه رویاها رنگی نیستند!

    جالب است بدانید که تنها ۱۲% از خواب ها یا رویاهایی که ما مشاهده می کنیم سیاه و سفید هستند و مابقی رویاها رنگی هستند و این در حالی است که مطالعات سال های ۱۹۱۵ تا ۱۹۵۰ میلادی بر این باور بودند که تمام رویاها سیاه و سفید هستند که نهایتا در دهه ۱۹۶۰ میلادی این دیدگاه تغییر کرد.

    ۶- شایع ترین احساس در رویاها

    در رویاها ما ممکن است احساسات مختلفی را تجربه کنیم که طبق گزارشات انجام شده شایع ترین احساسی که ممکن است هر یک از ما در رویاها آنرا تجربه کنیم، اضطراب و استرس می باشد و به عبارتی احساسات منفی بیشتر از احساسات مثبت می باشند.

     

    ۷- تعداد رویاهایی که می توان در طول شب دید، چقدر است؟

    مشاهده رویاها نیاز به مکان و زمان مشخصی ندارد و بطور متوسط در طول خواب ممکن است شما یک یا ۷ رویای مختلف را مشاهده کنید.

    ۸- حیوانات هم رویا می بینند!

    اخیرا مطالعات متعددی بر روی بسیاری از حیوانات مختلف انجام شد که در طی این مطالعه نشان داده شد که امواج مغزی حیوانات همانند امواج مغزی انسان ها در طول خواب می باشند و این نشان دهنده این است که حیوانات نیز می توانند در طول خواب، رویاهای مختص خودشان را مشاهده نمایند.

    ۹- رویای افرادی که خروپف می کنند چگونه است؟

    طی گزارشات انجام شده، افرادیکه خروپف می کنند به هیچ وجه رویا نمی بینند و این مورد هنوز توسط مطالب علمی اثبات نشده است!

    ۱۰- رویای آقایان و خانم ها متفاوت است؟

    طبق گزارشات انجام شده رویای آقایان و خانم ها متفاوت است و آقایان نسبت به خانم ها بیشتر رویا می بینند و این در حالی است که تنها حدود ۷۰% شخصیت هایی که در خواب آقایان حضور دارند، مرد هستند. اما در مورد خانم ها، شخصیت های مرد و زنی که آنها در رویاهای خود مشاهده می کنند، تقریبا برابر هستند.

    ۱۱- آیا مغز در حین خواب فعالیت دارد؟

    شاید برای هر یک از ما سوال شده باشد که آیا زمانیکه ما خواب هستیم مغز ما می تواند فعالیت کند یا خیر؟ جالب است بدانید که مغز انسان در هر شرایطی به فعالیت خود ادامه می دهد و با خوابیدن محدود نمی شود.

    ۱۲- رویای خانم های باردار چگونه است؟

    خانم های باردار به دلیل تغییرات هورمونی نسبت به خانم های دیگر، رویای بیشتری می بینند و اکثر آنها را می توانند به خاطر بیاورند.

    همه آنچه درباره رویا نمی دانیم

    همه آنچه درباره رویا نمی دانیم

     

    راز و رمزهای قبل ازمرگ

    حتما این سوال برای شما هم پیش آمده که انسان در لحظه مرگ چه احساسی خواهد داشت؟ در ادامه از تمام اتفاقاتی که یک دقیقه قبل از مرگ می افتد مطلع می شوید.

    چه اتفاقاتی قبل از مرگ می افتد؟

    گفته می شود که یک دقیقه قبل از مرگ فرد احساس ترس همراه با پرواز یا برخورد را احساس می کند و در این شرایط هیپوتالاموس باعث انتشار آدرنالین در بدن می شود برای آنکه بدن را برای واکنش صحیح آماده کند. این مطالعات و بررسی ها نشان می دهد در اکثر موارد افراد در لحظه مرگ تلاش و سعی دارند درست مثل تماشای فیلم ترسناک فریاد بزنند ولی صدایی به گوششان نمی سرد ؛ در واقع به گوش هیچ فردی نمی رسد زیرا در این لحظه تنفس قطع شده و مغز در حال از کار افتادن است.

    ۱ دقیقه قبل از مرگ چه اتفاقاتی می افتد؟

    مرگ ، اتفاقی که برای همه می افتد درست مثل تولد که برای همه یکسان است اما یک تفاوت بزرگ با تولد دارد و آن هم راز و رمزی است که هیچ کس در این دنیا تقریبا در مورد نه دنیای پس از مرگ بلکه در مورد لحظه مرگ و دقایق و ثانیه های قبل و بعد آن نمیداند برای همین محققان و دانشمندان بارها برای اطلاع در مورد این مدت کوتاه ولی پر رمزو راز مطالعاتی انجام داده اند که پاسخ یکی از آنها را در این بخش از سرگرمی  خواهید خواند.

    اتفاقاتی که در لحظه مرگ رخ می دهد

    از تلخ و شیرین بودن مرگ برای انسان های مختلف دردنیا که بگذریم احساس لحظه مرگ و تغییراتی که در مغز در این زمان رخ می دهد برای همه برابر و یکسان است . تا به حال از خود پرسیده اید یک دقیقه قبل از مرگ چه احساسی خواهید داشت و در لحظه مرگ به چه فکر خواهید کرد؟ این ۲ سوال میان افراد بسیار رایج است و کمتر فردی است که در طول زندگی این موارد را از خود نپرسیده باشد.

    اتفاقاتی که ۱ دقیقه قبل از مرگ می افتد

    گروهی متشکل از شیمی دان ها و پزشکان آمریکایی با انجام بررسی ها و تحقیقات گسترده بر روی افراد در حال مرگ و یا بازگشته از مرگ نشان دادند که در زمان مرگ و چند دقیقه قبل از آن احساسی درست شبیه به تماشای فیلم ترسناک و بسیار خوفناک به افراد دست می دهد؛ در این شرایط مغز واکنشی از خود نشان می دهد که هنگام تماشای فیلم بسیار ترسناک دارد. ولی علت این ترس و وحشت به وجود آمده در مغز انسان قبل از مرگ چیست ؟ براساس بررسی های این گروه علمی ترس عامل اصلی این موضوع است به این دلیل که زمان احساس خطر ناخودآگاه ترس به فرد حاکم می شود و در این موقع بخشی از مغز به نام تالاموس به استرس و فشار روحی بسیار حساس است و در این شرایط با انتشار برخی هورمون ها و مواد شیمیایی واکنش نشان می دهد.

    این هفته | inhaftemag.com

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=823

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.