تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
5

نکات مهم نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی

  • کد خبر : 2237
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۴
نکات مهم نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی
نکات مهم نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی | شاید ما آنگونه که باید از اهمیت نورپردازی و روشنایی در طراحی دکوراسیون داخلی آگاه نباشید. اما باید بدانید که نور یکی از مهمترین عناصر در طراحی داخلی می باشد و نورپردازی به نوعی بازی با نورها برای ایجاد احساسات و تجربیات منحصر به فرد در افراد است.
  • نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی

    نکات مهم نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی | شاید ما آنگونه که باید از اهمیت نورپردازی و روشنایی در طراحی دکوراسیون داخلی آگاه نباشید. اما باید بدانید که نور یکی از مهمترین عناصر در طراحی داخلی می باشد و نورپردازی به نوعی بازی با نورها برای ایجاد احساسات و تجربیات منحصر به فرد در افراد است. نور نقش موثری دارد و می تواند طراحی دکوراسیون داخلی شما را به کلی تغییر دهد. در این مقاله می خواهیم شما را با نکات و اهمیت نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی آشنا کنیم، بنابراین اگر به این مبحث علاقه مندید همراه ما باشید.

     

    نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی

    نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی

    اهمیت نور و روشنایی در طراحی

    گفتیم که نورپردازی یک عامل بسیار مهم و تاثیر گذار در تغییر دکوراسیون محیط و حتی روحیه بخشی به یک فضا است. روشنایی باعث می شود تصور کنید که اتاق بسیار بزرگتر از اندازه واقعی اش است و حتی رنگ ها را نیز دستخوش تغییراتی می کند. طراحان داخلی حرفه ای با نظر گرفتن عناصر طراحی به عواملی همچون نور و مطابقت آن با فضا توجه می کنند. چراغ ها نقش مهمی را در نورپردازی و طراحی دکوراسیون داخلی منزل دارند و برای انواع فضاها متفاوت می باشند. نورپردازی تنها مختص خانه و آپارتمان، فضای اداری و یا شرکت ها نیست، بلکه می توان نورپردازی را برای فضاهای باز، پارک ها، رستوران ها، محیط های شهری و … هم در نظر گرفت. اگر نورپردازی به درستی انجام نشود، نتیجه کار خوب از آب در نمی آید و با محیطی کم نور و یا با نور نامناسب روبرو می شویم که تاثیرگذاری مطلوبی ندارد.

    اما چنانچه نورپردازی را اصولی و با علم داشتن به این قضیه انجام دهید، زیباترین فضاها را می توانید ایجاد کنید که هر کس با دیدن آن ها شگفت زده می شود. هنگام طراحی یک فضا، دانستن اینکه چگونه می خواهیم نور را ایجاد کنیم ضروری می باشد. نور کم و غیر مستقیم فضای صمیمی و گرم تری را به وجود می آورد و حس آرامش را در محیط مضاعف می کند، شاید به این خاطر باشد که برخی از کافی شاپ ها این سبک نورپردازی را برای خود انتخاب می کنند. در مقابل نور سفید و مستقیم مغز را فعال تر می سازد و باعث دیدن جزئیات در محیط می شود. ما با توجه به هدفی که از ساخت یک فضا داریم می توانیم نورپردازی خلاقانه ای که در آن بکار ببریم و تاثیر آن مکان و حسی را که منتقل می کند، دو چندان کنیم.

     

    • نورپردازی در خانه به زیباترین شکل

    شما می توانید با انواع چراغ های تزئینی خانه خودتان را به لحاظ زیبایی شناختی تزئین کنید. درست است که نور و روشنایی با کاربردهای تزئینی خانه را زیبا می کنند ولی نباید در آن ها افراط کنید، چرا که فضای داخل خانه را گرم کرده و درجه حرارت را بالا می برند. یک ایده مناسب برای نورپردازی منزل، استفاده از مخلوط کردن نور مستقیم با نور غیر مستقیم است. بدین ترتیب شما هم از نور طبیعی استفاده می کنید و هم از نورهای مصنوعی. فراموش نکنید که استفاده از نوارهای LED در جاهای مناسب، هم ایده ارزان قیمتی می باشد و هم به واسطه تنوع رنگی که دارد، می تواند به زیبایی بیشتر طراحی و دکوراسیون داخلی کمک کند. شما می توانید از المان های شب رنگ در اتاق خواب نیز استفاده کنید و یا بخش هایی را با تکنیک هایی همچون چراغ های سقفی کوچک که در کناف بکار می روند زیباتر کنید.

     

    • چگونه یک فضای تجاری را روشن کنیم؟

    ترکیبی از رنگ های روشن، المان های مدرن با رنگ های متناسب و مجموعه ای قدرتمند از چراغ ها و لوسترها، می توانند یک فضای تجاری را شیک و درخشان جلوه بدهند. شما با نورپردازی اصولی مخصوص محیط های تجاری می توانید حس طراوت و انرژی مثبت را در محیط مورد نظر خود به وجود بیاورید.

     

    نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی

    نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی

     

    • فضاهای کاری و روشنایی مناسب

    گفتیم که اگر نور و روشنایی در محیطی زیاد باشد، مغز فعال تر می شود. بنابراین در محیط های کاری که پویایی و قدرت فکری از اهمیت بالایی برخوردار است باید نورپردازی حرفه ای و هوشمندانه ای را پدید بیاوریم. فراموش نکنید که همواره برای مطالعه و کار ترکیبی از نور زرد و سفید ضروریست و باید رعایت شود. کارکنان ساعت های بسیاری از روز را در فضای کار هستند و نیاز دارند که از روشنایی و نور مناسبی برای کار برخوردار باشند. بنابراین باید با توجه به وجود رایانه های شخصی و نورهای طبیعی موجود و همچنین رنگ بندی هایی که در فضا وجود دارد، نورپردازی را ترتیب دهید که چشم افرد اذیت نشود و بتوانند متمرکز و با آرامش کار کنند. ساعتها کار در یک فضای تاریک با نور غیر استاندارد موجب خستگی و کاهش قوه بینایی می شود و در مقابل داشتن نور مناسب حتی در روزهای کاری فشرده و با کار زیاد، بدون خستگی چشم و با بهره وری بیشتری همراه خواهد بود.

     

    • اهمیت نورپردازی در رستوران ها و غذا خوری ها

    طراحی دکوراسیون داخلی یک رستوران مبتنی بر نور است. برای دستیابی به فضایی که به لحاظ روانشناسی جلب توجه کند و مردم را به خوردن غذا تشویق نماید، باید نورپردازی مناسبی را انجام دهیم. نور عنصر مهمی در رستوران ها و غذاخوری ها بوده که باعث ایجاد فضایی مطبوع تر و جلوه بیشتر غذاها می شود. زمانی که غذاها را در زیر نور ببینید به نظرتان خوش رنگ و آب تر و بهتر هستند. همچنین افراد ذاتا علاقه مند به خوردن غذا در فضاهای تاریک نیستند و فضاهای پر نور تر را شیک تر و مدرن تر می پندارند. بنابراین باید به فاکتور نور در رستوران ها توجه ویژه ای داشت.

     

    • چراغ ها فضای شهرها را متحول می کنند

    حتما بارها متوجه نوپردازی های فضاهای شهری شده اید. آن ها در شب جلوه زیبایی را به وجود می آورند و علاوه بر روشن کردن محیط باعث درخشش ساختمان ها و فضاها در تاریکی شب می شوند. نورپردازی در شهرها فراتر از نورپردازی در فضای کوچک داخلی و یا مکان های خارجی است. فردی که آموزش طراحی دکوراسیون داخلی را دیده است، نورپردازی را با جنبه دیگری در محیط های شهری و به طرز چشمگیرتری ایفا می کند. برخی از پروژه های روشنایی، جذاب تر و خلاقانه تر هستند و چهره شهر را دگرگون می سازند. شما می توانید با گرفتن مدرک طراحی و دکوراسیون داخلی نمونه های زیبایی از نورپردازی در سراسر جهان را ببینید و از آن ها برای طراحی های خودتان الهام بگیرید.

     

    نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی

    نورپردازی در طراحی دکوراسیون داخلی

     

    • در آثار هنری خانه تان نیز نورپردازی داشته باشید

    برخی از تابلوهای نقاشی و یا مجسمه ها و آب نماها، دارای نورپردازی و جلوه های روشنایی زیبایی هستند. اگر در محیطی که قصد تزئین و طراحی اش را دارید، برخی از این الملن ها را نیز قرار بدهید، می توانید شاهد تحول و شکوه بی نظیری باشید. برخی از افراد با شمع ها و چراغ های ریسه ای نیز سعی بر زیباسازی دارند که در اغلب اوقات نیز محیطی شاعرانه و جذاب را به وجود می آورند.

     

    اهمیت نورپردازی را در طراحی دکوراسیون داخلی بدانید

    بدون توجه به نورپردازی مناسب، طراحی دکوراسیون منزل به چشم نمی آید و زیبایی معماری در یک فضا محسوس نیست. شما برای ایجاد محیط هایی روشن و با فضاسازی مناسب باید حتما در یک دوره طراحی دکوراسیون داخلی شرکت کنید و بدانید که تاثیرات نور و بازتاب آن به چه شکل هستند و هر محیطی چه سبک نوری را می طلبد. فضایی که نور مناسبی داشته باشد، فضایی گرم، جذاب و دل انگیزی را برای شما به ارمغان می آورد. اجرای نور مناسب بستگی بع عناصر اصلی در طراحی دکوراسیون داخلی نیز دارد. شما با بکارگیری تکنیک های خلاقانه در نورپردازی در واقع می توانید پروژه های تاثیرگذاری را از خود بر جای بگذارید. کسانی که گواهینامه طراحی دکوراسیون داخلی را دارند، به خوبی کاربرد لامپ ها و سایر عناصر روشنایی را می دانند و در انتخاب هایشان بهتر عمل می کنند. از طرفی انتخاب نور مناسب باعث به وجود آمدن تعادل کاملی میان سبک طراحی دکوراسیون با راحتی و زیبایی می شود.

    فراموش نکنید که برای ایجاد زیبایی در طراحی دکوراسیون داخلی و در عین حال کاربردی بودن آن، باید درک عمیقی از ترفندهای نورپردازی و مدیریت بهینه نور داشته باشید. این روزها بسیاری از شرکت های طراحی دکوراسیون داخلی، با در نظر گرفتن سلیقه و بودجه اشخاص هنرنمایی های فوق العاده ای را در زمینه نورپردازی ارائه می کنند. شما به عنوان کسی که قصد تغییر طراحی دکوراسیون منزل یا محیط کارتان را با جلوه های روشنایی دارید، باید بدانید که چه مولفه هایی در طراحی مهم هستند و کدام ها را هرگز نباید بکار ببرید. یک طراحی دکوراسیون زمانی کامل مناسب است که تمامی پارامترها از جمله روشنایی فضا را به خوبی اجرا کرده باشد. می توانید با شرکت در دوره طراحی دکوراسیون داخلی مهارت های لازم را در این زمینه کسب کنید و در اینترنت به دیدن پروژه های گوناگون با طرح های جدید بپردازید. دیدن طرح های منحصر به فرد و جذاب باعث به وجود آمدن ایده های جدید و خاص در ذهن شما می شوند و در نهایت از شما یک طراح دکوراسیون داخلی خلاق و توانمند می سازند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=2237

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.