تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
4

نمایش صنايع دستی و هنری اصفهان در شهر نانجينگ

  • کد خبر : 5336
  • ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵
نمایش صنايع دستی و هنری اصفهان در شهر نانجينگ
شهر نانجينگ كه روزگاري پايتخت تمدن سانگ بوده، مملو از موزه ها، كاخ ها و نمادهاي كهن سرزمين چين مي باشد. نانجينگ را شهر ادبيات و شعر هم مي خوانند. تمدن شرق و راه ابريشم روزگار پر رونقي را براي اين شهر رقم زده است تا جايي كه جانشانگ نخستين رييس جمهور چين نيز از اين شهر بوده است.
  • به گزارش اینهفته؛ در اين روزگار كرونايي كه همه خبرها معطوف به اين ويروس مي شود، در لابلاي جنبش و هياهوي سال نو ميلادي، شهر آذين شده نانجينگ مهمان ارزشمندي را از خاستگاه تمدن مشرق زمين و از شهر معماري و تاريخي ايران، شهر اصفهان دارد.
    بنياد بردبار و معاونت فرهنگي و هنري شهرداري اصفهان، موزه هنر هاي معاصر، كنسولگري ايران در شانگهاي و همچنین انجمن موزه های شهر نانجينگ بر آن شدند تا اين نمايشگاه را برگزار كنند.
    اين نمايشگاه با عنوان صنايع دستي و هنري با ارائه آثار هنرمنداني از شهر اصفهان در زمينه مينياتور، قلمكار و مينا و فرش هاي دستبافتي برگزار شد.
    معاونت شهرداري شهر نانجينگ در افتتاحيه اين نمايشگاه در حضور هنرمندان شهر نانجينگ و استان جيانگ سو به ايراد سخناني پرداخت.
    جو از دوستي ايران و چين و انتقال تمدن در راه ابريشم با ايران به عنوان فرهنگي ترين كشور خاورميانه سخن به میان آورد و ابراز اميدواري كرد كه مردم دو كشور با حمايت دولت ها بتوانند رابطه فرهنگي عميق تر و شناخت بيشتري از هم پيدا كنند.

    نمایش صنايع دستی و هنری اصفهان در شهر نانجينگ

    سخنراني سر كنسول ايران در شهر شانگهاي با ذكر خاطره اي از دوران راه ابريشم و ورود بازرگان ايراني به شهر نانجينگ و استان جيانسگو شروع شد.
    رمضان پرواز ابراز اميدواري كرد كه روابط فرهنگي و هنري بين ايران و چين گسترش يابد و در دوران پساكرونا گردشگران بيشتري روانه ايران شده و از اصفهان بازدید کنند.
    حسين بردبار نماينده بنياد فرهنگي و هنري بردبار به عنوان كريتور اين نمايشگاه به همراه علی بردبار با شعار “هنر در خدمت هنر” براي اين نمايشگاه برنامه ريزي كردند و آثار هنري ايران را در سه بخش شامل هنر فرش ايران و اصفهان كه دستبافته هايی از اصفهان با ابريشم و كرك و نمایش دستاورد ٤ قرن تلاش صفويه تا به امروز، هنرهاي كلكسیوني و فاخر ايراني و اصفهان و همچنین هنرهاي مدرن ايران كه از سفالينه ها و نقوش بر پايه تمدن اصيل ايراني شكل گرفته را به نمايش گذاشتند.

    نمایش صنايع دستی و هنری اصفهان در شهر نانجينگ

     

    مستند “راز شقايق” كه داستان فرش دستبافت را بيان مي كند و اجرای قطعه موسيقي زيبايي با عنوان “سفر از اصفهان تا چين” كه با همكاري موزه معاصر اصفهان و گروه خواب به سرپرستي فراز عبداللهي تهیه شده از دیگر برنامه های این نمایشگاه بود كه مورد استقبال قرار گرفت.
    گفتنی است؛ در اين نمايشگاه رييس دانشگاه هنر شهر نانجينگ، مدير موزه نانجينگ، مدير آكادمي موسيقي نانجينگ، مدير انجمن دوستي شهرهاي خواهر خواننده نانجينگ، مدير معماري دانشگاه نانجينگ و هنرمندان و دانشجويان حضور داشتند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=5336

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.