تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
15

نقش یادگیری در رسیدن به پیروزی

  • کد خبر : 4504
  • ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
نقش یادگیری در رسیدن به پیروزی
برای نیل به پیروزی نیاز دارید که همواره دانش خود را به روز کنید اما چگونه می توان از آنچه آموخته اید در عمل بهره ببرید؟
  • رسیدن به پیروزی

    نقش یادگیری در رسیدن به پیروزی | چنانچه از جایگاه فعلی تان در زندگی رضایت ندارید و به دنبال این هستید که تغییراتی اساسی در آن ایجاد کنید بایستی به یادگیری و سرمایه گذاری بر روی مهارت ها و توانمندی های تان رو بیاورید تا در نتیجه بتوانید موفقیت خود را تضمین کنید. حرکت کردن در مسیری که تا به امروز در آن بوده اید قطعاً شما را به مقصدی مشابه با امروزتان خواهد رساند. اصل بسیار مهمی که باعث می شود شما بتوانید تا حدودی آینده خود را تغییر دهید و از این رو زندگی خود را دستخوش تغییرات مثبت کنید این است که از اهمیت یادگیری غافل نشوید. گروهی از افراد در یادگیری با مشکلاتی روبه‌رو می‌شود و نمی‌توانند آموخته های خود را به خوبی مدیریت کنند و از آن استفاده کنند و این مسئله به عنوان یک مشکل اساسی شناخته می شود.

    • اهداف خود را مشخص کنید

    برای اینکه بتوانید به تمایلات قلبی خود دست پیدا کنید و به آرزوهای تان جامه عمل بپوشانید در قدم اول بایستی که آن ها را تبدیل به هدف کنید. بنابراین برای اینکه بتوانید به اهداف خود برسید در ابتدا بهتر است که لیستی از آنها را برای خود تهیه کنید و مسیر رسیدن به هر کدام از آنها را مورد ارزیابی قرار دهید.

    • تفکری مثبت داشته باشید

    در این مسیر توجه داشته باشید که نحوه تفکر شما و دید تان به زندگی تاثیر بسزایی در رسیدن به اهداف تان خواهد داشت. افرادی که بتوانند تفکر مثبت را جایگزین تفکر منفی کنند قطعاً در این زمینه موفق تر خواهند بود. با توجه به این که تعداد زیادی از افراد هستند که از این اصل با خبر هستند همچنان کمتر دیده می شود که در راستای تغییر ذهنیت خود قدم مثبتی بردارند. اما دلیل این امر در چیست؟ شاید به این علت که اکثریت افراد این گونه برنامه ریزی شده اند. افراد از زمانی که متولد می شوند تا سنین بالاتر می آموزند که هیچگونه حق انتخابی ندارند و به منظور اینکه بتوانند توجه پدر و مادر خود را جلب کنند به دنبال این هستند که به انجام کارهایی مشغول شوند که مورد علاقه و یا تایید خانواده شان است. در واقع می‌توان اینگونه گفت که افراد از کودکی دوست داشتن مشروط را می آموزند و دوست داشتن بدون قید و شرط را دریافت نمی کنند و به دنبال انجام کارهایی هستند که تایید و علاقه دیگران را به دنبال داشته باشد. اما چه ارتباطی بین دوست داشتن مشروط و تفکر منفی وجود دارد؟

     

    رسیدن به پیروزی

     

    حقیقت امر این است که والدین همواره تمایل شان به نکات منفی بیشتر از مثبت است و هنگامی که کودک کار خوبی انجام دهد آنها متوقع چنین رفتاری خواهند بود و چیزی نخواهند گفت اما به محض اینکه کار اشتباهی از کودک سر زند او را سرزنش خواهند کرد متاسفانه این سیستم اشتباه همچنان در مدارس ادامه پیدا می کند. در نتیجه افراد به این باور می رسند که اگر تایید دیگران را در هر زمینه ای نداشته باشند در نتیجه رد خواهند شد و مورد پذیرش واقع نمی شوند. در حالی که اگر افراد متوجه شوند که تنها با ایمان و باور قلبی به توانمندی های خود می توانند تغییرات چشمگیری را در زندگی شان ایجاد کنند قطعاً خیلی زود دست از منفی بافی برمی دارند، اما آنچه در طی این مسیر از اهمیت زیادی برخوردار است این است که به حرف های منفی دیگران توجهی نکنند، چرا که منفی بافی باعث می شود تلاش کمتری کنند و از خودشان توقعی کمتری داشته باشند در صورتی که تنها یک کلمه تشویق کننده می تواند افراد را از زندان منفی بودن رهایی بخشد.

    اما بسیاری از مردم نمی توانند به شرایط منفی که در آن گیر افتاده اند غلبه کنند، آن ها فقط به بخش کوچکی از آنچه می توانند برسند زیرا خیلی زود به چیزهای کم قانع می‌شوند و همه چیز در ذهن بسته آن ها به شکل منفی پالایش می شود. از این رو حتی یادگیری مسائل جدید کمکی به آن ها نمی کند.

    رهایی از افکار منفی

    از جمله راه حل های موجود این است که بتوان با ذهن مثبت، باز و آماده گوش داد. در واقع شخص بایستی با این نگرش که “چگونه می توانم از این مطالب استفاده کنم؟” گوش کند. این نوع ذهنیت می‌تواند تجربه‌ای تحسین‌برانگیز را به ارمغان بیاورد که زندگی شخصی را به آنچه که در جستجویش می باشد سوق دهد. هنگامی که شما نسبت به توانایی های تان تردید داشته باشید نسبت به تمامی اطلاعاتی که از طریق روش های مختلف آنها را به دست می آورید دیدی منفی خواهید داشت. این تردید و ذهنیت منفی باعث می شود که هر آنچه شما به‌عنوان مهارتی جدید می آموزید را نتوانید به خوبی از آن استفاده کنید و خیلی زود به دستاوردهای خیلی کوچک قانع شوید در صورتی که با تفکر مثبت می توانید خلاقیت و ابتکار درونی تان را شعله ور کرده و به امکاناتی فرای توقع خودتان دست پیدا کنید.

     

    رسیدن به پیروزی

     

    بهتر است که راه هایی که منجر به ایجاد اشتیاق در شما می شود را پیدا کنید، به جای اینکه سعی کنید تا موارد منفی را در حین حرکت به سمت اهداف تان مورد بررسی قرار دهید و انرژی خود را از این طریق از دست بدهید، بهتر است با اندیشه سبز و خوش بینانه به مسائل نگاه کرده و به دنبال یافتن آنچه می خواهید باشید و خود بگویید می دانم که برای برای حرکت در این مسیر لازم است مهارت های جدیدی را فرا بگیرم و خود را برای موفقیت در این مسیر آماده کنید.

    • از اصل پیگیری غافل نشوید

    مسئله دیگری که از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باعث می شود که افراد بتوانند به اهداف شان دست پیدا کند اصل پیگیری می باشد. در واقع افراد موفق همواره مشتاق آموختن هستند و برای آن برنامه ریزی می کنند. تا زمانی که افراد برای آموختن انگیزه ای نداشته باشند و برای استفاده از دانش خود برنامه ریزی نکنند هرگز نمی‌توانند به دانش خود تکیه کرده و آن را به خوبی به کار بگیرند و اما بعد از اینکه مهارت‌ها و دانش مورد نیاز را برای رسیدن به اهداف تان آموختید بایستی به خودتان فرصت استفاده از آن‌ها را بدهید. در غیر این صورت در مدت زمان کوتاهی هر آن چه را که آموخته اید فراموش می‌کنید و در نتیجه تنها در این مسیر زمان خود را از دست می دهید.

    • با صاحب نظران مشورت کنید

    مسئله دیگری که بهتر است از آن غافل نشوید استفاده از حضور افراد با تجربه و همچنین صاحب نظر است. این افراد می توانند با مشاهده کار شما و البته پیشرفتی که داشته‌اید نظرات خود را برای بهبود فرایند کاری تان در اختیار شما قرار دهند و باعث بهبود وضعیت تان شوند و در صورت نیاز شما را راهنمایی کنند تا بتوانید اشکالات خود را اصلاح کنید. مد نظر داشته باشید که آنچه آموخته اید را نباید به دست شانس و اقبال بسپارید. برنامه پیگیری نیازمند ساختار، پشتیبانی و مسئولیت‌پذیری است تابتواند در انجام کارهای خوب به ما کمک کند. افرادی که به دنبال موفقیت هستند باید تلاش کنند تا به یک یادگیرنده متمرکز تبدیل شوند و در واقع اطلاعات کم و جدید را در یک برهه زمانی معقول فرا بگیرند تا فرصت این را داشته باشند که دانش جدید خود را به کار گیرند.

    زمانی که مطلبی را می آموزید تا زمانی که آن را به کار بگیرید سه مرحله تغییر وجود دارد، مرحله اول تغییر در رتبه دانش است. این مرحله آسان ترین تغییر می باشد و کمترین زمان را به خود اختصاص می دهد. تنها کاری که شخص بایستی در این مرحله انجام دهد این است که هدف خود را از تغییر مشخص کند و به دنبال آن چه می خواهد یاد بگیرد برود. تنها کافیست کتابی را مطالعه کنید و یا یک ویدئوی آموزشی را با دقت نگاه کنید.این مسئله را در نظر داشته باشید که اصولاً یاد گرفتن خیلی مفرح تر از به کارگرفتن آموخته ها می باشد در نتیجه اصولاً افراد دچار انباشتگی اطلاعات می‌شوند و در دریای اطلاعات بی سر و ته غرق می شوند، بنابراین به جای اینکه انرژی خود را صرف یادگیری مسائل گوناگون کنید تنها روی اندکی از اطلاعات سرمایه گذاری کنید.

     

    رسیدن به پیروزی

    دومین مسئله ای که بایستی به آن توجه کنید این است که بتوانید نگرشی مثبت ایجاد کنید. این روش برای کسب دانش خرج می‌شود و همان احساس قدرت مثبت است که در مقابل چیزی که می شناسید به شما دست می دهد. تغییر نگرش تا حدودی سخت می باشد و برای کسانی که تفکر قالبی در زندگی دارند و منفی باف هستند ضروری است چرا که انسان اصولا تمامی مسائل را با سیستم پالایش منفی خود مورد ارزیابی قرار می دهد و افراد منفی باف قادر به استفاده از دانش خود نمی باشد و همواره به “نمی توانم های خود” پر و بال می دهند! با ایجاد نگرش مثبت افراد می توانند شکافی که میان دانش شان و توانمندی های شان وجود دارد را پر کنند.

    اگر به دنبال این هستید که به اهداف خود جامه عمل بپوشانید و پیروز شوید بایستی رفتارتان را تغییر دهید و حتی وقتی نگرش مثبت نسبت به آن دارید بایستی برنامه ریزی مشخص و پیگیری متمرکز داشته باشید و از یاری افرادی توانمند در این مسیر بی بهره نشوید. با در نظر گرفتن نکاتی که به آن ها اشاره شد که شامل یادگیری مهارتی جدید، ایجاد تفکری مثبت، تکرار و البته پیگیری می باشد در نهایت می توانید شاهد رخ دادن موفقیت های بسیار بزرگ در زندگی خودتان باشید. سایت خبری این هفته همراه با شما، انتخابی مناسب برای هر فرد با هر سلیقه ای می باشد. مقالات بیشتری از ما را در این سایت مطالعه کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=4504

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.