تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
10
معمای مثلث برمودا

معمای مثلث برمودا

  • کد خبر : 3398
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
معمای مثلث برمودا
مثلث برمودا از قدیم الایام تا به امروز یکی از غریب ترین و عجیب ترین معماهایی بوده است که انسانها با آن مواجه شده اند. منطقه ای در جهان وجود دارد که نامش مثلث ‌برمودا ست
  • معمای مثلث برمودا

    معمای مثلث برمودا | مثلث برمودا از قدیم الایام تا به امروز یکی از غریب ترین و عجیب ترین معماهایی بوده است که انسانها با آن مواجه شده اند. منطقه ای در جهان وجود دارد که نامش مثلث ‌برمودا ست. آیا شما مثلث برمودا را در اقیانوس اطلس می شناسید که برای بیان واقعیت‌های آن منطق و علم از کار می افتد؟

    آیا مثلث برمودا فقط زاییده خیالات و توهم است یا واقعا وجود دارد؟ آیا داستان هایی که در مورد مثلث برمودا وجود دارد حقیقت دارند و یا شایعه هستند؟ شایعاتی که شاید چند بار به صورت اتفاقی روی داده باشند و بعدها افراد آنها را به افسانه برمودا تبدیل کرده باشند؟

    هرچقدر که بخواهیم در مورد مثلث برمودا گمانه‌زنی کنیم و یا اینکه هرچقدر دانشمندان بخواهند این پدیده را به صورت علمی بیان کنند باز هم در این بین معماهایی وجود دارد که هنوز حل نشده باقی مانده اند و ذهن جستجوگر بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده اند. نکات بسیاری هست که حتی دانشمندان نیز در مورد مثلث برمودا نمی‌دانند!

    ده ها فیلم های سینمایی مشهور یا مستند در مورد این منطقه سحرآمیز یا بهتر بگوییم این پدیده طبیعی ساخته شده است که تعدادی از آنها مبتنی بر واقعیت و اتفاقات واقعی بوده و بسیاری از آنها زاده ی توهم و خیالات نویسندگان می باشند. مثلث برمودا منطقه ای در اقیانوس آتلانتیک بین پرتوریکو، فلوریدا و برمودا است که به ناپدید کردن کشتیها قایق‌ها هواپیماها و هرچیزی که در آن محدوده وجود داشته باشد شهرت دارد. چیزی بیش از هزار مورد کشتی و هواپیما در این منطقه مفقود شده است اما واقعاً راز مثلث برمودا چیست؟

    اصلاً راز ناپدید شدن هواپیماها و کشتیهای که در این محوطه حرکت می کنند چیست؟ آیا نیروی خاصی در منطقه ی برمودا وجود دارد یا تمامی آن ها زاده توهمات و خیالات باطل هستند و دروغی بیش نیستند. برای دانستن این سوالات بهتر است که با مطالب سایت این هفته همراه باشید تا چند راز مهم در مورد مثلث برمودا را با شما در میان بگذاریم.

    نام مثلث برمودا در هیچ نقشه ای پیدا نمی شود

    منطقه برمودا در واقع چند جزیره است که تحت حکمرانی بریتانیا می باشد. این منطقه ۱۳۳جزیره دارد که همه آن ها در اقیانوس اطلس شمالی واقع شده اند نزدیکترین قاره به مثلث برمودا، قاره آمریکای شمالی است که مردمانش معتقدند این مثلث از جزایر برمودا آغاز شده و از میامی می‌گذرد و در جزایر پورتوریکو به پایان می رسد.

    مثلث برمودا در واقع منطقه بسیار بزرگی از اقیانوس اطلس را به خود اختصاص می‌دهد اما روی هیچ کدام از نقشه های زمینی مشخص نشده است، چرا که این منطقه به طور رسمی به عنوان ناحیه ای از اقیانوس اطلس پذیرفته نیست. شاید دلیل دیگر عنوان نکردن اسم این منطقه این است که کسی نمی داند واقعاً وسعت این منطقه چقدر است اما حدودی تخمین زده می‌شود که حداقل ۱۲۹۵۰۰۰کیلومتر مربع وسعت داشته باشد.

     

    در مثلث برمودا همه چیز ناپدید می شود

    یکی از نکات ترسناک و رمزآلود ای که در مورد مثلث برمودا وجود دارد این است که در بسیاری از اوقات گزارش شده است که کشتی، هواپیما، قایق و هر وسیله نقلیه ای که در آن محوطه حزکت می کرده، گم شده و ناجیان و جستجو کنندگان آن منطقه نتوانستند هیچگونه اثری از وسیله ی غرق شده یا سقوط کرده پیدا کنند.

    توضیح علمی این گونه وقایع به این شکل است که مثلث برمودا در مسیر جریان بسیار تند آب گرم گلف استریم قرار گرفته است. گلف استریم جریان آبی است که از خلیج مکزیک به سوی ایسلند و همچنین بخش هایی از غرب اروپا جریان دارد. دانشمندان می گویند که خرده ها و قطعات شکسته وسایل غرق شده یا سقوط کرده همراه با جریان گلف استریم حرکت می‌کنند و تمامی آنها بعد از متلاشی شدن در سرتاسر اقیانوس اطلس شمالی پراکنده می شوند.

    راز پرواز شماره ۱۹

    پرواز شماره ۱۹ در واقع مأموریتی آموزشی بوده که از ۵ فروند هواپیما و همچنین ۱۴ خلبان تشکیل شده بوده، این پرواز در سال ۱۹۴۵ از شهر فورت لادردیل در ایالات فلوریدا انجام شده و قرار بوده که یک کار آموزشی بمب افکنی را انجام دهد. در این عملیات که در ۵ سپتامبر برگزار شده بود، چارلز تیلوربه عنوان رهبر تیم بود که او و سیزده همکارش پس از آن روز دیگر دیده نشدند. این اتفاقی بود که از سال ۱۹۴۵ آتش رمز آلود بودن مثلث برمودا را بیشتر در بین مردم شعله ور کرد. حتی کسانی که جمع شده بودند تا تیم ستوان تیلور را نجات بدهند که هواپیمای نجات و ۱۵ سرنشین بودند هم ناپدید شدند. این ماجرای راز آلود باعث شد که از آن پس از این مثلث به عنوان مثلث شیطان یاد کنند.

    معمای مثلث برمودا

    شمار مرگ‌ و میر و حوادث ناگوار در مثلث برمودا یا شیطان

    هنگامی که یک مکان ترسناک به عنوان مثلث شیطان معروف می شود همه افراد دوست دارند که بدانند که واقعاً چند نفر به دست این مثلث شیطان ناپدید شده اند. تا به امروز هیچ آمار دقیقی در این مورد وجود ندارد اما با در نظر گرفتن ستوان چارلز تیلور و تمامی افراد حاضر در پنج بمب افکن و همچنین هواپیمای نجات و سرنشینان آن حداقل ۶ هواپیما و ۲۸ نفرناپدید شده اند که در گزارشات آمده اند. البته آمار بسیاری در این مورد وجود دارد که صحت و سقم آن هنوز برای ما معلوم نیست. آماری که بیان می‌کند حدود ۵۰ کشتی و ۲۰ هواپیما در این مثلث گم شده و تاکنون دو هزار فرد نیز در این مثلث جان باخته و یا ناپدید شده اند.

    قطب‌نما و مثلث

    نخستین اتفاق عجیب در مثلث برمودا برای کریستوف کلمب جهان نورد مشهور اتفاق افتاد. او در گزارش هایش اعلام کرده بود که قطب نمایش در مثلث برمودا جهت های عجیب و غریبی را نشان داده و عنوان کرده که چیزی مانند توپ آتشین در این منطقه دیده است. اکثر کسانی که به این منطقه می روند یا از محدوده ی آن عبور می‌کنند، اینطور بیان می‌کنند که قطب‌نما هایشان در این منطقه از کار افتاده و یا جهت های عجیب و غریبی را نشان می دهد. مطابق با یکی از توضیحات علمی ارائه شده این ناحیه از اقیانوس اطلس یکی از مکان های مهم کره زمین است که در راستای شمال مغناطیسی و شمال واقعی زمین یکی شده است و به همین علت است که قطب نما در این منطقه کار نمی کند.

    وجود مه و سفر در زمان

    شاید با خودتان فکر کنید که در اکثر نظریه هایی که در مورد مثلث برمودا وجود دارد سفر به زمان از همه غیر منطقی تر و دور از حقیقت تر است. شاید تا وقتی که این مقاله را نخوانده باشید اینطور فکر کنید. اما خیلی هم مطمئن نباشید. اما جدای از شوخی، سفردرزمان گزینه ی بسیار عجیب و غریبی است. اما شاید به همین دلیل است که هیچ گونه اثری از کشتی ها، هواپیماها و افرادی که در مثلث برمودا گم می شوند وجود ندارد.

    اما توضیح دقیق تر دیگری که در این مورد وجود دارد این است که در مثلث برمودا مهی وجود دارد که به آن مه الکتریکی می گویند و در واقع هر چیزی که با آن تماس پیدا کند تله پورت می شود. این یکی از نظریه هایی است که توسط نویسنده بروس جوموس در کتابی با عنوان “ورای مثلث‌برمودا” آورده شده است.

    معمای مثلث برمودا

    اوتِک UTEC

    این واژه مخفف عبارت “مرکز آزمایش و ارزیابی زیردریایی” در اقیانوس اطلس است که البته از مراکز وابسته به نیروی دریایی ایالات متحده است که به طور کاملا رسمی در کشور باهاما فعالیت می‌کند. بسیاری از افراد بر این نظر هستند که این سازمان در معمای مثلث برمودا دخالت دارد.
    البته نظریه دخالت داشتن اوتِک در ناپدید شدن مثلث برمودا جزو نظریه های توطئه به شمار می رود و شبیه داستان های منطقه ۵۱ ایالات متحده آمریکاست. هرچند که این نظریه ها بسیار جالب و سرگرم کننده هستند اما باز هم از واقعیت به دور هستند نام مثلث برمودا مطابق با این نظریه به منطقه زیرآبی۵۱ معروف است.

    داستان این نظریه توطئه آمیز بدین شکل روایت می شود که دولت آمریکا با فرازمینی ها همدست شده و در این منطقه آزمایش هایی انجام می دهد. اگر این درست باشد تمامی معما های مثلث برمودا به طور یکجا حل می شود .

    نظریه آتلانتیس

    حال که در مورد نظریه های همکاری فرازمینی ها با آمریکایی ها صحبت کردیم، اجازه دهید که پا را از این نیز فراتر بگذاریم نظریه دیگری نیز وجود دارد به نام نظریه آتلانتیس که این نظریه اینطور شرح داده می‌شود که شهر آتلانتیس توسط مثلث برمودا بلعیده شده است و نظریه دیگری می گوید که علت کار نکردن قطب نما ها و وسایل مکانیکی در این منطقه وجود سلولهای برق و کریستال های انرژی شهر آتلانتیس هستند.

    پوششی برای خطاهای انسانی

    جستجوگران و دانشمندان معمولا این نظریه ها را در مورد معمای مثلث برمودا قبول ندارد و آنها اینطور عنوان می‌کنند که تمامی این وقایع بر اساس افسانه ها ساخته شده اند و همانطور که از اتفاقات پیش آمده در این ناحیه مشخص است تمامی این اتفاقات ناشی از خطاهای انسانی بوده است. در واقع ناپدید شدن پرواز شماره ۱۹ در ابتدا به علت خطای خلبان عنوان شده بوده که هنوز هم بسیاری از دانشمندان بروز این اتفاق را ناشی از خطای انسانی می دانند. اما بسیاری دیگر این توضیحات را غیر منطقی دانسته و معتقدند که مثلث برمودا واقعا وجود دارد و مثلثی معماگونه است که بایستی بتوان معماهای آن را حل کرد.

    معمای مثلث برمودا

    آخرین قربانی های مثلث برمودا

    آخرین قربانی های مثلث برمودا، یک کشتی حمل بار با ۳۳ نفرپرسنل بوده که در طوفان گرفتار و غرق شده‌اند اما چند هفته بعد این کشتی بدون هیچ سر نشینی پیدا شده است. بعد از آن نیز یک هواپیما با خلبان، یک مادر و دو فرزندش و چهار مسافر دچار حادثه شدند.
    در این حادثه هواپیما به گونه‌ای ناپدید شده بود که نه اثری از بدنه اش، نه افراد و نه قطعات و نه هیچ چیز دیگری بود. در واقع انگار غیب شده بود. اینها وقایعی هستند که یکی از آنها تقریبا دو سال پیش اتفاق افتاده است با توجه به مسائل گفته شده و با توجه به رمزآلود بودن این مثلث، آیا شما هم معمای مثلث برمودا را قبول دارید و یا فکر می کنید تمامی این وقایع زاده توهم و خیالات هستند؟

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=3398

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.