تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 18 April , 2024
5
در 6 ماه نخست سال جاری صورت گرفت

مصرف بیش از ۱۰ میلیارد و ۲۳۲میلیون متر مکعب گاز در استان اصفهان

  • کد خبر : 3461
  • ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۹:۴۹
مصرف بیش از ۱۰ میلیارد و ۲۳۲میلیون متر مکعب گاز در استان اصفهان
در 6 ماه نخست سالجاری، بیش از 10میلیارد و 232 میلیون متر مکعب گاز طبیعی در اصفهان مصرف شده که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته از رشد 4 درصدی برخوردار بوده است.
  • به گزارش اینهفته به نقل از روابط عمومی شرکت گاز استان اصفهان، با بیان این خبر گفت: توسعه شبکه گازرسانی و افزایش مشترکین و نیز رونق صنایع و فعالیت کامل نیروگاه ها از دلایل اصلی رشد ۴ درصدی میزان مصرف گاز در سالجاری نسبت به سال ۹۸ است.
    علوی، در تشریح وضعیت مصرف گازطبیعی در بخش‌های مختلف اظهار کرد: در ۶ ماه نخست سالجاری، بخش خانگی بایک میلیارد و ۱۹۸ میلیون مترمکعب، سهم ۱۲ درصدی، بخش صنایع با ۴میلیارد و ۵۱۲میلیون مترمکعب، سهم ۴۴ درصدی، جایگاه های CNG با ۲۵۹ میلیون و ۹۴۱ هزار مترمکعب، سهم ۲٫۵ درصدی و نیروگاه ها با ۴ میلیارد و ۱۰۸ میلیون مترمکعب، سهم۴۰ درصدی در مصرف گاز طبیعی داشته‌اند.
    مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، بیان داشت: مصرف گاز در بخش خانگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵٫۲۶ درصدی و همچنین بخش صنعت ۱٫۵ درصد، نیروگاه ها ۷درصد و جایگاه CNG11 درصد افزایش داشته است.
    وی، تصریح کرد: به علت شیوع کرونا و تعطیلی مقطعی بخش های عمومی نظیر اماکن مذهبی، ورزشی ، فرهنگی ، مصرف گاز در این بخش نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کاهش مصرف داریم.
    علوی، تصریح کرد: همانطور که اشاره شد سهم گاز طبیعی در بخش صنایع، مصارف عمده و نیروگاه ها نزدیک به ۸۴ درصد بوده که این امر نقش آفرینی بالای گاز طبیعی در تامین انرژی لازم برای توسعه صنعتی استان را نشان می دهد.
    وی، با بیان اینکه در فصل زمستان مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی افزایش خواهد یافت، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته مشکلی بابت تامین پایدار جریان گاز طبیعی در فصل زمستان، خصوصا برای بخش خانگی وجود نخواهد داشت،مشروط به اینکه مشترکین عزیز در بخش های مختلفت الگوی مصرف را رعایت نمایند.
    مدیر عامل شرکت گاز استان اصفهان، تاکید کرد: از مردم عزیز می خواهیم با مصرف بهینه گاز طبیعی و مصرف منطقی امکان برقراری جریان گاز مستمر در بخش های مختلف فراهم آورند .
    وی، همچنین با اشاره به اینکه در شرق استان اصفهان برای حدود ۷هزار مشترک، انتقال جریان گاز طبیعی به صورت فشرده(CNG) انجام می پذیرد، گفت: اگر مردم این منطقه الگوی مصرف را به درستی رعایت نکنند ممکن است در انتقال گاز دچار مشکلاتی شویم مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان، با تاکید بر مصرف بهینه گاز بویژه درساختمان های ادارات دولتی، افزود: لازم است بعد از اتمام ساعت کار ادارات سیستم های گاز سوز خود را خاموش نمایند همچنین مساجد و مدارس نیز نسبت به این موضوع اهتمام داشته باشند.
    مهندس علوی، تصریح کرد: رعایت الگوی مصرف یعنی مصرف عاقلانه و منطقی از گاز طبیعی لذا در صورت رعایت این مهم در شرق استان اصفهان مصرف گاز سالیانه هر مشترک نباید از ۱۵۰۰متر مکعب تجاوز نماید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=3461

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.