تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
7

مسئولان با پاک کردن صورت مسئله کمکی به حل آن نمی کنند

  • کد خبر : 878
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹
مسئولان با پاک کردن صورت مسئله کمکی به حل آن نمی کنند

در رابطه با سوژه گزارش اجتماعی این هفته با موضوع کرونا پارتی که در صفحات قبلی خواندید توانستیم پای صحبت های زهره والی پور کارشناس روانشناسی و روزنامه نگار بنشینیم وی ظهور شمسی دانست و گفت: این روزها، پدیده پارتی یا میهمانی های مختلط در ایران را از اواخر دهه ۶۰ شمسی دانست و گفت: […]

  • در رابطه با سوژه گزارش اجتماعی این هفته با موضوع کرونا پارتی که در صفحات قبلی خواندید توانستیم پای صحبت های زهره والی پور کارشناس روانشناسی و روزنامه نگار بنشینیم وی ظهور شمسی دانست و گفت: این روزها، پدیده پارتی یا میهمانی های مختلط در ایران را از اواخر دهه ۶۰ شمسی دانست و گفت: این روزها، با توسعه اینترنت و شبکه های اجتماعی دسترسی به این پارتی ها آسان تر و بالطبع آسیب های اجتماعی آن نیز گسترده تر شده است.

    والی پور در پاســخ به چرایی اســتقبال جوانان کم سن وسال از این گونه پارتی ها می گوید:
    بی اطلاعی بیشــترخانواده ها از نیازهای روحی و روانی جوانان و نوجوانان و همچنین عدم پاســخگویی به این نیازها ،نبود روابط صمیمی و دوســتی بین آنها و دیگر اعضای خانواده از عوامل بســیار مهمی اســت که باعث میشود جوانان نیازهای خودشان را دربیرون از جمع خانواده و دربین دوســتان و همســالان خود و گاها در پارتی ها بیابند.به این امید که لحظاتی شــاد و هیجان انگیز را تجربه کنند که شــاید باعث تخلیه روانی و دوری از مشــکلات آنان شود. این درحالیست که تشــدید اختلاف ســنت و مدرنیسم و تمایل جوانان به  جوانان به زندگی کردن با مد روز موجب شده روابط نامتعارفی در حوزه تعاملات اجتماعی جوانان در این گونه پارتی ها مشــاهده شــود.

    این روزنامه نگار اجتماعی در ادامه توضیحاتش می گوید: پارتیهای شبانه که اغلب در اواخر هفته و در مناطق دورافتاده شهرها برگزار می شود، دغدغه برخی جوانان ایرانی شده و حتی آنهایی که تمایلی به حضور در این گونه جشنها را ندارند، آماده اند که برای یک بار آن را امتحان کنند. یکی دیگر از دلایل شرکت درپارتی ها را می توان ناشی از عقده های فرو خورده و نیازهای سرکوب شده جوانان دانست. مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر و روان گردان، دنیای خیالی جذابی برای جوانان ایجاد می کند که در آن خبری از هنجارهای دست و پاگیر عرفی و مشکلات معیشتی و غیره وجود ندارد!

    مسئولان با پاک کردن صورت مسئله کمکی به حل آن نمی کنند

    مسئولان با پاک کردن صورت مسئله کمکی به حل آن نمی کنند

    مسئولان با پاک کردن صورت مسئله کمکی به حل آن نمی کنند

    والی پور در جواب اینکه چه کسی مقصر است می گوید: معمولاشرکت کنندگان این مجالس بیشتر از خانواد های بسیار مرفه و یا خیلی فقیر هستند، اما نمی توان همه مشکل را  در خانواده ها دانست و والدین را مسؤول اصلی آن، جامعه نیز در مورد چنین مسایلی مسؤولیت دارد،  در همه دنیا چنین مسایلی وجود دارد اما دولت و آموزش و پرورش با آموزش مهارتهای زندگی، نوجوانان و جوانان را نسبت به خطراتی که شرکت در مجالس غیرمتعارف دارد، هشیار می کند،  در حالی که در کشــور ما آموزش و پرورش همواره در مقابل آگاه ســازی نوجوانان به این مسایل مقاومت نشان  داده اســت و به نوعی با پاک کردن صورت مســئله حتی منکر وجود این پدیده می شود.

    نقش والدین و سایر اعضای خانواده اعم از برادران و خواهران بزرگتر در تربیت فرزندان و شکل گیری شخصیت آنها نیز مهم و اساسی است و از آن جا که شخصیت هر انسانی از کودکی در خانواده شکل می گیرد، از این رو والدین در تربیت فرزندان خود مسؤولیت سنگین و مهمی بر دوش دارند.

    این روزنامه نگار حوزه اجتماعی به روز بودن اطلاعات خانواد ها از نیازهای جوانان را درجهت شناخت ابعاد شخصیتی و غرایض آنها را کمک بزرگی در جهت رواج ارزش های مطلوب به عنوان عاملی باز دارنده از تمایل به ناهنجاری در میان جوانان می داند و می گوید: اما نکته کلیدی آن است عاملی باز دارنده از تمایل به ناهنجاری در میان جوانان می داند و می گوید: اما نکته کلیدی آن است که در حال حاضر به خاطر قبح موضوع از آموزش و اطلاع رسانی دقیق در این گونه موارد اجتناب می شود.

    زهره والی پور در پایان صحبت هایش با ما گفت: باور همگان بر این است که اگر روند آموزش مثبت باشد فرهنگ عمومی را هم تحت تاثیر خود قرار می دهد و ایجاد ارتباطهای ناسالم به اشکال گوناگون کاهش می یابد و در پی آن آسیبهای حاصل از آن نیز کمتر دیده می شود،  حال آن که امروز نه از این آموزش به صورت آکادمیک خبری هست، نه از بهبود وضع فرهنگ عمومی . به نظر می رسد به قول شاعر باید گفت: چشم ها را باید شست …

    این هفته | inhaftemag.com

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=878

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.