تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024
6

مالک اولین توئیت جهان چرا دستگیر شد

  • کد خبر : 8228
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲
مالک اولین توئیت جهان چرا دستگیر شد
چندی پیش، حساب رسمی توییتر سینا استوی، از فعالان حوزه بلاکچین و مدیرعامل شرکت کریپتولند، یکی از صرافی‌های بزرگ رمزارزها در ایران، پیامی منتشر کرده که از بازداشت او خبر داد.
  • مرکز بررسی جرایم سازمان یافته سایبری ایران با انتشار پیامی در حساب توییتر استوی، خبر بازداشت او را به اتهام “اخلال در نظام اقتصادی” تائید کرده است؛ به نظر می‌رسد پس از این بازداشت دسترسی استوی به حسابش در توئیتر قطع شده باشد.

    در این پیام آمده است: اعضای «توکن» غیرقانونی، بدون پشتوانه و غیرمعتبر BRG به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور و با دستور دادسرای ویژه جرایم اقتصادی، دستگیر شدند. مقابله با این شبکه که بنا بر گزارش‌های مردمی، رصدهای میدانی و درخواست‌های کنشگران و مراکز تخصصی و علمی مربوطه، از حدود ۹ ماه پیش آغاز شده بود، اکنون و پس از کامل شدن تحقیقات و اثبات کلاهبرداری‌های آن برای کارشناسان این مرکز، وارد مرحله جدیدی شده و برخورد قضائی با آن در دستور کار دادسرای ویژه جرایم اقتصادی قرار گرفته است.

    کریپتولند یک پایگاه آنلاین برای مبادلات رمزارزهاست که تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال مختلف در جهان در آن معامله می‌شوند.

    شرکت “یکتا اکسیر سبز” با نام تجاری کریپتولند از بیش از چهار سال پیش (۱۳۹۶)در زمینه بلاکچین و رمزارزها فعالیت داشته و فعالیت آن در حال حاضر محدود به کاربران داخل ایران است؛ این شرکت از اولین صرافی‌های رمزارزها در ایران است.

    استوی که ۲۹ سال دارد، در عین حال مدیرعامل شرکت “بریج اوراکل” هم هست که آنهم در زمینه رمزارزها فعالیت دارد.

    او فارغ‌التحصیل مدیریت بازرگانی‌ست و بسیاری از رسانه‌های داخل ایران او را کارآفرین حوزه بلاک‌چین و رمزارزها معرفی کرده‌اند.

    استوی پیش تر در مصاحبه‌ای با تجارت نیوز گفته بود : “در سال ۲۰۱۳ میلادی به عنوان بیت‌کوینر وارد عرصه رمزارزها شدم و به عنوان یک تریدر (معامله‌گر) درآمد خود را به بیت‌کوین تبدیل می‌کردم.”

    صرافی کریپتولند که او راه‌اندازی کرد در ابتدا با استفاده از ربات تلگرامی به مدت تقریبا یک سال و نیم فعالیت داشت تا در نهایت تبدیل به صرافی آنلاین شد.

    مدتی پبش، استوی اولین توییت تاریخ را حدود ۲/۹ میلیون دلار از جک دورسی، موسس توییتر خریده بود.استوی در آن زمان به رسانه ها گفته بود: “این بخشی از تاریخ بشر در شکل دارایی‌های دیجیتال است. چه کسی می‌داند قیمت اولین توئیت انسان در ۵۰ سال آینده چقدر خواهد بود.”

    سال گذشته، در سه‌سالگی کریپتولند، سینا استوی اعلام کرد که پلتفرم جدیدی از صرافی خود را نیز ارائه کرده است که ایرانیان می‌توانند در این بستر قابلیت‌های موجود در صرافی‌های رمزارزی بین‌المللی را در اختیار داشته باشند.

    در همین ارتباط، انجمن بلاکچین، انجمن فین تک و سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام کردند سینا استوی (سکوی تبادل کریپتولند) عضو هیچیک از این تشکل‌های صنفی و علمی معتبربخش خصوصی حوزه بلاکچین و رمز ارز کشور نبوده است. این تشکل‌ها ابراز امیدواری کرده‌اند توجه به هنگام دستگاه‌های نظارتی کشور به هشدارهای کارشناسی بخش خصوصی بتواند در آینده نیز سلامت اکوسیستم بزرگ رمزارز و بلاکچین ایران را تضمین کند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=8228

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.