تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
10

لذت كمك كردن را از همديگر دريغ نكنيم

  • کد خبر : 4331
  • ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
لذت كمك كردن را از همديگر دريغ نكنيم
خداوند ذات انسان را به گونه طراحی کرده که آن ها از خوشحال کردن هم حس رضایتی به دست می آورند که غیر قابل انکار است. در حالت کلی انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند که بدون هم نمی توانند به زندگی ادامه دهند. چرا که گاهی اوقات مشکلاتی پدید می آید که فرد به تنهایی قادر به حل آن ها نیست.
  • لذت كمك كردن را از همديگر دريغ نكنيم

    لذت كمك كردن را از همديگر دريغ نكنيم | خداوند ذات انسان را به گونه طراحی کرده که آن ها از خوشحال کردن هم حس رضایتی به دست می آورند که غیر قابل انکار است. در حالت کلی انسان ها موجوداتی اجتماعی هستند که بدون هم نمی توانند به زندگی ادامه دهند. چرا که گاهی اوقات مشکلاتی پدید می آید که فرد به تنهایی قادر به حل آن ها نیست.

    بعضی از انسان ها هستند که فکر می کنند هیچ گاه در زندگی به مساله ای برخورد نمی کنند اما این طرز فکر اشتباه است چرا که شخص آنقدر قدرتمند نیست که به کمک کسی احتیاج پیدا نکند. اما لذت کمک کردن به اطرافیان، همسایگان، نیازمندان یا حتی اعضای خانواده به گونه ای است نه  تنها فرد مقابل شادمان می گردد، بلکه لذت و شعفی وجود خود فرد را فرا می گیرد که قابل وصف نیست.

    لذت كمك كردن را از همديگر دريغ نكنيم

    همان طور که می دانید افراد زیادی در جامعه موجود می باشند که منتظر کمک رسانی دیگران هستند، سال خورده ها، زلزله زده ها، کودکان و نوجوانان بی سرپرست، کودکان کار یا زندانیان که به دلیل عدم توانایی مالی در زندان ها گیر افتاده اند، در این گروه جای می گیرند. البته کمک کردن فقط نباید از طریق پرداخت هزینه ها صورت بگیرد بلکه می تواند جانی یا با توجه بیشتر در نظر گرفته شود. به عنوان مثال کودکان بی سرپرست نه تنها به کمک مالی نیاز دارند، بلکه باید توجهات بیشتری از سوی دیگران به سمت آن ها برسد.

    نکته ای که باید در این مسیر به آن توجه شود، منت نگذاشتن است چرا که هر انسانی دارای شخصیتی متفاوت و آبرو می باشد و فردی که خواستار کمک کردن است نباید آن را با هدفی مادی جا به جا بگیرد. کمک کردن از صورت های متفاوتی می تواند شکل بگیرد چرا که خداوند ثروتی به برخی اعطا کرده و آن ها موظف به بخشش می باشند تا در عین بالا رفتن حس رضایت و شادمانی، به اندوخته های مادی شان افزوده شود.

    مزیت های کمک کردن به دیگران در جامعه

    غالباً روند جامعه در این است که اعمال سیاسی موجب شود افراد در گروه های متفاوتی قرار گیرند و در واقع از جمع بشریت جدا شوند. این جمله به این معنی است که گاهی اوقات برخی سیاست ها جامعه را به چند طبقه تقسیم می کند که در آن فقیر و غنی یا سطح متوسط جای گرفته اند. حال افرادی که ثروت بسیاری دارند موظف هستند تا به دیگران از هر لحاظی کمک کنند تا حس رضایت و خشنودی بی شماری وجودشان را فراگیرد.

    به عنوان مثال به آنچه که موجب می شود زندگی اطرافیان راحت تر شود، توجه کنید. این کار می تواند عملی از روی مهربانی باشد، شاید با انجام حرکتی ساده بتوانید این حس را در خود و دیگران پدید آورید. فعالیت هایی که موجب شود روز ها بهتر از دیروز اتفاق بیفتد. این اقدامات می تواند حرکات ساده ای شامل، جلو نزدن در بزرگراه از کسی که عجله دارد، نگه داشتن درب آسانسور برای فردی، کمک کردن به سالخوردگان در حمل وسایل، تماس گرفتن با فردی که بیمار و جویای حال او شدن، خرید آب میوه یا پخت غذا برای فردی که بیمار است، کمک در پرداخت هزینه ها به پدر و مادر، خرید چیزی از کودکان کار یا فرد مسنی که در حال فروش لوازمی مانند جوراب یا… است، در حالی که به آن نیاز ندارید و یا موارد که ممکن است شما در زندگی تان به مقدار زیاد با آن برخورد کرده باشید. همه این نکات می تواند حس خوبی را برای تان پدید آورد که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم.

    لذت كمك كردن را از همديگر دريغ نكنيم

    1. این کار باعث می شود تا حس بهتری نسبت به خود بدست آورید
    2. برقراری روابط فرد را با همه اقشار جامعه راحت تر می کند
    3. زندگی کردن را برای دیگر آسان تر می کند و این لذت کمک کردن را دو چندان می نماید
    4. کمک کردن به نیازمندان جهان را به محیطی زیبا تر تبدیل می کند
    5. مهربانی کردن به دیگران نه تنها لذت بخش است بلکه حضور اتفاق های خوب در زندگی را چندین برابر می کند
    6. همدلی موجب می شود تا انسان رشد کند و روحش قوی تر شود
    7. سلامت روان و خودآگاهی در فرد افزایش می یابد
    8. فرد یاد می گیرد تا نه تنها برای خودش بلکه برای دیگران ارزش قائل شود
    9. همدلی و کمک کردن باعث می شود تا فرد از تعصبات بیجا پرهیز کند و افراط و تفریط را در زندگی از بین ببرد
    10. شخص دیگر تنها نیست چرا که حس می کند با اینکار فعالیت بزرگی را در جامعه انجام داده و مسئولیت پذیری در وی رشد خواهد کرد
    11. قضاوت های نابه جا را از بین میبرد
    12. سعی می کند تا نیاز های خود و اطرافیان را به درستی درک کند
    13. در نهایت خداوند به او در تمام مراحل زندگی اش کمک خواهد کرد

    چگونه حس همدلی را ایجاد کنیم؟

    نمی دانید باید از کجا آغاز کنید؟ در این بخش به بررسی چند نکته در این مقاله از خبرنامه این هفته برای شروع کمک کردن به دیگران می پردازیم که می تواند در این مسیر یاری دهنده شما باشد. شاید برخی هم اقدامات لازم را انجام داده اما به موفقیت آنچنانی نرسیده اند، یا به اصطلاح حس رضایت و شادمانی نصیب آن ها نشده است. از این جهت توصیه بر این است تا کمی از زمان خود را به خواندن این مقاله اختصاص دهید و از نکات آن بهره مند گردید.

    لبخند بزنید و دوستانه رفتار کنید

    این حرکت بسیار برای آغاز لذت کمک کردن ضروری تلقی می شود. لازم به ذکر است که شاید این خنده در روح و جان فردی تاثیر بگذارد و آن شخص تنها منتظر شنیدن یک خبر خود یا دیدن حس رضایت باشد. همچنین لبخند زدن باعث می شود تا روز فرد و آن شخص نیازمند به صورتی لذت بخش ادامه پیدا کند.

    با یک موسسه خیریه تماس بگیرید

    برای انجام این کار تنها کافی است کمی در اینترنت جست و جو کنید و مکان هایی که فعالیت های خیریه و نیکوکارانه انجام می دهند را پیدا کنید. چرا که این مکان ها افراد نیازمند را به راحتی شناسایی می کنند و می توانند بدون هیچ مشکلی اطلاعاتشان را در اختیار شما قرار دهند. پس آن قادر خواهید بود تا به اندازه ای که لازم است کمک رسانی کنید. این گروه از افراد شامل، خانواده های بی سرپرست، کودکان بی پدر و مادر و زندانیان می شوند.

    لذت كمك كردن را از همديگر دريغ نكنيم

    وسیله ای نو که به آن احتیاج دارید را اهدا کنید

    تصور کنید که اتاق تان پر شده از وسیله هایی که خریداری کرده اید و زمان کافی برای استفاده از آن ها را نداشته اید. از این جهت سعی کنید لوازمی که تازه و نو هستند و به آن ها احتیاجی ندارید را به افراد نیازمند اعطا کنید. شاید این وسیله در لیست نیاز آن شخص قرار داشته باشد.

    خودتان یک خیریه آنلاین تهیه کنید

    تنها با کسب اجازه از سازمان مربوطه می توان این کار را انجام داد. به منظور اجرای این فرآیند بایستی اقدامات لازم جهت تهیه یک وبسایت شکل گیرد تا فرد بتواند در راستای آن به دیگران کمک کند. هدف از ایجاد یک خیریه آنلاین بسیار زیبا و لذت بخش شمرده می شود اما اگر تمام مراحل قانونی و لازم آن انجام گیرد. پس از اتمام کار و جلب اعتماد کاربران نیز می توان با چند تماس یا ارسال کمک ها از طریق پست به این روند سرعت بخشید.

    برای افراد بی خانمان غذا بخرید

    افرادی در اجتماع هستند که از هیچ یک از امکانات دولت بهره مند نیستند، البته این عامل نشان دهنده ضعف سازمان ها و دولت مربوطه است که به دلیل طبقه بندی شدن مردم از لحاظ سقف درآمد صورت می گیرد. لذا این افراد نیز حق زندگی کردن دارند و کسی نمی تواند برای آن ها تصمیم بگیرد که چگونه به فعالیت های خویش بپردازند. از این جهت افرادی که به اصطلاح دست شان به دهنشان می رسد یا می توانند امرار معاش کنند، قادر خواهند بود تا برای جلب رضایت و خوشنودی این افراد و ایجاد لذت کمک کردن در درون خود، برای شان غذا بخرند یا سقفی را برای خوابیدن تهیه کنند.

    قدردانی کردن را یاد بگیرید

    شاید قدردانی کردن امری ساده به نظر برسد اما همین اقدام در روح و جان شخص روبرو تاثیر مثبت می گذارد. یاد بگیرید که بدون نیاز به پس گرفتن چیزی، آن را با کمال میل انجام دهید و برای کوچک ترین کاری که برای تان انجام می شود، قدردانی کنید. همین امر موجب می شود تا حس همدلی و رضایت بیش از پیش در شما و فرد مقابل شکل گیرد.

    کودکی را به فرزندی قبول کنید

    برای اینکه بتوانید کودکی را به فرزندی قبول کنید بایستی اقداماتی را انجام دهید. به عنوان مثال درخواست تامین هزینه های کودکی از نوانخانه یا بهزیستی باید به صورت قانونی صورت گیرد و فرد بدون داشتن مدرک قادر نخواهد بود تا این کار را به اتمام رساند. در حالت کلی افرادی که بچه دار نمی شوند یا علاقه مند به پذیرش فرزند هستند، می توانند با انجام این کار حسی خوب را برای خود و دیگران به ارمغان بیاورند.

    سخن پایانی

    شاید با همین کمک کردن های ساده بتوانیم روزی خوش را برای فردی به ارمغان بیاوریم. همین به وجود آمدن احساس رضایت و همدلی می تواند تاثیر مثبتی در زندگی شخص بگذارد. از این جهت توصیه می شود در زندگی لذت کمک کردن را از همدیگر دریغ نکنیم چرا که عمر ما کوتاه است و ارزش بدی کردن ندارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=4331

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.