تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024
5

طرح پوشش بیمه ای یک میلیون ۴۰۰ هزار خانوار روستایی و اشتغال روستایی رونمایی شد

  • کد خبر : 3802
  • ۰۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
طرح پوشش بیمه ای یک میلیون ۴۰۰ هزار خانوار روستایی و اشتغال روستایی رونمایی شد
شریعتمداری گفت: امیدواریم شرایطی فراهم شود که هیچ روستایی و عشایری در سطح کشور از پوشش بیمه اجتماعی بی بهره نماند.
  • به گزارش اینهفته به نقل از روابط عمومی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، شریعتمداری در مراسم آغاز به بهره برداری طرح های روستایی دولت گفت: دو مسئله مکمل و ضروری در طرح‌های زیر ساختی و روستاهای کشور وجود داشت مسئله اول موضوع بیمه‌های اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بود که با وجود تاسیس این صندوق بیمه در سال ۱۳۸۳ تا حدودی مغفول مانده بود اما با توجه ویژه دولت تدبیر و امید به این صندوق تعداد بیمه شدگان آن از ۶۵۴ هزار و ۱۳۶ نفر در آغاز به کار دولت به بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر رسید که رشدی بالغ بر ۹۵ درصد در پوشش بیمه‌ای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر است.
    وی ادامه داد: مفتخریم که همزمان با روز روستا و عشایر با رونمایی از طرح پوشش بیمه‌ای یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانوار روستایی و عشایری فاقد بیمه گام بزرگ دیگری را به منظور تحقق اصل ۲۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی و اجرای نظام جامع رفاه اجتماعی در کانون توسعه کشور و روستاها برداشته خواهد شد. امیدواریم شرایطی فراهم شود که هیچ روستایی و عشایری در سطح کشور از پوشش بیمه اجتماعی بی بهره نماند.
    شریعتمداری تاکید کرد: دولت یک میلیارد و ۴۲۵ میلیون تومان منابع به منظور تامین مالی سهم خود و سهم بیمه روستاییان فراهم ساخته است که به این ترتیب یک میلیون و ۴۴۰ هزار خانوار روستایی در سراسر روستاهای کشور که فاقد هرنوع پوشش بیمه ای هستند فراهم کرد. امیدواریم این طرح حامی روستاییان وعشایر در زمان، سالمندی، از کار افتادگی و فوت باشد.
    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مسئله اشتغال روستاییان گفت: علیرغم تمام کارهای زیرساختی انجام شده در روستاها بدون اشتغال امکان حیات در روستاها فراهم نخواهد بود. بنابراین با موافقت رهبری توانستیم حدود ۱و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی اخذ کنیم و در مجموعه ۲۲ هزار و ۴۵۰ روستا و ۴۴۳ شهر زیر ۱۰ هزار نفر کشور حدود ۱۳۵ هزار طرح اشتغال روستایی را ایجاد کنیم. به وسیله این طرح برای ۲۱۰ هزار نفر موجبات اشتغال پایدار فراهم شد.
    وی ادامه داد: امروز ۱۲ هزار میلیارد از این منابع در اختیار افتتاح طرح‌های مناطق روستایی کشور قرار گرفته و زمینه ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۰ هزار نفر فراهم شده است. به این ترتیب سهم اشتغال روستایی در سبد اشتغال کشور از ۳ درصد در قبل از اجرای این طرح به ۲۹ درصد پس از اجرای آن افزایش یافته است.
    شریعتمداری افزود: نکته جالبی که در این طرح‌ها برخورد کرده‌ایم این است که ۳۸ درصد از کارآفرینان ما زنان جوامع روستایی هستند که با اجرای طرح‌های مختلف موفق شده‌اند این منابع را جلب کنند.
    در پایان این مراسم از دو طرح پوشش بیمه ای یک میلیون ۴۰۰ هزار خانوار روستایی و عشایری فاقد بیمه و طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی به طور نمادین رونمایی شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=3802

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.