تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024
7

صنعت چوب اکنون یک صنعت کاربردی و ضروری است

  • کد خبر : 1403
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶
صنعت چوب اکنون یک صنعت کاربردی و ضروری است

صنعت چوب اکنون یک صنعت کاربردی و ضروری است یکی از فعالان حوزه صنعت چوب و مبلمان در حاشیه افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی یراق آلات، ماشین آلات مبلمان اصفهان گفت: متاسفانه مشکل اصلی کنونی که برای فعالان صنعت چوب ایجاد شده است کمبود مواد اولیه و گرانی آن است. محمود صالحی که حدود ۲۰ […]

  • صنعت چوب اکنون یک صنعت کاربردی و ضروری است
    یکی از فعالان حوزه صنعت چوب و مبلمان در حاشیه افتتاحیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی یراق آلات، ماشین آلات مبلمان اصفهان گفت: متاسفانه مشکل اصلی کنونی که برای فعالان صنعت چوب ایجاد شده است کمبود مواد اولیه و گرانی آن است.

    محمود صالحی که حدود ۲۰ سالی است در این رشته فعالیت می کند با اشاره به مشکلات فعلی و شرایط ایجاد شده اظهار داشت: درحال حاضر دیگر صنعت چوب و مبلمان یک صنعت لوکس نیست بلکه به یک صنعت کاربردی تبدیل شده است .
    وی بیان داشت : این صنعت اکنون طیف وسیعی را دربرمی گیرد و تنوع محصولات نشانگر این است که این صنعت یک صنعت ضروری به شمار می رود .
    صالحی ادامه داد: صنعت چوب باید حمایت شود به این خاطر که ارزآوری زیادی برای کشور دارد و ما توانسته ایم حتی با رقبای خارجی رقابت داشته باشیم .
    این فعالی صنعت چوب با اشاره به اینکه صنعت چوب و مبلمان ایران، شامل تامین کنندگان، تولید کنندگان و توزیع کننده مواد اولیه سلولزی و چوبی و محصولات نهایی چون مبلمان خانگی، اداری، رستورانی، بیمارستانی، فروشگاهی، شهری، هتلی و …. و همچنین محصولاتی چون کابینت آشپزخانه، درب های ساختمانی، پارکت، ساختمان های چوبی، نمای ساختمان، دیوار پوش ها، پوشش سقف های چوبی ساختمان و غیره است، گفت: تقویت امید در فعالیت های تولیدی موجب رشد و توسعه اقتصادی می شود.
    وی در ادامه با تاکید بر اینکه گاهی قوانین دست و پای تولید کننده را می بندد اظهار داشت: تولید کننده باید با آرامش خاطر بتواند از خود خلاقیت نشان بدهد و قوانین دست و پاگیر جلوی راهش نباشد.
    دیگر شرکت کننده و مدیر بازرگانی یک شرکت مبلمان در این نمایشگاه نیز گفت: سیاری از مردم هنوز گمان می کنند که کیفیت تولیدات داخلی قابل مقایسه با محصولات خارجی نیست اما باید به تولید کننده ایرانی اعتماد کنیم، چرا که اکنون ما توانسته ایم چیزهایی تولید کنیم که حرف اول را می زند.
    وی در رابطه با صنعت چوب اصفهان نیز گفت: به هر حال این صنعت در اصفهان نیاز به ساماندهی دارد اما این را هم نباید نادیده گرفت که اصفهان از سالیان سال پیش همواره در صنعت چوب حرف اول را می زده است، اما مردم همچنان نسبت به این موضوع اطمینان کافی نداشته و از پایتخت خرید می کنند.
    این فعال صنعت چوب تصریح کرد: باید با فرهنگسازی این اعتقاد اشتباه را تصحیح کرد.

    این هفته | inhaftemag.com

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=1403

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.