تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
6
قطع برق در تهران باعث شد؛

شکست تیم ملی شطرنج ایران در قهرمانی آسیا

  • کد خبر : 8276
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۰۶
شکست تیم ملی شطرنج ایران در قهرمانی آسیا
قطع برق در ایران باعث شکست شطرنج‌ بازان این کشور در جریان مسابقات اینترنتی قهرمانی آسیا شده است.
  • مسابقات انفرادی شطرنج قهرمانی آسیا به دلیل شیوع کرونا به صورت هایبریدی برگزار می‌شود و امارات میزبان این مسابقات مجازی است.در این روش بازیکنان با حضور داوران و دوربین‌ها به صورت اینترنتی مسابقه می‌دهند.

    ۸شطرنج‌باز ایران روز گذشته درگیر دیدارهای روز دوم مسابقات آنلاین قهرمانی آسیا بودند که برق محل مسابقه قطع شد. منابع خبری می‌گویند قطع ناگهانی برق باعث شکست شطرنج بازان ایران شد.

    دبیر فدراسیون شطرنج ایران به خبرگزاری ایرنا گفته است قطع لحظه‌ای برق در مسابقات آنلاین خطا محسوب می‌شود و دلیل شکست ۲شطرنج باز ایران در مسابقات روز گذشته همین مساله بوده است.محسن سمیع زاده گفته است “تصمیمات برقی ضربه مهمی به ما زد و به نحوی شطرنج مات این تصمیمات شد.”

    بر اساس این گزارش، پرهام مقصودلو نفر اول شطرنج ایران که از او به عنوان بخت نخست قهرمانی یاد شده، به دلیل قطعی برق از حریف مغولستانی شکست خورد. شادی پریدر، قهرمان سابق شطرنج زنان ایران و برگزارکننده این رقابت‌ها از وزیر نیرو خواسته است برق فدراسیون شطرنج در ده روز آینده قطع نشود.

    خانم پریدر گفته است به دلیل قطعی برق،شطرنج بازان ایران “رقابت‌های خود را از دست دادند و شکست خوردند. این بچه‌ها خیلی حیا دارند.شطرنج بازان مظلومانه و با چشمان گریان بدون هیچ اعتراضی به محل هتل خود رفتند. طفلکی‌ها عادت کرده‌اند. بخاطر آبروی کشور در این مسابقات، لطفا در این ۱۰ روز برق فدراسیون شطرنج را قطع نکنید!”

    سخنگوی صنعت برق ایران، استخراج غیرمجاز رمزارزها مثل بیت‌کوین و استفاده از کولر در گرمای هوا را دلیل قطع شدن برق اعلام کرده است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://inhaftemag.com/?p=8276

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.